پاک کردن سردوش حمام به راحتی و بدون زحمت با استفاده از سرکه

  • توسط: admin


حتما برای شما پیش آمده که هنگام دوش گرفتن فشار آب کم یا نامنظم می‌شود. علت این اتفاق رسوبی است که در سردوش حمام جمع شده است. از دلایل ایجاد رسوب سردوش حمام، سختی آب، فرسودگی و زنگ زدگی لوله‌ها و خرابی واشر است. در این مقاله از مجله اکالا، روش تمیز کردن رسوب سردوش حمام با سرکه را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

روش تمیز کردن رسوب سردوش حمام دستی با سرکه

برای تمیز کردن رسوب ایجاد شده در سردوش حمام دستی باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: سردوش را جدا کنید

در اولین مرحله باید سردوش حمام را از شیلنگ جدا کنید. لاستیک بین سردوش و شیلنگ را در جای مطمئن قرار دهید تا گم نشود زیرا بدون آن سردوش و شیلنگ به خوبی متصل نمی‌شود و نشتی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلایل چروک شدن لباس ها در لباسشویی

مرحله دوم: سردوش را در کیسه بگذارید

یک کیسه پلاستیکی یا یک سطل بردارید و سردوش را در آن قرار دهید. سپس سرکه سفید به آن اضافه کنید تا کاملا سردوش در آن غوطه‌ور شود. اجازه دهید برای حداقل ۳۰ دقیقه سردوش در این حالت بماند.

مرحله سوم: سردوش را بسابید

بعد از گذشت نیم ساعت، سردوش را از کیسه خارج کنید و با کمک یک مسواک رسوب‌های چسبیده به آن را بسابید. سپس سردوش را با آب بشویید و به شیلنگ متصل کنید. دوش را باز کنید تا باقیمانده آهک از آن خارج شود.

روش تمیز کردن رسوب سردوش حمام ثابت با سرکه

برای تمیز کردن رسوب ایجاد شده در سردوش حمام ثابت باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: سردوش را در کیسه بگذارید

سردوش‌های ثابت قابلیت جدا شدن ندارند بنابراین باید یک کیسه پلاستیکی با اندازه مناسب انتخاب کنید. سپس به اندازه نصف حجم کیسه، سرکه سفید پر کنید و آن را دور سردوش با یک چسب نواری بچسبانید. این کار را باید به صورتی انجام دهید که کل سردوش در سرکه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: فیلتر ماشین ظرفشویی خود را چگونه تمیز کنیم؟

مرحله دوم: سردوش را تمیز کنید

بعد از کیسه کردن سردوش، باید حداقل یک ساعت زمان دهید تا محلول سرکه روی آن اثر کند. سپس کیسه را جدا کنید و دوش آب را باز کنید تا رسوبات باقیمانده خارج شوند.

نکات تکمیلی بر تمیز کردن سردوش حمام:

برای جلوگیری از ایجاد رسوب سردوش، باید حداقل یک بار در ماه آن را به خوبی بشویید.به هیچ عنوان برای تمیز کردن سردوش حمام از سفیدکننده استفاده نکنید زیرا به شیرآلات آسیب می‌زند.بهتر است از برس‌‌های زبر برای تمیز کردن سردوش استفاده نکنید، زیرا این برس‌ها به روکش فلزی کروم آسیب می‌زند.زمان تمیز کردن سردوش حمام با هر نوع ماده شوینده‌ای، از مناسب بودن تهویه هوا مطمئن شوید.دقت داشته باشید که سردوش‌هایی که از جنس برنج ساخته شده را نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه در سرکه قرار دهید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، روش تمیز کردن سردوش حمام با سرکه را به شما آموزش دادیم. شما می‌توانید با استفاده از یک ماده شوینده طبیعی، رسوبات ایجاد شده در سردوش را از بین ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید