جذابیت Valve: ارائه نسخه‌های جدید Steam Deck به صورت سالیانه تضمین نمی‌شود!

  • توسط: admin


شرکت Valve سازنده‌ی کنسول دستی Steam Deck اعلام کرده است که قصد ندارد هر سال یک نسخه جدید از این دستگاه را عرضه کند.

دو تن از طراحان این شرکت، لارنس یانگ و یازان ال‌دهیات در گفت‌وگویی با سایت Reviews.org تاکید کردند که عرضه‌ی سالانه یک نسخه‌ی جدید از استیم دک، برای مشتریان منصفانه نخواهد بود.

اولین نسخه از استیم دک در سال ۲۰۲۲ در آمریکای شمالی و اروپا عرضه شد و در سال ۲۰۲۳ مدل OLED آن معرفی شد. با این حال، ولو تایید کرد که برای عرضه‌ی نسخه‌ی دوم استیم دک، یعنی Steam Deck 2 باید منتظر جهش‌های بزرگ‌تری در عملکرد محاسباتی باشیم. لارنس یانگ در مصاحبه خود گفت:

ما نمی‌خواهیم هر سال یک ارتقا کوچک ارائه دهیم و دلیلی برای آن وجود ندارد. از نظر ما این کار برای مشتریان منصفانه نیست که دستگاهی با بهبودهای جزئی به سرعت عرضه شود.

همچنین یازان ال‌دهیات اضافه کرد:

ما دوست داریم عملکرد بیشتری را در همان محدوده‌ی توان داشته باشیم، اما فناوری لازم هنوز در دسترس نیست. وقتی این فناوری وجود داشته باشد، می‌توانیم نسخه‌ی ۲.۰ استیم دک را معرفی کنیم.

این دیدگاه نشان می‌دهد که ولو به دنبال بهبودهای چشم‌گیر در عملکرد، بدون فدا کردن عمر باتری است تا محصولی شایسته‌ی نسل بعدی استیم دک به بازار عرضه کند.

این رویکرد از سوی ولو به وضوح با روند شرکت‌های دیگر مانند سونی که به زودی نسخه‌ی PS5 Pro خود را با به‌روزرسانی‌های جزئی، از جمله GPU ارتقا یافته عرضه خواهد کرد، متفاوت است. در حالی که پلی‌استیشن 5 پرو با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه می‌شود، بسیاری از این ارتقاها تنها بهبودهای جزئی هستند. این نکته نشان می‌دهد که ولو بر کیفیت و عملکرد طولانی مدت تمرکز کرده است، نه عرضه‌ی سالانه محصولات جدید.

حالا این شرکت قصد دارد تا از اعتماد مشتریان خود محافظت کند و به جای عرضه سریع محصولات جدید با تغییرات اندک، تمرکز خود را بر ارائه محصولی بهتر و بهینه‌تر قرار دهد.

برای مطالعه بیشتر، مقاله چرا Valve ساخت بازی‌هایش را متوقف کرد؟ را در سایت ویجیاتو بخوانید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید