بار انرژی خانگی: راهی خوشمزه برای بهره‌وری ورزشکاران!

  • توسط: admin


پروتئین بار یا انرژی بار دارای مواد مقوی و مغذی است که بسیاری از ورزشکاران روزانه آن را مصرف می‌کنند. حتما مدل‌های متنوعی از انرژی بار را در فروشگاه‌ها دیده‌اید، اما ممکن است از میزان سالم بودن آن مطمئن نباشید یا حتی طعم آن را دوست نداشته باشید. شما می‌توانید به راحتی انرژی بار را در خانه مطابق سلیقه و ذائقه خود درست کنید. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه یکی از انرژی بارهای خانگی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه انرژی بار خانگی

جو دوسریک پیمانهخرما۵ تا ۶ عدد پودر دارچینیک قاشق چایخوریکره بادام زمینی۲ قاشق غذاخوریشکلات تلخ ۸۰ درصدبه میزان لازمبادام درختی خام به میزان لازمتخمه آفتابگردان خامبه میزان لازمفندق خامبه میزان لازم

طرز تهیه انرژی بار خانگی 

برای درست کردن این انرژی بار خوشمزه مراحل زیر را انجام بدهید:

مرحله اول: آماده سازی قالب

یک قالب مستطیل شکل انتخاب کنید و کف آن را کاغذ روغنی پهن کنید، به طوری که تمام قسمت‌های قالب از جمله دیواره‌های آن را هم بپوشاند.

بیشتر بخوانید: دستور پخت کدو سبز مغزپخت و برشته در هواپز

مرحله دوم: خمیر جو دوسر را آماده کنید

در این مرحله ابتدا هسته‌های خرما را جدا کنید، سپس جو دوسر را همراه خرما و پودر دارچین داخل مخلوط کن بریزید و تا زمانی که مخلوط خمیری یکدست دهد آن را هم بزنید.

مرحله سوم: کره بادام زمینی را اضافه کنید

بعد از اینکه خمیر جو دوسر را آماده کردید آن را کف قالب بریزید و به کمک یک لسیک سطح آن را یکدست کنید. سپس ۲ قاشق کرده بادام زمینی را روی آن پهن کنید. دقت کنید که مواد به صورت یکدست و یکنواخت پخش شود.

مرحله چهارم: مغزیجات را خرد کنید

در این مرحله بادام و فندق خام را به قطعات دلخواه خرد کنید و در یک کاسه کوچک بریزید. تخمه خام آفتابگردان را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شود. سپس ترکیب مغزیجات را به صورت یکنواخت روی مواد داخل قالب پخش کنید به طوری که تمام سطح را بپوشاند.

مرحله پنجم: شکلات را آب کنید

در حین درست کردن انرژی بار، شکلات تلخ خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و به روش بن ماری آن را روی حرارت قرار دهید تا آب شود. بعد از اینکه شکلات ذوب شد، آن را به صورت یکنواخت روی مواد بریزید. دقت کنید که سطح انرژی بار باید یک اندازه باشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاپ‌کورن در هواپز

مرحله ششم: انرژی بار را سرد کنید

بعد از اضافه کردن تمام مواد، قالب را برای حداقل ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد به هم بچسبد. سپس قالب را بیرون آورید. کاغذ روغنی را از انرژی بار جدا کنید و آن را با کمک یک چاقو تیز به قطعات و اندازه دلخواه برش بزنید.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه انرژی بار خانگی برای ورزشکاران را آموزش دادیم. اگر رژیم غذایی سالم خوری یا ورزشی دارید، پیشنهاد می‌کنیم این انرژی بار را تهیه کنید و بدون نگرانی از میزان کالری و شکر آن را مصرف کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید