راز قدرت‌بخش دمنوش زردچوبه؛ آسان‌ترین راه تقویت بدن

  • توسط: admin


زردچوبه یکی از ادویه‌های پرکاربرد در آشپزی ایرانی و هندی است. این ادویه خوشرنگ و پرخاصیت از خانواده گیاه زنجبیل است و به شکل‌های متنوعی مصرف می‌شود. یکی از روش‌های مصرف آن به صورت دمنوش است که باعث می‌شود بدن از خواص بسیار زیادی بهره ببرد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه این دمنوش مغذی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش زردچوبه

برای درست کردن این دمنوش به مواد زیر نیاز دارید:

آب۲ لیترلیموترش تازه۳ عددزنجبیل تازه¼ پیمانهپودر زردچوبهیک قاشق چای‌خوریچوب دارچین۳ عددعسل۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دمنوش زردچوبه

برای درست کردن این دمنوش سالم و مقوی باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی لیمو و زنجبیل

ابتدا لیموها را بشویید، سپس یکی از آنها را به صورت ورقه‌ای برش بزنید. ۲ لیموترش دیگر را آبگیری کنید. سپس زنجبیل را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نوشیدنی جوان‌ساز که با خوردن آن پیر نمی‌شوید

مرحله دوم: مواد را ترکیب کنید

یک قوری مناسب انتخاب کنید. ورقه‌های لیمو، چوب دارچین، پودر زردچوبه و زنجبیل‌های خرد شده به همراه آب را داخل آن بریزید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه ترکیب بجوشد.

مرحله سوم: شربت درست کنید

حین جوشیدن ترکیبات در قوری، یک پارچ مناسب انتخاب کنید و آب لیمو و عسل را در آن بریزید و ترکیب کنید. مواد را تا جایی که کاملا یکدست شود، هم بزنید. 

مرحله چهارم: معجون را از صافی رد کنید

بعد اینکه مواد با هم به مدت ۱۰ دقیقه جوشید، قوری را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. سپس ترکیبات داخل قوری را از یک صافی رد کنید تا تفاله‌های آن مانند چوب دارچین و پوست لیمو جدا شود.

مرحله پنجم: دمنوش آماده است

بعد از اینکه دمنوش را از صافی رد کردید آن را به مواد داخل پارچ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس به میزان دلخواه از آن سرو کنید و باقیمانده دمنوش را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: ۳ روش تهیه دمنوش نعناع فلفلی

بهترین زمان مصرف زردچوبه

استفاده از دمنوش زردچوبه برای هدف‌های متفاوتی است که شما با توجه به هدفی که دارید باید آن را در زمان مشخصی مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم:

۱- صبح ناشتا

اگر زردچوبه را برای کاهش وزن مصرف می‌کنید، بهتر است آن را صبح با معده خالی مصرف کنید تا جذب کورکومین به حداکثر برسد. زمانی که دمنوش زردچوبه را صبح ناشتا مصرف می‌کنید متابولیسم بدن بالا می‌رود و باعث افزایش انرژی می‌شود. همچنین مصرف این دمنوش در صبح باعث سم‌زدایی بدن می‌شود.

۲- قبل از وعده‌های غذایی

اگر مشکلات گوارشی دارید بهتر است این دمنوش را قبل از وعده‌های غذایی مصرف کنید. با این کار صفرا تحریک می‌شود و با ترشح بیشتر، عمل گوارش را بهبود می‌بخشد. مصرف دمنوش زردچوبه قبل از وعده‌های غذایی، به هضم بهتر و جذب بیشتر مواد مغذی کمک می‌کند.

۳- قبل از تمرینات ورزشی

از آنجایی که زردچوبه متابولیسم بدن را بالا می‌برد و باعث افزایش انرژی می‌شود، بهتر است قبل از تمرینات ورزشی از آن استفاده کنید تا عملکرد ورزشی را بهتر کند. همچنین کورکومین موجود در زردچوبه التهابات عضلانی را کم و ریکاوری را سریع می‌کند.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه دمنوش زردچوبه به همراه بهترین زمان مصرف را آن آموزش دادیم. شما می‌توانید این دمنوش پرخاصیت را تهیه کنید و در یخچال برای چند روز نگهداری کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید