واقعه تراژیک سیل در ایتالیا: یک جان باخته شد

  • توسط: admin


به گزارش تجارت نیوز،

“اس ار اف” سوئیس در مطلبی نوشت: طوفان شدیدی شب یکشنبه ایتالیا را درنوردید. استان بولونیا و شهر Cesenatico به شدت تحت تاثیر این شرایط جوی قرار گرفته اند.

جسد یک جوان 20 ساله در پیانورو در منطقه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا پیدا شد. ماشین او توسط آب رودخانه ای که ناگهان از کناره های آن خارج و تبدیل به سیل شد با خود برده شده بود.

شهردار پیانورو گفت: ما درخواست کمک داریم. وضعیت بحرانی است. دستور تخلیه در برخی از مناطق صادر شده است.

استان بولونیا و منطقه اطراف تفرجگاه ساحلی آدریاتیک Cesenatico به ویژه تحت تأثیر این طوفان شدید قرار گرفتند. چندین نفر مجبور شدند خانه های خود را در شهرهای کوچک بودریو، مولینلا و باگناکاوالو ترک کنند. کاستناسو در کلان شهر بولونیا و مودنا نیز تا حدی زیر آب رفته است. به دلیل بارندگی شدید، بسیاری از محورهای ترافیکی در منطقه بولونیا صعب العبور شده است.

بیش از 80 میلی متر باران در حدود چهار ساعت عصر روز شنبه در این منطقه بارید و بخش زیادی از شهر بولونیا و مناطق اطراف آن را آب گرفت. منطقه امیلیا رومانیا، که بولونیا به آن تعلق دارد، قبلاً تحت تأثیر بارندگی شدید و متعاقب آن سیل در اواسط سپتامبر قرار گرفته بود. این منطقه در بهار 2023 نیز توسط یک طوفان عظیم در نوردیده شد و خسارات زیادی به این منطقه وارد شد.

همچنین در منطقه سیسیل که در ماه های اخیر از خشکسالی شدید رنج برده است، باران شدیدی باریده است. سیل شدید در کاتانیا و آگریجنتو نیز رخ داد.

در شهر بندری سیسیلی لیکاتا هم رودخانه سالسو از سواحل خود طغیان کرد و بخش‌های مختلف شهر را زیر آب گرفت. عده ای روی سقف ماشین هایشان گیر کرده بودند. مردی که به ستون های پل چسبیده بود توسط تیم آتش نشانی زمینی نجات یافت. چندین خانه در نزدیکی رودخانه تخلیه شد.

برق در چندین بخش از بولونیا قطع شد.

ماتئو لپور، شهردار بولونیا، در شبکه‌های اجتماعی از مردم خواست که در خیابان‌ها در سراسر شهر بیرون نروند، از خودرو استفاده نکنند و در صورت نزدیک شدن سیل به طبقات بالاتر حرکت کنند. بسیاری از جاده های استان به طور کامل یا جزئی بسته شده است. حمل و نقل راه آهن نیز تا حدی متوقف شد.

منطقه Emilia Romagna، که بولونیا به آن تعلق دارد، قبلاً هم تحت تأثیر بارندگی شدید و سیل متعاقب آن در اواسط سپتامبر قرار گرفته بود که به واسطه آن هزاران نفر تخلیه شدند. در ماه می 2023، 17 نفر در طوفان شدید در این منطقه جان باختند و خسارت مالی به میلیاردها رسید. طوفان های شدید نیز در اوایل اکتبر در این منطقه موج می زد.

منبع :

تسنیم

به اشتراک گذاری

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید