راز تهیه مربای خانگی پسته؛ لذتی خاص برای آغاز روز

  • توسط: admin


مربای پسته یکی از مرباهای سنتی و جذاب ایرانی است که از ترکیب مغز پسته و پوست پسته درست می‌شود. مربای پسته علاوه بر طعم لطیف و خاص، خواص زیادی هم دارد و شما به راحتی می‌توانید این مربا را در خانه درست کنید. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه مربای پسته را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربا پسته خانگی

برای درست کردن این مربای خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

پوست پسته تازهنیم کیلوگرمشکرنیم کیلوگرمآب۳ پیمانهگلابنصف پیمانههل۵ عددآب لیموترش تازهیک قاشق سوپ‌خوریمغز پسته تازه¼ پیمانه

طرز تهیه مربا پسته خانگی

برای درست کردن مربای پسته مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: پسته را پوست بگیرید

ابتدا پوست بیرونی پسته را جدا کنید و آنهایی که سالم و بدون خرابی است را در ظرفی جداگانه بریزید. دقت کنید تا پوست‌های بدون زدگی و سالم را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مارمالاد انگور

مرحله دوم: پوست پسته را بجوشانید

بعد از جدا کردن پوست‌های سالم آنها را با دقت و به آرامی بشویید. سپس در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. بعد از جوشیدن آب، پوست پسته را در قابلمه بریزید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه در آب بجوشد.

مرحله سوم: آبکش کنید

بعد از اینکه پوست پسته ۱۰ دقیقه جوشید، آنها را در یک آبکش بریزید. این کار را می‌توانید تا ۴ بار تکرار کنید تا تلخی پوست پسته از بین برود.

مرحله چهارم: پوست پسته را بلانچ کنید

در این مرحله یک کاسه آب و یخ درست کنید و پوست پسته‌هایی که تلخی آنها گرفته شده را در کاسه بریزید. اجازه دهید برای ۲ ساعت در ظرف بماند تا هنگام پخت له نشود.

مرحله پنجم: شهد را آماده کنید

در یک قابلمه مناسب آب و شکر را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و بعد از آن نصف گلاب . هل را به آن اضافه کنید. سپس مقداری زعفران را به شربت اضافه کنید تا زعفرانی شود.

مرحله ششم: پوست پسته را اضافه کنید

شربت را مدام هم بزنید تا شکرک نزند و به قوام دلخواه برسد. زمانی که شربت به قوام رسید، پوست پسته آبکش شده را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید تا آب اضافی پوست پسته، قبل از اضافه کردن به شهد، خارج شده باشد.

مرحله هفتم: مربا را لیمویی کنید

در این مرحله آب لیموترش تازه را همراه باقیمانده گلاب و هل به مربا اضافه کنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس مغز پسته را به صورت خلالی یا هر شکل دیگری به مربا اضافه کنید تا با مواد دیگر ترکیب شود.

مرحله هشتم: مربا را خنک کنید

بعد از اینکه همه مواد با هم ترکیب شد و غلظت مربا به میزان دلخواه رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید برای حدود ۴ ساعت مربا در دمای اتاق خنک شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای زالزالک

مرحله نهم: مربا را در یخچال نگهداری کنید

یک ظرف شیشه‌ای خشک و تمیز انتخاب کنید. بعد از پایین آمدن دمای مربا، آن را به ظرف منتقل کنید و درب آن را محکم ببندید. سپس مربای آماده شده را یخچال نگهداری کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مربای پسته:

اگر از پوست پسته صورتی استفاده کنید، مربا خوشرنگ‌تر می‌شود.بهترین قابلمه برای تهیه این مربا، قابلمه لعابی است.به هیچ عنوان مربا را با دمای بالا درون ظرف شیشه‌ای نریزید.اگر مربا بعد از خنک شدن رقیق به نظر رسید، می‌توانید آن را مجدد روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.برای شفاف شدن مربا، در مراحل آخر پخت، کمی کره اضافه کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه مربا پسته خانگی را آموزش دادیم. شما می‌توانید این مربای خوشمزه را الان که فصل پسته تازه است درست کنید و به عنوان میان وعده یا در وعده صبحانه نوش جان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید