مجلس پر از هیجان و انرژی است و تمام تلاش برای رضایت گندمکاران است!

  • توسط: admin


به گزارش تجارت نیوز،

صحن علنی مجلس امروز بعد از یک هفته تعطیلات با سخنرانی پیش از دستور قالیباف، رئیس مجلس آغاز شد. به گفته قالیباف مجلس از ساعت ۸ صبح آغاز به کار کرد و ۴۰ دقیقه اول، نمایندگان جهت هماهنگی امور مجلس در جلسه غیرعلنی حضور داشتند.

گزارش حادثه طبس سه‌شنبه این هفته به صحن علنی می‌آید

قالیباف در جریان سخنرانی پیش از دستور خود از کمیسیون صنایع خواست هر چه سریع‌تر گزارش مربوط به حادثه معدن طبس را به صحن علنی ارجاع دهد تا در سه‌شنبه‌های نظارتی این هفته حادثه معدن طبس مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است که ۳۱ شهریور انفجار در معدن طبس منجر به از دست رفتن ۵۲ جان شد. 

پیش از این نمایندگان اعلام کرده بودند که پس از دریافت گزارش دولت در این باره و با جمع‌بندی مسائل در دو کمیسیون اجتماعی و صنایع گزارش و تخلفات احتمالی در صحن علنی قرائت خواهد شد.

«اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها» به کمیسیون برگشت خورد

با موافقت نمایندگان مجلس «اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها» که در هفته‌های گذشته در صحن علنی در حال بررسی بود را به کمیسیون شوراها امور داخلی مجلس بازگرداند تا بررسی‌های بیشتری بر روی آن انجام شود و بار دیگر به صحن علنی بیاید.

اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان با مخالفان اندک و سرسخت

سپس طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفت و بعد از ارائه گزارش کمیسیون‌ شوارها و امور داخلی مجلس موافقان و مخالفان اصلاح این قانون نظرات خود را مطرح کردند. هر چه موافقان اصلاح طرح تلاش کردند تا از لزوم این اصلاحات در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان بگویند، مخالفان با سرسختی و تندی آن را رد کردند. از نظر نمایندگان مخالف، اصلاحات ارائه شده جدید موجب تنزل جایگاه نمایندگان مجلس می‌شود. 

مجلس نباید از شورای نگهبان بترسد/ همکاران شورای نگهبان جدید در مجلس درست نکنند

صباغیان، نماینده ابرکوه در جریان اصلاح موادی از طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان با انتقاد از اصلاحات مطرح شده در این طرح گفت: مجلس نباید از شورای نگهبان بترسد. بنازم شورای نگهبان را که هر روز جایگاه خود را ارتقا داده و مقتدرتر می‌شود در حالی که هر روز جایگاه مجلس تضعیف می‌شود. 

او افزود: هر دوره بندهایی اضافه می‌شود که جایگاه مجلس تنزل می‌کند. هر روز به هر بهانه‌ای گوشه‌ای از اقتدار مجلس کم شده است. 

صباغیان گفت: ما جایگاه خود را از دست دادیم چون مجمع تشخیص، جلسه سران، شورای عالی همه قانونگذاری می‌کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: نمایندگان به اندازه کافی از شورای نگهبان می‌کشند و از ترس شورای نگهبان خیلی کارها را نمی‌کنند و وظایف نمایندگی آنها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، همکاران لطفا شورای نگهبان جدید در مجلس درست نکنند.

کلیات اصلاح «قانون نظارت بر رفتار نمایندگان» با مشارکت ۲۲۰ نماینده تصویب شد

درنهایت با وجود طرح موضوعاتی از طرف نمایندگان مخالف، نمایندگان مجلس با ۱۵۴ رای موافق، ۶۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن با اصلاح «قانون نظارت بر رفتار نمایندگان» موافقت کردند. براین اساس صحن علنی مجلس امروز و روزهای آتی را به بررسی این طرح خواهد پرداخت.

از میان ۲۳۴ نماینده حاضر ۲۲۰ نماینده رای در این رای‌گیری مشارکت کردند. یعنی علاوه بر غیبت حدود ۵۰ نماینده که در آن زمان در صحن حضور نداشتند، ۱۴ نماینده حاضر در صحن هم در رای‌گیری مشارکت نکردند.

استعفای حسین‌زاده برای حضور در معاونت روستایی رئیس‌جمهور بار دیگر اعلام وصول شد

درخواست استعفای مجدد عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه برای حضور در معاونت روستایی رئیس‌جمهور اعلام وصول شد.

محمد رشیدی، عضو هیات‌رئیسه مجلس به ایسنا گفته است که رئیس‌جمهور برای بار دوم در نامه‌ای به مجلس اعلام کرده که می‌خواهد آقای حسین‌زاده را به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کند.

گفتنی است که پیش از این درخواست استعفای حسین‌زاده در صحن علنی مطرح شده بود و نمایندگان با آن مخالفت کرده بودند. 

حسین‌زاده قرار است در صورت موافقت نمایندگان با استعفای او به عنوان اولین معاون اهل سنت رئیس‌جمهور در تاریخ جمهوری اسلامی بر صندلی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بنشیند.

بر همین اساس یکشنبه هفته آینده بار دیگر تقاضای استعفای او در صحن علنی بررسی خواهد شد.

حاج‌بابایی: کارد به استخوان گندم‌کاران رسیده

حمیدرضا حاجی‌بابایی،‌ نایب‌رئیس مجلس بار دیگر در پاسخ تذکر نمایندگان درباره پرداخت مطالبات گندمکاران خطاب به دولت گفت: وقت کشت است؛ دولت هرچه زودتر مطالبات‌شان را پرداخت کند. کارد به استخوان گندمکاران رسیده است.

این چندمین بار است که در ماه‌ای اخیر رئیس وقت مجلس درباره پرداخت مطالبات معوقه گندمکاران تذکر می‌دهد. حدود چهار ماه از تحویل گندم کشاورزان به دولت می‌گذرد و هنوز حدود ۲۰ درصد از این مطالبات پرداخت نشده است.

به اشتراک گذاری

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید