جادوی مدیتیشن برای جلب آرزوهایتان; راهی موثر برای دستیابی به تمام آنچه که آرزو دارید

  • توسط: admin


این موضوع واضح و مشخص است که مدیتیشن یکی از بهترین راه‌های رسیدن به آرامش و سلامت روان است. اما آیا می‌دانستید که مراقبه‌هایی برای تجلی رویاها یا به عبارت دیگر برای دستیابی به اهداف خود وجود دارد؟ در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم به یکی از انواع مدیتیشن جذب خواسته‌ها بپردازیم، پس با ما همراه باشید و این مدیتیشن را انجام دهید.

مراحل انجام مدیتیشن جذب خواسته‌ها

با پشت صاف و پاهای صاف روی زمین بنشینید یا دراز بکشید و سرتان به سمت آسمان یا سقف باشد. موسیقی زیر را روشن کرده و بعد مرحله به مرحله از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2024/10/4_5810073278030550289.mp3

 

مرحله اول: بدن خود را آرام کنید.

اولین قدم این مدیتیشن این است که تمام بدن خود را آرام کنید، قسمت به قسمت بدن. از بالای سر خود شروع کنید و این ناحیه را شل کنید، سپس روی پیشانی خود تمرکز کنید و این قسمت سر را (چه از سمت جلو و چه از پشت و داخل سر) شل کنید. شاید این کار به نظر عجیب برسد؛ اما کافی است این حالت را تصور کنید.

سپس به سمت چشمان خود حرکت کنید، همه چیز را در منطقه چشم خود شل کنید، سپس بینی خود، زیر بینی و لب‌های خود را. گام به گام روی هر ناحیه تمرکز کنید و تمام عضلاتی را که می‌توانید شل کنید.

شما می‌توانید هر دو دست را هم‌زمان و بعد پاهای خود را به طور همزمان رها کنید. به نظر می‌رسد شما شبیه یک لیزر از بالاترین نقطه سر خود تا پایین‌ترین نقطه پا، در حرکت هستید.

بعد از این کار، تمام بدن خود را دوباره از سمت پایین به بالا و دوباره از بالا به پایین اسکن کنید و هر ناحیه که ممکن است کوچک‌ترین تشی در آن باشد را شل کنید. این کار باید حدود پنج دقیقه طول بکشد.

مرحله دوم: تمرکز کنید.

در مرحله بعد به مدیتیشن ذهن آگاهی بپردازید. می‌توانید از تکنیک‌های تنفسی استفاده کنید. توجه خود را بر حس نفس در حین ورود و خروج از سوراخ بینی متمرکز کنید. چه احساسی دارید؟ چه چیزی را متوجه می‌شوید؟

به طور طبیعی از سوراخ‌های بینی نفس بکشید و نفس را از آن خارج کنید، اما ذهن خود را متمرکز کنید، با هوشیاری روی تمام احساساتی که هنگام ورود و خروج نفس از سوراخ‌های بینی احساس می‌کنید. این کار نیز باید حدود پنج دقیقه طول بکشد.

بیشتر بخوانید: مدیتیشن افزایش انرژی؛ کارآمدتر از همیشه باشید

مرحله سوم: قلب خود را باز کنید.

از آنجایی که این یک مراقبه قدرتمند است، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اهداف شما ترویج خوبی در جهان است و نه شر! بنابراین به مدت پنج دقیقه در سکوت با خود، در چشم ذهن خود تکرار کنید: «قلب من باز است. قلبم را باز می‌کنم. من انسان خوبی هستم و کارهای خوبی انجام می‌دهم و خواسته‌های خوبی دارم که برای همه خوب است.»

اگر عبارات دیگری نیز برای شما طبیعی‌تر به نظر می‌رسند، می‌توانید این‌ها را با عبارات دیگری جایگزین کنید. چند نمونه معمولی، عبارتند از: «من شایسته هستم. من در زندگی و طبیعت جربان دارم. من به دیگران اهمیت می‌دهم. من خودم را دوست دارم. من دیگران را دوست دارم.»

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما باید بدانید که مدیتیشن با این عبارات در واقع فیزیولوژی بدن ما را تغییر می‌دهد. هنگامی که ما این نوع مدیتیشن بازکننده قلب را انجام می‌دهیم، به ما کمک می‌کند احساس آرامش، باز بودن و آرامش بیشتری داشته باشیم، در ادامه میزان عصب واگ ما در واقع افزایش می‌یابد و ما سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کنیم که یعنی استراحت و آرامش ما را زیاد خواهد شد.

این به ما کمک می‌کند تمرکز بیشتری داشته باشیم، آرام‌تر باشیم و سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم. این یک تضاد کامل با نحوه واکنش بدن ما به استرس است که باعث کاهش تون عصب واگ و افزایش فشار خون و ضربان قلب ما می‌شود. این مدیتیشن را نیز به مدت پنج دقیقه انجام دهید.

بیشتر بخوانید: مدیتیشن جذب ثروت قبل خواب 

مرحله چهارم: آنچه می‌خواهید را آشکار کنید.

اکنون ما آماده‌ایم تا آشکارسازی را آغاز کنیم. من پیشنهاد می‌کنم با یک یا دو هدف شروع کنید، اما می‌توانید به هدف‌های بیشتر، حتی تا ده هدف نیز برسید!

اهداف شما می‌تواند این باشد که پول بیشتری برای استارت آپ خود جمع‌آوری کنید، شغلی را که همیشه آرزویش را داشتید دنبال کنید، عاشق شوید، با تیم خود بهتر کنار بیایید یا هر آنچه که می‌خواهید!

بیایید با اولین هدف شما شروع کنیم. با چشمان بسته و همچنان در حال مدیتیشن، تصور کنید اگر این هدف قبلاً محقق شده بود، زندگی شما چگونه خواهد بود. اگر در خیال خود آن زندگی را تصور می‌کنید، چه می‌بینید؟ چه رنگ‌هایی؟ چه اشکالی؟ در چه مکانی؟ چه می‌پوشید، چه بویی می‌دهید، چه کسانی در کنار شما هستند؟ با این تصورات ثابت بمانید.

ممکن است در ابتدا سخت باشد. ممکن است فقط اشکال یا سایه رنگ‌ها را ببینید. اما با گذشت زمان و طی روزها و هفته‌ها و ماه‌ها، جزئیات شروع به پر شدن خواهند کرد. تا آنجا که می‌توانید با جزئیات و وضوح ببینید که هدف برآورده شده شما، زندگی‌تان را چگونه خواهد کرد.

بعد از پنج دقیقه تمرکز بر رویای اول خود، می‌توانید به رویای دوم بروید.

این چهار مرحله که در این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا خواندید، روشی خارق‌العاده برای قرار دادن شما در ذهنیت موفقیت است. به این روش شما می‌توانید در هر لحظه از روزتان به جستجوی چیزهایی باشید که مسیر شما را می‌سازند و واقعاً به تحقق رویاهایتان کمک می‌کنند. پس از انجام این مدیتیشن، لطفاً برای ما بنویسید که تجربه شما از انجام این مدیتیشن چه بوده است.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید