راز دلار زدایی در اعضای بریکس! آیا می‌دانید چه چیزی در دستور کار آنهاست؟

  • توسط: admin


اعضای بریکس در جلسه اخیر خوداز پلتفرم بریکس‌پی رونمایی و اعلام کردند که این پلتفرم می‌تواند، مزایای بسیاری مانند دلارزدایی، تسهیل تجارت اعضا و کاهش تأثیر تحریم‌های غرب را داشته باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

اعضای بریکس در جلسه اخیر خود از پلتفرم بریکس‌پی رونمایی و اعلام کردند که این پلتفرم می‌تواند، مزایای بسیاری مانند دلار زدایی، تسهیل تجارت اعضا و کاهش تأثیر تحریم‌های غرب را داشته باشد.

بریکس پی قابلیت همکاری بین سیستم‌های پرداخت مختلف در کشورهای عضو را تضمین می‌کند و کاربران می‌توانند بدون نیاز به واسطه‌های متعدد، تراکنش‌های برون مرزی انجام دهند. این امر به بریکس‌پی اجازه می‌دهد تا اتکای خود به سیستم‌های سنتی را کاهش دهد و هزینه‌های تراکنش را به حداقل برساند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این پلتفرم، پایبندی آن به چارچوب‌های قانونی و نظارتی کشورهای عضو بوده و راه‌اندازی آن، معاملات سریع و کم‌هزینه را امکان‌پذیر می‌کند که می‌تواند تجارت و سرمایه‌گذاری را در بین کشورهای بریکس افزایش دهد.

بدون تردید اکنون بیش از هر زمان دیگری، جهان به سرعت در حال گذار از نظام تک‌قطبی به نظام چندقطبی است که دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی، به تدریج ارزش و جذابیت خود را از دست خواهد داد. این روند یک شبه اتفاق نخواهد افتاد اما اقداماتی مانند پلتفرم بریکس‌پی یا ارز بریکس، روند آن را تسریع خواهد کرد.

منبع :

مهر

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید