شکستن حاشیه رکورد سهام انویدیا: چهورقوق گرفته بازار هوش مصنوعی‎

  • توسط: admin


«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

به دنبال پیش‌بینی‌های قوی شرکت تراشه‌سازی TSMC درباره بازار هوش مصنوعی و افزایش تقاضا برای خرید پردازنده‌ها، سهام شرکت انودیا به عنوان پیشروترین شرکت در ساخت تراشه‌های مخصوص هوش مصنوعی افزایش قیمت یافت و به قیمت 140.89 دلار رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

روز پنجشنبه، سهام انویدیا در پی افزایش چشمگیر تقاضا در بازار تراشه‌ها به رکورد جدید ۱۴۰.۸۹ دلار رسید. این رشد قیمت پس از اعلام پیش‌بینی مثبت شرکت تایوانی TSMC، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان به وقوع پیوست. TSMC اعلام کرده بود که فروش تراشه‌های هوش مصنوعی سهم قابل توجهی از درآمد سالانه‌اش را تشکیل خواهد داد و این خبر باعث افزایش بیش از ۱۱ درصدی سهام این شرکت شد و ارزش بازار آن را به بالای یک تریلیون دلار رساند.

افزایش تقاضا برای پردازنده‌های هوش مصنوعی باعث تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار شده است. سهام انویدیا نزدیک به ۴ درصد افزایش یافت و پس از رسیدن به رکورد جدید، در پایان روز به قیمت ۱۳۶.۹۳ دلار بسته شد. همچنین شرکت AMD به عنوان یکی از رقبای شرکت انودیا از این رشد بی نصیب نماند و افزایش یک درصدی رو به دنبال داشت. شرکت‌هایی مانند براودکام و کوالکام نیز شاهد افزایش قیمت بودند.

دن کاتس‌ورث، تحلیلگر بازار سرمایه آمریکا بیان کرد: «نتایج مثبت TSMC به‌طور مستقیم بر انویدیا تأثیر می‌گذارد.»

از سوی دیگر نیر سهام شرکت اینتل به عنوان یکی از معروفترین شرکت‌های ساخت پردازنده‌ نیز ۱ درصد افزایش یافت؛ این شرکت در تلاش است تا با گسترش تولید خود به رقابت با TSMC بپردازد.

در حالی که پیش‌بینی‌های کاهش یافته از سوی ASML نگرانی‌هایی را در مورد تقاضای نیمه‌رساناها ایجاد کرده بود، چشم‌انداز مثبت TSMC به سرمایه‌گذاران امیدواری داد.

کاتس‌ورث افزود: «خوشبختانه، وضعیت در دنیای هوش مصنوعی خوب است.»

در نهایت، قیمت سهام TSMC امسال دو برابر شده وقیمت سهام انویدیا ۱۸۰ درصد رشد کرده که نشان‌دهنده سرازیر شدن سرمایه‌گذاران به بازار تراشه‌ها و رونق تجارت در این حوزه است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه علم و فناوری تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید