آیا مالدیو ایران را می‌شناسید؟ همه چیزی که باید درباره این جایگاه زیبا بدانید

  • توسط: admin


در نزدیکی سواحل خلیج فارس یک جزیره شگفت انگیز مرجانی وجود دارد که طبیعت گردان آن را به عنوان مالدیو ایران می‌شناسند. این جزیره آنقدر زیبا و دیدنی است که درست مثل تکه‌ای بهشت در آب‌های کریستالی خلیج فارس می‌درخشد. در این مقاله از مجله اکالا به شما می‌گوییم که مالدیو ایران کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد.

جزیره مارو یا شیدور، زیباترین جزیره خلیج فارس

جزیره مارو یکی از زیباترین جزایر مرجانی خلیج فارس است که به خاطر ساحل ماسه‌ای و دریای نیلگونی که دارد، بسیار شبیه به جزیره مالدیو است. نام اصلی این جزیره شیدور است که با نام‌های مختلف دیگری مثل شیدوَر، شِتوار، شِتوَر و مارون نیز شناخته می‌شود.

محلی‌ها این جزیره را به نام مارو یا جزیره مارها می‌شناسند و علت این نام نیز وجود مارهای سمی و خطرناک در این منطقه است. این مارها معمولا زیر شن و ماسه‌های اطراف ساحل پنهان می‌شوند و معمولا از اوایل بهار در جزیره افزایش پیدا می‌کنند و از همین رو در این دوران زمان بازدید از جزیره ممنوع است.

جزیره مارو کجاست؟

بهتر است بدانید که جزیره مارو یکی از زیباترین جزایر استان هرمزگان است که وسعتی در حدود یک کیلومتر مربع دارد. طول این جزیره ۸ کیلومتر و عرض آن نیز ۸ کیلومتر است و در شهرستان بندر لنگه از توابع بخش کیش قرار دارد.

این جزیره در ۵ کیلومتری جزیره لاوان و ۱۷۰ کیلومتری شهر بندر لنگه قرار دارد. نزدیک‌ترین شهرها به این جزیره بندر لنگه و بندر عباس هستند. از این جزایر باید به سمت بندر مقام یا بندر آفتاب بروید و با قایق خودتان را به جزیره مارو برسانید. جزیره مارو بین جزیره هندورابی و جزیره لاوان قرار دارد.

فاصله جزیره مارو تا بندر عباس با ماشین ۳۴۳ کیلومتر و در حدود ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه است و از بندر مقام تا جزیره نیز باید با قایق موتور سپری کنید که حدود ۴۵ دقیقه راه است.

فاصله جزیره مارو تا عسلویه ۱۲۴ کیلومتری و حدود ۲ ساعت است و از آن جا با قایق موتوری نیز ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

تفریحات و مناطق دیدنی مالدیو ایران

بهتر است بدانید که در مالدیو ایران خبری از سازه‌های غول پیکر و برج‌های مدرن و تجهیزات جدید نیست. افرادی که به این جزیره سفر می‌کنند، تنها به دنبال کشف زیبایی‌ها و تجربه یک سفر آرامش بخش در قلب خلیج فارس هستند. بهترین تفریحی که می‌توانید در جزیره شیدور داشته باشید، پیاده روی روی شن‌های ساحل و آب تنی در آب زلال دریا است.

یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات جزیره شیدور قایق سواری است. تجربه‌ای به یاد ماندنی که اگر صبح زود اقدام به این کار کنید، این فرصت را خواهید داشت که از لاک پشت‌ها و مارهای آبی دیدن کنید.

اگر اهل ماهیگیری هستید، جزیره شیدور یکی از بهترین مکان‌ها برای این کار است. طعم ماهی‌های این جزیره در تمام منطقه مشهور است و این خبر برای می‌تواند برای علاقه‌مندان به طعم ماهی‌های جنوب بسیار خوشحال کننده باشد.

بیشتر بخوانید: روستای ارنگه مقصدی بی‌نظیر برای سفرهای پاییز

جزیره شیدور یک منطقه حفاظت شده و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست است که در سال ۱۳۹۵ به عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های لاکپشت‌های دریایی معرفی شد. این جزیره برای گردشگرانی که به دنبال طبیعت بکر، دریا و سوژه‌های عکاسی هستند، درست مثل بهشت است.

از مهم‌ترین گونه‌های مختلف جانوری این جزیره می‌توان به لاکپشت‌های دریایی پوزه عقابی، ستاره‌های دریایی، عقاب دریایی دم سفید، آب سنگ‌های مرجانی، پرستوهای دریایی، دلفین‌های نوار آبی و کلونی‌های مرجانی اشاره کرد.

به خاطر داشته باشید که جزیره مارو به هیچ عنوان جای مناسبی برای آتش روشن کردن و کباب درست کردن نیست. در این جزیره تنها باید از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کنید و بدون کوچک‌ترین آسیبی به منطقه، محل را ترک کنید. برای اقامت در نزدیکی جزیره باید به بندر مقام یا جزیره لاوان بروید و از محلی‌ها اتاق یا خانه اجاره کنید.

چه زمانی به مالدیو ایران سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر به جزیره شیدور، ۶ ماه دوم سال است. درست از حوالی آذر ماه تا نیمه فروردین هوای این منطقه بسیار دل انگیز و مطبوع است. از اوایل بهار بازدید از جزیره به دلیل تخم گذاری لاکپشت‌ها و ورود مارها به جزیره ممنوع است.

بهتر است از سفر کردن در تابستان به این جزیره اجتناب کنید، زیرا در این فصل دمای هوا به شدت گرم و شرجی است و از همین رو این هوا به خصوص برای افرادی که به گرما عادت ندارند، آزاردهنده است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نوشهر و سفر به آن

نکته مهمی که باید در مورد بازدید از جزیره شیدور بدانید این است که قبل از رفتن به جزیره باید از اداره محیط زیست و دریابانی مجوز بگیرید. مدت زمان بازدید از این منطقه حدود ۲ ساعت است و امکان اقامت در جزیره برای هیچ فردی وجود ندارد.

امروزه دیده می‌شود که بسیاری از افراد قوانین را رعایت نمی‌کنند و در منطقه کمپ می‌کنند، اما این کار می‌تواند به محیط زیست و حیوانات منطقه آسیب وارد کند و حتی برای گردشگران نیز خطرناک باشد.

به خاطر داشته باشید که برای سفر به این منطقه باید به صورت گروهی باشید و حتما لوازم ضروری و مورد نیاز خودتان را در یک کوله پشتی همراه خودتان داشته باشید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبه این سوال که مالدیو ایران کجاست و چطور می‌توان از آن دیدن کرد، پاسخ دادیم. اگر به طبیعت گردی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید، جزیره شیدور یکی از بهترین مکان‌های دیدنی برای شما خواهد بود. به خاطر داشته باشید که قبل از بازدید از این منطقه حتما مجوز دریافت کنید و لوازم ضروری را همراه داشته باشید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید