افزایش انرژی با مدیتیشن؛ رمپ گیرید و پرانرژی شوید

  • توسط: admin


آیا به دنبال این هستید که کمی انرژی بیشتری داشته باشید تا کارهای به تعویق افتاده‌تان را انجام دهید؟ آیا هر روز نیاز به خوردن قهوه دارید تا بتوانید بیدار بمانید و به انجام کارها ادامه دهید؟ اگر انرژی که به دنبالش هستید از قبل در درون شما باشد چه؟ مطالعه‌ای از دانشگاه واترلو نشان می‌دهد که چگونه یک تمرین ساده مدیتیشن مانند آنچه در این مقاله از مجله اُکالا می‌خوانید، می‌تواند انرژی را افزایش دهد. پس برای انرژی بیشتر با ما همراه باشید.

آماده شوید.

مدیتیشن افزایش انرژی زیر از یک تمرین تنفسی ارتعاشی و به دنبال آن مدیتیشن تجسم برای تحریک و تقویت بدن و ذهن استفاده می‌کند تا بتوانید با روز پیش رو با بیشترین انرژی ممکن روبه‌رو شوید. قبل از شروع تمرین، ۱ قاشق چایخوری مربای شاتوت یا هر توت دیگری را نوش جان کنید.

شاتوت در خانواده توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان است و به عنوان عامل افزایش تمرکز، افزایش انرژی و افزایش سرزندگی کلی شهرت دارد. یکی از تنها موادی که با آزمایش‌های کاملاً علمی، به صورت مستقیم و صد در صد می‌تواند به شما برای رشد سلول‌های مغزی و دوری از آلزایمر کمک کند، همین شاتوت یا انواع توت‌ها به ویژه به رنگ بنفش است.

پس می‌توانید در طول روز و قبل از زمان مدیتیشن از مربا یا ترکیبات دیگر شاتوت استفاده کنید. قبل از شروع موزیک زیر را روشن کنید و بر اساس آنچه نوشته شده ادامه دهید.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2024/10/4_5807821478216866337.mp3

تمرینات تنفسی برای افزایش انرژی شما

تمرینات تنفسی یا پرانایاما ابزارهای مدیتیشن قدرتمندی برای افزایش انرژی هستند. تمرینات تنفسی متنوعی وجود دارد که همگی نتایج مختلفی را به همراه دارند. به طور کلی، مدیتیشن افزایش انرژی برای پرورش انرژی از طریق تحریک، کار خواهد کرد. یک تمرین تنفسی نیروبخش مانند تنفس دوبار دم بهترین نتیجه را دارد.

تمرین تنفسی دو دم یک تکنیک تنفس سریع است که اکسیژن یا نیروی حیات بیشتری را به بدن شما می‌آورد. این تمرین تنفسی دوگانه پرانایاما برای مبتدیان ساده و آسان است. آهسته شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید. چگونه:

با نشستن راحت روی یک تشک یا صندلی شروع کنید. (اگر روی زمین هستید از یک بالشتک یا زیرانداز استفاده کنید). دست‌ها روی زانو یا پاهای شما رو به بالا هستند.سه نفس پاکسازی کامل به داخل و خارج انجام دهید. دم و بازدمی کامل. (روی تنفس از طریقِ زیر شکم خود تمرکز کنید)اولین دم خود را از طریق بینی انجام دهید و دستان خود را تا ارتفاع شانه بلند کنید.دومین دم خود را نیز از طریق بینی انجام دهید و این بار دستان خود را به بالای سر خود ببرید.کف دست خود را برگردانید (کف دست رو به پایین) و بازدم را از طریق دهان بیرون دهید و دستان خود را پایین بیاورید. (به طور طبیعی دستان شما می‌خواهند از بالا برگردند، اجازه دهید)ادامه دادن این روند تنفس برای چند دور، احساس خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: مدیتیشن سکوت ذهن

نکات مهم

پیشنهاد ما این است که آهسته شروع کنید و سپس با احساس راحتی سرعت خود را افزایش دهید. مثلاً با ۲ یا ۵ دقیقه شروع کنید و کم کم زمان را به ۲۰ دقیقه برسانید.

به‌خاطر داشته باشید که در طول تنفس، فقط زمان دم و بازدم را طولانی می‌کنید، اما میزان اکسیژن دریافتی بهتر است طبیعی بماند. در نتیجه نفس خیلی عمیق نکشید. تنها زمان دم را ۴ ثانیه و زمان بازدم را به ۸ ثانیه برسانید.

بیشتر بخوانید: مدیتیشن صبحگاهی با موزیک

افزایش قدرت در پی افزایش انرژی

پس از به دست آوردن انرژی مطلوب از طریق تمرین تنفس دوگانه، می‌توانید این مدیتیشن را برای تقویت قدرت خود امتحان کنید و آن را در سراسر بدن خود بچرخانید تا احساسات را تقویت کنید! دستان خود را به دامان خود بیاورید و اجازه دهید انرژی که به تازگی ساخته‌اید در شما بچرخد. با شروع از قلب خود، انرژی تابشی خود را در حال حرکت به سمت بالا و پایین هر پا مجسم کنید.

سپس انرژی را تا نوک انگشتان، در امتداد ستون فقرات، گردن و بالای جمجمه سر دنبال کنید. سه نفس عمیق بکشید و بازدم را نیز با قدرت بیرون دهید. احساس کنید انرژی شما قوی‌تر می‌شود و بیشتر از بدن فیزیکی شما گسترش می‌یابد. حالا تصور کنید همه اطراف شما انرژی جهان است. این انرژی روشن و پر جنب و جوش است و به آرامی و به سرعت در اطراف شما حرکت می‌کند. این انرژی را به سمت خود بکشید.

بعد، تصور کنید که این انرژی را برای چه چیزی پرورش می‌دهید. صحنه‌ای را که در آن کار بعدی خود را انجام می‌دهید با نشاط و استقامت بسیار بالا تصور کنید. انرژی را استنشاق کنید که شما را احاطه کرده است، احساس کنید با هر نفس، این انرژی به تمام وجود شما منتقل می‌شود.

طبق آنچه در این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا گفته شد، شروع کنید و ببینید که شما زندگی جدیدی را به هر سلول بدن خود دعوت می‌کنید. احساس می‌کنید انرژی شما احیا شده است. از این تمرین مدیتیشن افزایش انرژی لذت ببرید و اگر در مورد انجام آن سوال یا تجربه‌ای دارید با ما در میان بگذارید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید