با گلهای قرمز، خانه خود را به زندگی و شادی تزیین کنید!

  • توسط: admin


تنوع بسیار زیادی در انواع گیاهان آپارتمانی وجود دارد. برخی از این گیاهان با گل‌ها یا برگ های قرمز جذابیت زیادی دارند که نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. گل‌های قرمز روی این گیاهان داخلی تضاد خوبی بین شکوفه‌ها و شاخ و برگ آن‌ها ایجاد می‌کند که بسیار چشمگیر است. در این مقاله از مجله اکالا با ما همراه باشید تا بهترین گیاهان آپارتمانی با گل‌های قرمز که محبوبیت جهانی دارند را به شما معرفی کنیم.

معرفی ۱۵ گیاه آپارتمانی با گل قرمز

در ادامه به معرفی گیاهان آپارتمانی با گل‌های قرمز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱- آنتوریوم

آنتوریوم که معمولاً به عنوان “گل فلامینگو” یا “دانه‌ای” شناخته می‌شود، یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به دلیل گل‌های قرمز متمایز و زینتی و برگ‌های سبز تیره و براق آن ارزشمند است.

گل آنتوریوم (که اسپات نیز نامیده می‌شود) اغلب به شکل قلب است و در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که قرمز رایج‌ترین آن است.

آنتوریوم‌ها به دلیل شکوفه‌های طولانی مدت خود که می‌توانند چندین هفته یا حتی ماه‌ها باقی بمانند، یکی از محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی قرمز است.

۲- گل اسکینانتوس یا گیاه رژ لب

گیاه رژ لب (Aeschynanthus radicans) دارای گل‌های قرمز رنگ و لوله‌ای شکلی هستند که شبیه یک رژ لب زنانه است.

گل اسکینانتوس نه تنها به خاطر شکوفه‌های جذاب و منحصر به فردشان بلکه به خاطر شاخ و برگ‌های سبز سرسبزشان نیز شناخته شده‌اند.

این گیاهان دنباله دار معمولاً در آب و هوای گرمسیری یافت می‌شوند؛ اما به عنوان یکی از بهترین گل‌های آپارتمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳- گیاه یا گل آپارتمانی آماریلیس

آماریلیس (Hippeastrum)، یک گیاه سنتی برای استفاده در تزیین میهمانی‌ها هستند، آماریلیس بدون شک یک انتخاب عالی در میان انواع گیاهان داخلی با گل‌های قرمز است.

این گیاه از پیازی رشد می‌کند که گل‌های بزرگ و شیپوری شکل تولید می‌کند و در آن سایه‌های قرمز رنگ زیادی وجود دارد که معمولا می‌تواند تا چند هفته دوام بیاورد.

اگر از آماریلیس درست مراقبت کنید در ماه‌های زمستان نیز شکوفه می‌دهد و مراقبت از آن نسبتاً آسان است.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که نباید در اتاق خواب نگهداری شوند

۴- گیاه گلوکسینیا

گلوکسینیا قرمز، (Sinningia speciosa،) یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی با گل‌های شیپوری شکل و رنگارنگ و برگ‌های مخملی و سبز تیره است.

شاخ و برگ این گیاه بسیار زیباست و حتی زمانی که گیاه شکوفه ندارد باز هم جذابیت خاص خود را دارد.

به‌ طور کلی گلوکسینیاها گیاهان گرمسیری هستند که معمولاً به عنوان گیاهان آپارتمانی به بازار عرضه می‌شوند.

۵- هیبیسکوس

نمی‌توانید لیستی از گیاهانی با گل قرمز برای آپارتمان خود تهیه کنید اما نامی از هیبیسکوس گرمسیری در آن نباشد، این گیاه بی‌نظیر به دلیل گلدهی پربارش یکی از بهترین گل‌های آپارتمانی با گل قرمز است. تا زمانی که بتوانید این گیاه را گرم و روی طاقچه روشن و آفتابی (یا زیر نور رشد) نگه دارید، در تمام طول سال می‌توانید از دیدن گل‌های قرمز آن لذت ببرید.

می‌توانید این گیاه را در تابستان در فضای باز پرورش دهید و در پاییز آن را به داخل خانه بیاورید تا در زمستان شکوفا شود.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها گیاهان پژمرده خانگی را احیا و درمان کنید

۶- بروملیاد قرمز

بروملیادها گیاهان آپارتمانی هستند که نیاز به مراقبت چندانی ندارند اما در عین حال می‌تواند زیبایی دو چندانی به مجموعه گل‌های شما در آپارتمان یا منزلتان دهند.

۷- کاکتوس قرمز عید پاک

کاکتوس عید پاک که با نام Rhipsalidopsis gaertneri نیز شناخته می‌شود، یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به خاطر گل‌های ستاره‌ای شکل و جذاب خود مشهور است. با وجود اینکه به این گیاه کاکتوس می‌گویند، اما در واقع یک گیاه آبدار است.

۸- گیاه شنیل (آکالیف دم گربه‌ای)

گیاه شنیل که به نام Acalypha hispida یا “دم گربه قرمز” نیز شناخته می‌شود، یک گیاه آپارتمانی بسیار چشم‌نواز و منحصر به فرد است که به دلیل گل‌های بلند، قرمز رنگ و گربه مانندش کاملا از گل‌های دیگر متمایز می‌شود.

اگر به دنبال این هستید که در مجموعه گل‌های خود یک تفاوت شگرف ایجاد کنید حتما از این گیاه استفاده کنید. با مراقبت صحیح می‌توانید از شکوفه‌های خیره‌کننده آن در تمام طول سال لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که در خرده شیشه رشد می‌کنند

۹- کاکتوس شکرگزاری با گل های قرمز

کاکتوس شکرگزاری یا Schlumbergera truncata نوعی گیاه آبدار است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان گل‌های قرمز آویزان می‌دهد.

این گیاهان به دلیل شکوفه‌های روشن و رنگارنگ خود شناخته می‌شوند که می‌توانند در پاییز زمانی که کمتر گل می‌دهند، اتاق را شما را به طرز عجیبی روشن کنند.

۱۰- کاکتوس پیوند ماه قرمز

“کاکتوس ماه قرمز” یک کاکتوس طبیعی نیست، بلکه یک هیبرید ساخته دست بشر است. این گیاه در رنگ‌های مختلف اغلب با پیوند یک نوع کاکتوس بر روی یک گونه دیگر، تولید می‌شود. حتما انواع آن را در گل‌فروشی‌ها دیده‌اید، کاکتوس‌هایی که دارای بخش‌های رنگی هستند.

این کاکتوس اگرچه در واقع یک گل نیست، اما در تمام طول سال یک شکوفه قرمز رنگ می‌دهد!

۱۱- گل تاج خار

گل تاج خار که معمولاً به عنوان تاج خار یا گیاه مسیح شناخته می‌شود، گیاهی آبدار است که گل‌های کوچکی می‌دهد. مانند بسیاری از ساکولنت‌ها، این گیاه خانگی بسیار مقاوم است و به‌ راحتی خشک نمی‌شود.

نام رایج «تاج خار» از این عقیده گرفته شده است که از شاخه‌های این گیاه برای ایجاد تاجی از خار بر سر عیسی در هنگام مصلوب شدن استفاده می‌شده است.

این گیاه علاوه بر گل‌های قرمز زیبا، دارای خارهای نیز در امتداد ساقه‌های خود است. این خارها می‌توانند کاملاً تیز باشند. همچنین دارای شیره‌ای هستند که می‌توانند سمی باشند، بنابراین اگر بچه و حیوانات خانگی دارید باید مراقب باشید.

۱۲- گیاه اپیشیا

Episcia “Silver Skies” یک گیاه آپارتمانی خیره‌کننده است که به دلیل شاخ و برگ‌های جذاب و طرح دار و گل‌های قرمز زیبای آن بسیار محبوب است.

مراقبت از این گیاه در داخل خانه کمی چالش برانگیز است؛ زیرا نیازمند رطوبت بالا است. اما اگر بتوانید این شرایط را فراهم کنید، با تضاد دوست داشتنی شاخ و برگ‌های رگه دار و گل‌های قرمز کوچک خود به شما ثابت می‌کند که ارزش این همه توجه را دارد.

بیشتر بخوانید: تکثیر گیاهان آپارتمانی با برگ؛ روش خلاقانه

۱۳- بگونیای غده‌ای قرمز

بگونیاهای غده‌ای به دلیل گل‌های رنگارنگ خود که شبیه گل‌های رز هستند، شناخته می‌شوند.

آن‌ها یک دوره گلدهی طولانی دارند، اغلب از اواخر بهار یا اوایل تابستان تا پاییز گل می‌دهند.

توانایی آنها در تولید گل‌های پیوسته و فراوان برای ماه‌های مختلف آنها را به یکی از محبوب‌ترین گل‌های خانگی تبدیل کرده است.

۱۴- کالانکوئه بلوسفلدیانا

این گیاه یک انتخاب عالی برای فصل پاییز و زمستان است؛ زیرا هفته‌های طولانی در این فصول گل می‌دهد.

۱۵- گیاه یا گل سیکلامن

سیکلامن یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به خاطر گل‌های پروانه مانند و جذاب و برگ‌های زیبای خود خودنمایی می‌کند. این گیاه در فصل زمستان شکوفا می‌شود

در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینما لیستی از بهترین گل‌های آپارتمانی قرمز رنگ که محبوبیت جهانی دارند به شما ارائه دادیم، اگر از آشنایی با این گیاهان آپارتمانی جذاب بردید، حتما این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع: thegardeningcook

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید