سرنگونی خبری: بسته شدن حساب‌های بانکی این اشخاص توسط اخباربانک

  • توسط: admin


به گزارش اخباربانک  به نقل از ایلنا، محمدرضا جمشیدی درباره اظهارات رییس سازمان بازرسی مبنی بر اینکه انسداد سپرده‌های بانکی برای پرداخت تسهیلات برخلاف مقررات بانک مرکزی است و چرا با وجود این ممنوعیت قانونی همچنان بانک‌ها نسبت به انسداد سپرده‌ها اقدام می‌کنند، اظهار داشت:‌ بانک‌ها به دلیل محدود بودن منابع ناچار به مسدود کردن بخشی از سپرده‌ها برای پراخت تسهیلات به مردم هستند و این اقدام را از روی ناچاری انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها منابع برای پرداخت این حجم از تسهیلات ندارند، ادامه داد: تسهیلات تکلیفی تمام منابع بانک‌ها را به خود اختصاص داده‌ است. سقف تسهیلات تکلیفی که بانک‌ها را متعهد به پرداخت آن کرده‌اند بیش از منابع بانکی است و بانک‌ها اگر این تسهیلات تکلیفی را پرداخت نکنند، جریمه می‌شوند. بنابراین بانک‌ها هم برای پرداخت تسهیلات چاره‌ای جز درخواست انسداد سپرده‌ها ندارند.

 

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: بانک‌ها برای اینکه این پرداخت تسهیلات به مردم قطع نشود راهکاری جز مسدود کردن مبلغی برای مدتی ندارد البته وقتی بانک مرکزی می‌گوید برای پرداخت تسهیلات نباید سپرده بانکی مسدود شود، انجام این اقدام تخلف است اما از سوی دیگر بدون نگه داشتن سپرده‌ها، امکان پرداخت وام را نخواهند داشت.  

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید