سریع و آسان: راهنمای آسان برای پخت کدو سبز در هواپز

  • توسط: admin


امروزه هواپز به یکی از وسایل برقی مورد علاقه افراد در آشپزخانه تبدیل شده است. اگر ورزشکارید یا در رژیم غذایی لاغری یا سالم خوری هستید، هواپز بهترین گزینه برای پخت غذای شماست. یکی از مواد غذایی که در هواپز می‌توانید بپزید سبزیجات است. در این مقاله از مجله اکالا دستور پخت کدو سبز را در این دستگاه آموزش خواهیم داد.

دستور پخت کدو سبز در هواپز

کدویی که در هواپز پخته می‌شود معمولا برای سرو کنار غذاهای اصلی مانند فیله مرغ یا استیک است. همچنین می‌توانید کدوی پخته شده به عنوان میان وعده همراه ماست میل کنید. برای پختن کدو سبز در هواپز باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: کدو را آماده کنید

در ابتدا کدوها را به خوبی بشویید و پوست آنها را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زیتون پرورده با پیاز

مرحله دوم: کدو را خرد کنید

بعد از این که پوست کدوها را جدا کردید، می‌توانید به شکل دلخواهتان آنها را برش دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای پخت کدو سبز در هواپز آنها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید تا بهتر پخته شود.

مرحله سوم: هواپز را تنظیم کنید

برای پختن کدو در هواپز باید مطابق هر دستگاه تنظیمات آن را انجام دهید زیرا هر دستگاه تنطیمات مخصوص به خود را دارد، اما به طور معمول دمای مناسب برای پخت سبزیجات در هواپز بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد است.

مرحله چهارم: کدو را در سبد هواپز بگذارید

کدوهای حلقه شده را در سبد هواپز بچینید و دستگاه را با تنظیمات مناسب روشن کنید. در حین پخت کدوها، چندین بار سبد را بیرون آورید و آنها را جابجا کنید تا همه قسمت‌ها یکدست پخته شود. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کدوها در هواپز بمانند تا پخته شوند.

مرحله پنجم: ادویه اضافه کنید

بعد از اینکه کدوها پخته شد، آنها را از سبد هواپز خارج کنید و در صورت دلخواه نمک یا ادویه دیگر را به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۹ مدل سس برای بلال

نکات تکمیلی برای پخت کدو سبز در هواپز:

کدوها را نباید برای طولانی مدت بپزید زیرا خاصیت خود را از دست می‌دهد.سعی کنید کدوها را در اندازه‌های مساوی برش بزنید تا به صورت یکدست پخته شود.نمک و سایر چاشنی‌ها را در آخر پخت اضافه کنید زیرا نمک لکه‌های تیره روی کدو ایجاد می‌کند و ادویه‌ها طعم واقعی خود را از دست می‌دهند.می‌توانید حلقه‌های کدو را نازک برش بزنید که بعد از پخت به حالت چیپسی درآید و در کنار سس به عنوان میان وعده میل کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، روش پخت کدو سبز در هواپز را به شما آموزش دادیم. شما با انجام مراحل گفته شده می‌توانید کدوهای خوشمزه و سالم تهیه کنید. همچنین می‌توانید با روش گفته شده سبزیجات دیگری را هم در هواپز بپزید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید