تهیه 9 نوع سس خوشمزه و آسان برای بلال: راز طعم های لذت بخش و تهیه سریع

  • توسط: admin


اگر یک بار طعم بلال تنوری یا پخته شده را با سس‌های مختلف امتحان کرده باشید، می‌توانید که سس نقش مهمی در مزه دار کردن بلال دارد. در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با روش‌های مختلف طرز تهیه سس خوشمزه برای بلال آشنا شوید.

۱- سس قارچ و پنیر برای بلال

آماده کردن این سس حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ و پنیر برای بلال

قارچ ۵ عددکره ۲۰ گرمشیر ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارپنیر پیتزا ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارنمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه سس قارچ و پنیر برای بلال

برای تهیه این سس ابتدا باید قارچ‌ها را بشویید و بعد به صورت نگینی خیلی ریز خرد یا رنده کنید. مقداری کره در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. در ادامه قارچ‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید. قارچ‌ها را با کره تفت دهید تا آب اضافه‌شان تبخیر شود. در ادامه شیر را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا شیر شروع به جوشیدن کند.

زمانی که شیر جوشید می‌توانید پنیر پیتزا را اضافه و سپس شعله گاز را خاموش کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و بعد آویشن، نمک و فلفل سیاه را نیز به سس اضافه کنید. حالا می‌توانید این سس را به صورت داغ روی بلال‌ها بریزید و به خوبی پخش کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلال پنیری به روش مخصوص

۲- سس انار برای بلال

آماده کردن این سس حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس انار مخصوص بلال

رب انار ملس ۱ قاشق غذاخوریآب انار تازه ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارنمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سس انار مخصوص بلال

برای تهیه این سس ابتدا باید رب انار را در یک کاسه بریزید و سپس آب انار را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید. مزه سس را بچشید تا ترشی و شوری آن به اندازه باشد. سپس می‌توانید از این سس برای مزه دار کردن بلال آب پز شده یا کبابی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلال کبابی به ۳ روش؛ در فر، روی گاز و با پوست

۳- سس سیر و جعفری برای بلال

آماده کردن این سس حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد و برای تهیه آن می‌توانید به جای سیر رنده شده از پودر سیر نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سس سیر و جعفری برای بلال

کره ۲۵ گرمسیر رنده شده ۱ قاشق غذاخوریجعفری ساطوری ۲ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سس سیر و جعفری

برای تهیه این سس ابتدا باید کره را از چند ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا نرم شود. سپس آن را در یک کاسه بریزید. سیر را بشویید و آن را به صورت ریز رنده کنید.

در ادامه جعفری ساطوری را به آن اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به سس بزنید و مواد را به خوبی ترکیب کنید. حالا می‌توانید این سس خوشمزه را با برس روی بلال داغ بمالید و از طعم آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شور بچه بلال؛ یک طعم جدید برای سفره‌های شما

۴- سس کرانچی برای بلال

آماده کردن این سس حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس کرانچی برای بلال

سس مایونز۱ قاشق غذاخوریپفک کرانچی پودر شده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارآبلیمو۱ قاشق غذاخورینمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه سس کرانچی برای بلال

برای تهیه این سس ابتدا باید یک بسته پفک کرانچی تهیه کنید و آن را با گوشت کوب یا آسیاب کاملا پودر کنید. در ادامه پودر کرانچی را در یک ظرف بریزید. سپس سس مایونز، نمک، فلفل سیاه و آویشن را اضافه کنید.

مواد را به خوبی هم بزنید و سپس این سس خوشمزه و خوش طعم را با برس یا قاشق روی بلال بمالید. می‌توانید در انتها مقداری پودر کرانچی هم روی سس بریزید و آن را میل کنید. مطمئن باشید از طعم این سس شگفت زده خواهید شد.

۵- سس مایونز و ماست برای مزه دار کردن بلال

آماده کردن این سس حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس مایونز و ماست

جعفری خرد شده ۴ قاشق غذاخوریسس مایونز ۶ قاشق غذاخورینعنا تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوریسس خردل ۲ قاشق چای‌خوریماست چکیده ۴ قاشق غذاخوریلیمو ترش ۴ عددنمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سس مایونز و ماست برای بلال

برای تهیه این سس خوشمزه ابتدا باید جعفری و نعنای تازه را به صورت ریز خرد کنید. در ادامه سس مایونز، سس خردل و ماست را در یک کاسه بریزید. سبزیجات خرد شده را اضافه کنید. مقداری آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و بعد نمک و فلفل قرمز را نیز اضافه کنید. مواد سس را به خوبی هم بزنید و بعد آن را روی بلال کبابی یا آب پز بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

برای کاهش کالری این سس می‌توانید مقدار سس مایونز را کم کنید و از ماست چکیده کم چرب به مقدار بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلال مایونزی در مایکروفر 

۶- سس پاپریکا برای بلال

آماده کردن این سس خوشمزه حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس پاپریکا برای بلال

کره ۲۵ گرمپوست لیموی رنده شده به مقدار لازمجعفری ساطوری خرد شده ۱ قاشق غذاخوریپودر پاپریکای دودی ۱ قاشق مرباخوریپودر چیلی و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سس پاپریکا برای مزه دار کردن ذرت

در طرز تهیه سس مخصوص بلال با طعم پاپریکا باید کره را آب کنید و در یک کاسه بریزید. در ادامه پوست رنده شده لیمو، جعفری خرد شده، پودر پاپریکا و پودر چیلی را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و سپس با برس این سس را روی بلال تنوری یا آب پز بمالید و از طعم آن لذت ببرید.

۷- سس عسل برای مزه دار کردن بلال

آماده کردن این سس کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس عسل برای ذرت

عسل ۱ قاشق غذاخوریجعفری خرد شده به مقدار لازمآب لیمو ترش تازه ۱ قاشق مرباخوریآویشن به مقدار لازم

طرز تهیه سس عسل برای ذرت

برای تهیه این سس ابتدا باید عسل را در یک ظرف بریزید. سپس مقداری آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. حالا می‌توانید جعفری خرد شده و آویشن را به سایر مواد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

سس شما آماده است و می‌توانید با برس آن را روی ذرت بمالید. برای متعادل شدن طعم شیرین این سس می‌توانید از مقداری نمک یا فلفل قرمز نیز استفاده کنید.

۸- سس ماست برای بلال

آماده کردن این سس حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس ماست

ماست ۲ قاشق غذاخوریآب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذاخوریپودر سیر به مقدار لازمپاپریکا، فلفل سیاه و نمک به مقدار لازمکره آب شده ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس ماست برای مزه دار کردن بلال

برای تهیه این سس ابتدا باید ماست را در یک کاسه بریزید و سپس ۲ قاشق آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و در ادامه پودر سیر، پودر پاپریکا، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید. در انتها نوبت اضافه کرده کره آب شده به سس است.

بعد از اضافه کردن کره دوباره مواد را برای چند دقیقه هم بزنید تا سس بافت یکدستی پیدا کند. حالا می‌توانید سس را با برس روی بلال بمالید و از طعم آن لذت ببرید.

۹- سس رب ترش با انار و رب آلوچه برای بلال

آماده کردن این سس حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس رب انار و رب آلوچه

رب انار ترش ۱ قاشق مرباخوریرب آلوچه ۱ قاشق مرباخوریآب انار تازه ۳ قاشق غذاخوریآب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخورینمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سس ترش رب انار و رب آلوچه برای بلال

برای تهیه این سس ترش مزه و خوشمزه باید رب انار و رب آلوچه را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. سپس مقداری آب لیمو ترش تازه و آب انار شیرین به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید.

حالا به اندازه‌ای که طعم این سس خوشمزه شود، به آن نمک اضافه کنید. دوباره سس را هم بزنید و بعد این سس را با برس روی ذرت بمالید. اگر عاشق طعم‌های ترش هستید، مطمئن باشید که از طعم این سس شگفت زده خواهید شد.

 

در این مقاله به ۹ روش طرز تهیه سس خوشمزه برای بلال اشاره شد. با درست کردن این سس‌های متنوع می‌توانید هر بار بلال را با طعم متفاوتی میل کنید و لذت ببرید. شما از چه سس‌هایی برای مزه دار کردن بلال استفاده می‌کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید