راز تهیه آفوگاتو با اسپرسو؛ شیوه‌ی جذاب ساخت یک نوشیدنی پرطرفدار ایتالیایی

  • توسط: admin


برای علاقه‌مندان به طعم قهوه، هیچ نوشیدنی یا دسری خوشمزه‌تر از آفوگاتو یا بستنی قهوه نیست. این نوشیدنی ایتالیایی از ترکیب بستنی وانیلی با قهوه اسپرسو داغ تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه آفوگاتو با اسپرسو آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه آفوگاتو با اسپرسو

مواد لازم برای تهیه آفوگاتو با اسپرسو به شرح زیر است:

قهوه آسیاب شده۲ قاشق چای‌خوریشیر یا آبحدود ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌داربستنی وانیلی۱ اسکوپشکلات تخته‌ایبه مقدار لازم

مراحل تهیه آفوگاتو با اسپرسو

آماده کردن این نوشیدنی ایتالیایی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن آفوگاتو با اسپرسو آشنا شوید.

مرحله اول: قهوه اسپرسو را آماده کنید

برای تهیه آفوگاتو به ۲ شات اسپرسوی داغ و غلیظ نیاز دارد. برای تهیه قهوه اسپرسو می‌توانید از دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید. اگر به دستگاه اسپرسو ساز دسترسی ندارید، بهترین روش استفاده از فرنچ پرس است.

در این روش باید قهوه را در لیوان فرنچ پرس بریزید و سپس آب یا شیر جوش را به آن اضافه کنید. در ادامه درب فرنچ پرس را روی آن بگذارید و حدود ۴ دقیقه صبر کنید تا قهوه دم بکشد. حالا باید پیستون فرنچ پرس را برای چند بار بالا و پایین کنید تا تفاله‌های قهوه از قهوه جدا شوند و قهوه کف کند.

مرحله دوم: بستنی و قهوه را ترکیب کنید

در این مرحله باید اسکوپ بستنی را در لیوان یا فنجان مورد نظرتان بریزید. سپس اسپرسو داغ را روی بستنی بریزید؛ به هیچ عنوان نباید بستنی را با اسپرسو ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۳ مدل کافه گلاسه با قهوه دم کرده

مرحله سوم: آفوگاتو را سرو کنید

بعد از ترکیب کردن بستنی و اسپرسو باید به سرعت شکلات تخته‌ای را رنده کنید و آن را روی نوشیدنی بریزید. حالا به سرعت آفوگاتو را سرو کنید و از طعم جذاب این نوشیدنی متفاوت لذت ببرید.

در ثانیه‌های ابتدایی بستنی شروع به آب شدن می‌کند و پس از چند دقیقه که بافت نوشیدنی شما کرمی شد، بهترین زمان برای خوردن آن است.

نکات و فوت و فن‌های تهیه آفوگاتو با اسپرسو

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه آفوگاتو یا اسپرسو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه خوردن آفوگاتو معمولا به ۲ صورت است. می‌توانید این دسر را با قاشق یا با نی میل کنید. زمانی که بستنی هنوز سرد است و به طور کامل در قهوه حل نشده است، می‌توانید آن را با قاشق میل کنید تا ترکیب طعم‌ها را بهتر احساس کنید. بعد از آب شدن بستنی نیز باید آن را به صورت نوشیدنی و همراه با نی میل کنید.جالب است بدانید که آفوگاتو در ایتالیا به معنی غرق شده است و خاطر استفاده از بستنی در قهوه داغ به این نام شناخته می‌شود. این خوراکی هم در دسته نوشینی‌ها و هم دسرها جای دارد و می‌توانید از آن به عنوان دسر بعد از شام استفاده کنید.برای تزیین این نوشیدنی می‌توانید از مقداری شکلات رنده شده، ترافل، بیسکویت یا شوکورول استفاده کنید.در طرز تهیه بستنی با قهوه اسپرسو معمولا قهوه را به صورت غلیظ و تلخ درست می‌کنند. اما شما می‌توانید میزان غلظت اسپرسو را با توجه به ذائقه خودتان تنظیم کنید.بعد از آماده شدن آفوگاتو باید به سرعت و قبل از این که بستنی به طور کامل آب شود، آن را میل کنید.برای تهیه اسپرسو می‌توانید از شیر یا آب جوش استفاده کنید.اگر به اسپرسو دسترسی ندارید می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی از قهوه فوری نیز استفاده کنید. برای این کار تنها باید مقداری قهوه فوری را با آب جوش ترکیب کنید و روی بستنی بریزید.در صورت تمایل می‌توانید مقداری شکر به اسپرسو اضافه کنید تا شیرین شود.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این نوشیدنی ابتدا قهوه را با یخ ترکیب می‌کنند تا کاملا خنک شود و سپس به بستنی اضافه می‌کنند.برای تهیه آفوگاتو می‌توانید به جای بستنی وانیلی از بستنی شکلاتی، کاراملی قهوه نیز استفاده کنید. برخی افراد نیز برای تهیه این نوشیدنی از بستنی‌های میوه‌ای و بستنی پسته‌ای استفاده می‌کنند.برخی کافی‌شاپ‌ها برای تزیین آفوگاتو و خوش طعم شدن آن مقداری کره آب شده روی آن می‌ریزند.می‌توانید با اضافه کردن انواع مغزهای خرد شده به این دسر آن را مغذی‌تر و خوشمزه‌تر کنید.سعی کنید برای تهیه آفوگاتو از بستنی باکیفیت و طعم دار شده با دانه‌های طبیعی وانیل استفاده کنید.برای تهیه آفوگاتو می‌توانید بنا به سلیقه خودتان مقداری اسپرسو را کم یا زیادتر کنید.بهتر است اسپرسو را درست در زمان سرو کردن دسر به بستنی اضافه کنید و آن را بلافاصله میل کنید.می‌توانید برای مزه دار کردن آفوگاتو مقداری دارچین یا جوز هندی آسیاب شده روی بستنی بریزید.برای سرو کردن این نوشیدنی باید از یک لیوان شفاف استفاده کنید تا ترکیب اسپرسو و بستنی قابل مشاهده باشد.برای مزه دار کردن این نوشیدنی می‌توانید مقداری خامه زده شده، بیسکویت خرد شده و شکلات آب شده به آن اضافه کنید.اگر دوست دارید طعم اسپرسو را بیشتر در این نوشیدنی احساس کنید، می‌توانید از دبل اسپرسو یا اسپرسوی غلیظ‌تر استفاده کنید.در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها، آفوگاتو در کنار یک تکه وافل تازه سرو می‌شود. در این روش باید وافل را کنار لیوان قرار دهید و سپس یک اسکوپ بستنی بزرگ را کنار آن قرار دهید. حالا می‌توانید شات اسپرسو را به بستنی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن شکلات رنده شده این دسر را سرو کنید.می‌توانید برای مزه دار کردن این نوشیدنی به جای شکلات از مقداری سس کارامل تازه نیز برای روی بستنی استفاده کنید.اضافه کردن مقدار توت فرنگی یا موز خرد شده نیز ایده خوبی برای تزیین این نوشیدنی خوشمزه محسوب می‌شود.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه بهترین روش تهیه آفوگاتو با اسپرسو و نکات و فوت و فن‌های درست کردن این نوشیدنی جذاب اشاره شد. اگر تجربه درست کردن آفوگاتو در خانه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به نوشیدنی‌های جدید به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید