سفر به زیباترین نقاط ایران در فصل پاییز: 8 مقصد شگفت‌انگیز!

  • توسط: admin


پاییز یکی از زیباترین فصل‌های سال است که با شنیدن اسمش نم باران، برگ‌های نارنجی و صدای خش خش برگ‌ها هنگام راه رفتن در ذهن تداعی می‌شود. آب و هوای فصل پاییز بسیار مطلوب و مناسب سفر کردن به نقاط مختلف کشور است. شهرهای بزرگ، جزایر جنوبی و کویرها مکان‌هایی است که می‌توان در پاییز به آنجا سفر کرد. در این مقاله از مجله گردشگری اکالا، دیدنی‌ترین مناطق ایران در فصل پاییز را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱- چابهار، بندر اقیانوسی

تنها بندر اقیانوسی ایران بندر چابهار است که به واسطه دریای عمان با اقیانوس هند ارتباط دارد. موقعیت‌های ویژه تجاری، جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بسیار زیبا این بندر را به یک منطقه توریستی تبدیل کرده است. اگر به چابهار سفر می‌کنید می‌توانید از ساحل درک، کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، بریس و جنگل‌های حرا دیدن کنید. دمای چابهار در فصل پاییز به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد که بهترین زمان برای سفر به این منطقه زیباست.

۲- ییلاقات ماسال، دریای ابر

شاید فکر کنید تنها مناطق جنوبی و کویری مناسب سفر و گردش در فصل پاییز است، اما ییلاقات ماسال جزو مناطق بسیار پرطرفدار در روزهای پاییزی است. ییلاقات ماسال در ارتفاعات تالش و نزدیک به دریای خزر است به همین خاطر هوای مطبوع و خنکی دارد. اگر از عاشقان تماشای ابر هستید حتما در پاییز به ییلاقات اولسبلنگاه سفر کنید تا دریای ابر را ببینید. اگر در فصل پاییز به ماسال سفر کردید خود را برای بارش‌های گاه و بی‌گاه باران آماده کنید.

۳- اصفهان، نصف جهان

بهترین زمان سفر به اصفهان، فصل پاییز است. تصویر درختان تنومندی که در خیابان چهارباغ به رنگ نارنجی درآمدند، جلوه بی‌نظیری از این شهر را به نمایش می‌گذارد. بازدید از مکان‌های دیدنی این شهر مانند چهلستون و عالی قاپو و خوردن غذاهای محلی آن در هوای مطلوب پاییزی حال و هوای دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: ۳ ساعت رانندگی از تهران تا سوئیس ایران

۴- کویر مرنجاب، شن‌های الماسی

کویر مرنجاب در شمال شهر اصفهان و شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. اگر ساکن تهران هستید، این کویر یکی از نزدیک‌‌ترین کویرها به آنجاست. هوای معتدل و مناظر خیره کننده این کویر را گزینه مناسب برای سفر در فصل پاییز کرده است. شما می‌توانید تجربه قدم زنی در تپه‌های شنی کویر را همراه تماشای دریاچه نمک داشته باشید. گشت و گذار در کاروانسرای تاریخی مرنجاب جزو تفریحاتی است که می‌توانید در کنار شتر سواری، سافاری، موتور سواری و رصد ستارگان انجام دهید.

۵- یزد، شهر قنات و قنوت

بافت قدیمی و سنتی شهر یزد برجسته‌ترین جاذبه گردشگری این شهر است. بهترین زمان سفر به یزد از ابتدای مهر یعنی شروع فصل پاییز است که هوا رو به خنکی می‌گذارد. اگر به یزد سفر کردید از مکان‌های گردشگری آن مانند باغ دولت‌آباد، آتشکده یزد، مسجد جامع یزد و امیر چخماق دیدن کنید. شما می‌توانید با سفر به یزد یک تیر و دو نشان بزنید و از کویرهای نزدیک آن مانند کویر کاراکال هم دیدن کنید.

۶- شیراز، عطر بهارنارنج

شیراز را می‌توان سوگلی ایران دانست و محبوب همه مردمان ایران زمین است. این شهر زیبا و آرام یکی از مناطق دیدنی مناسب در فصل پاییز است. با خلوت شدن شهر و سرد شدن هوا، از قدم زدن زیر باران در باغ‌های جهان‌نما و عفیف‌آباد لذتی وصف نشدنی ببرید. اگر به شیراز سفر کردید حتما از مسجد نصیرالملک، بازار وکیل و تخت جمشید دیدن کنید و کلم پلوی شیرازی را فراموش نکنید.

۷- اسالم به خلخال، بهشت ایران

مسیر اسالم به خلخال که گاهی با عنوان بهشت ایران هم یاد می‌شود، جاده‌ای ۷۰ کیلومتری از شهر اسالم گیلان به خلخال اردبیل است. این مسیر مه‌آلود و پیچ در پیچ است که در فصل پاییز حال و هوای دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: سفر به قشم؛ بهترین زمان برای کشف جزیره‌ای شگفت‌انگیز

۸- تبریز، شهر ستارخان و باقرخان

تبریز سومین شهر بزرگ در ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. در فصل پاییز با سرد شدن هوا تعداد مسافران این شهر کم و شهر خلوت می‌شود. اتفاقا همین موضوع باعث می‌شود تا فرصت مناسبی برای سفر به تبریز فراهم شود زیرا هزینه‌ها پایین می‌آید. اگر به شهر تبریز در این فصل سفر کردید حتما به جاهای دیدنی آن مانند بازار تبریز، کلیسای سنت استپانوس و مقبره الشعرا سر بزنید و از خوردن غذاهای محلی مانند کوفته تبریزی و آش ماست لذت ببرید.

 

 

در این مقاله از مجله اکالا، دیدنی‌ترین مناطق ایران در فصل پاییز را به همراه جاذبه‌های گردشگری آن منطقه معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر امکان سفر کردن را دارید، این فصل زیبا را از دست ندهید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید