طرز تهیه سوپ گل‌کلم؛ راهی ساده و لذتبخش برای گرم کردن روزهای سرد

  • توسط: admin


اگر به دنبال یک سوپ سبک و در عین حال مقوی هستید سوپ گل کلم یک انتخاب عالی برای شما است. این سوپ با مواد اولیه ساده و در دسترس به راحتی تهیه می‌شود و طعم و مزه بسیار جذابی دارد. ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا طرز تهیه سوپ گل کلم را به صورت مرحله به مرحله به همراه تمام نکات مهمی که در زمان پخت باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه سوپ گل کلم

گل‌کلم۱ عددسیب‌زمینی۲ عددهویج۲ عددپیاز۱ عددسیر۳ حبهکره۲ قاشق غذاخوریآرد سفید۱ قاشق غذاخوریشیر۱/۲ لیوانشوید تازه خرد شده۱ قاشق غذاخورینمک، فلفل سیاه و ادویه‌ دلخواهبه مقدار لازمپیازچه خرد شده برای تزیین

طرز تهیه سوپ گل کلم

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این سوپ ۳۵-۴۵ دقیقه است. مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این سوپ جذاب پاییزی را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این سوپ در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: پختن سبزیجات

سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید و درون قابلمه مناسبی بریزید. هویج‌ها و گل کلم را نیز بشویید. با کمک چاقو به ابعاد کوچکتری تقسیم کنید و به قابلمه بیفزایید. مقداری آب به سبزیجات درون قابلمه اضافه کنید تا روی آن‌ها را بپوشاند سپس حرارت را روی متوسط بگذارید. اجازه دهید سبزیجات تا زمانی که نرم شوند (حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه) بپزند. پس از پخت، آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید. آب اضافی را در ظرف دیگری خالی کنید تا در مراحل بعد به سوپ اضافه شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ارده و شیره انگور خانگی

مرحله دوم: آماده سازی پیاز و سیر

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو پیاز را نگینی خرد کنید. تابه مناسبی را روی حرارت ملایم گرم کنید و کره را درون آن بریزید سپس پیاز نگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شود. بعد از چند دقیقه، سیر را پوست بگیرید و رنده کنید. سیر رنده‌شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله سوم: افزودن آرد سفید

آرد را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. این مرحله برای ایجاد بافتی خامه‌ای و غلیظ در سوپ بسیار مهم است. هنگام تفت دادن آرد، باید حتماً به‌صورت مداوم هم بزنید تا آرد نسوزد و گلوله، گلوله نشود.

مرحله چهارم: اضافه کردن سبزیجات پخته‌شده

پس از تفت دادن آرد، سبزیجات پخته‌شده در مرحله اول را به ماهیتابه اضافه کنید. مواد را به هم بزنید تا تمام سبزیجات با مخلوط آرد و پیاز ترکیب شوند. در این مرحله، مقداری از آب پخت سبزیجات را که کنار گذاشته بودید، به سوپ اضافه کنید تا به قوام دلخواه برسید.

مرحله پنجم: افزودن نمک، فلفل و ادویه‌ها

بعد از ترکیب سبزیجات، مقداری نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه‌های مورد علاقه‌تان (مثل پودر زنجبیل، زردچوبه یا جوز هندی) به سوپ اضافه کنید. اجازه دهید سوپ حدود ۱۰ دقیقه به آرامی بجوشد تا تمام طعم‌ها با هم ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت پنیر با مخلفات مقوی برای تغذیه مدرسه

مرحله ششم: افزودن شیر

پس از اینکه سوپ کمی جا افتاد، شیر را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با مواد ترکیب شود. افزودن شیر باعث می‌شود که سوپ بافتی خامه‌ای و لطیف پیدا کند. اگر می‌خواهید سوپ غلیظ‌تر شود، می‌توانید مقدار کمتری شیر اضافه کنید، یا برعکس، برای رقیق‌تر شدن سوپ، شیر بیشتری استفاده کنید.

مرحله هفتم: پوره کردن سوپ

پس از افزودن شیر و جا افتادن طعم‌ها، سوپ را با استفاده از مخلوط‌کن برقی یا همزن دستی کاملاً پوره کنید. اگر سوپ بیش از حد غلیظ بود، می‌توانید مقدار بیشتری آب سبزیجات یا شیر به آن اضافه کنید تا به غلظت مطلوب برسد.

مرحله هشتم: اضافه کردن شوید

بعد از پوره کردن سوپ، شوید خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. شوید یک طعم خاص و خوشایند به سوپ گل‌کلم می‌دهد و ترکیب آن با طعم سبزیجات و شیر، تجربه‌ای متفاوت و خوشمزه ایجاد می‌کند. پس از افزودن شوید تازه حرارت را خاموش کنید تا شوید رنگ سبز و زیبایی خود را در سوپ حفظ کند.

مرحله نهم: تزیین و سرو سوپ

سوپ بسیار جذاب و خوشمزه شما آماده میل کردن است. آن را در ظرف سرو بریزید و با مقداری پیازچه خرد شده آن را تزیین کنید. پیازچه علاوه بر افزودن رنگ و زیبایی به سوپ، طعمی تازه و خوشمزه به آن می‌دهد. این تزئین ساده، جلوه‌ای خاص به سوپ می‌بخشد و آن را اشتها برانگیزتر می‌کند. شما می‌توانید این سوپ جذاب پاییزی را با انواع نان میل کنید.

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و بتوانید طبق روش ساده و کامل بالا این سوپ بسیار خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید. اگر شما در تهیه این سوپ از ترفندهایی استفاده می‌کنید که موجب خوشمزه‌تر شدن سوپ می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید