راز تهیه خیارشور خانگی با نخود خام به شما آشکار می‌شود!

  • توسط: admin


حتما تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا خیارشورهای خانگی شما با بازار متفاوت است، زیرا خیارشورهای بازاری بافت تردتری دارند و خوش‌خوراک‌ترند. برای ترد شدن خیار شدن در خانه یک ترفند وجود دارد و آن استفاده از نخود خام است.در این مقاله از مجله اکالا با ما همراه باشید تا طرز تهیه این خیارشور ترد و خوشمزه را با نخود خام به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خیارشور خانگی با نخود خام

برای درست کردن خیار شور خانگی با نخود خام به مواد زیر نیاز دارید:

خیارنیم کیلوفلفل سبز تند۲ عددسیر۳ حبهشوید۵۰ گرمترخون۵۰ گرمسرکهبه میزان لازمنمکبه میزان لازمآببه میزان لازمنخود خامبه میزان لازم

طرز تهیه خیارشور خانگی با نخود خام

برای درست کردن این خیارشور ترد و خوشمزه طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: آماده سازی

خیارها، سیر و سبزی‌ها را به خوبی بشویید و همه را در جایی قرار دهید که آب اضافی آنها خارج شود. قبل از استفاده از مواد از خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید زیرا اگر رطوبتی در مواد استفاده شده وجود داشته باشد بعدا باعث کپک می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تاپناد زیتون؛ مزه‌ای مدیترانه‌ای در خانه

مرحله دوم: محلول را درست کنید

در یک قابلمه آب را بجوشانید و زمانی که به نقطه جوش رسید آن را از روی حرارت بردارید. سپس در یک کاسه نمک و سرکه را بریزید و آب داغ را به آن اضافه کنید. به قدری هم بزنید تا کاملا نمک در محلول حل شود.

مرحله سوم: مواد را در ظرف بچینید

یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک را انتخاب کنید. کف ظرف سیر، سبزیجات و چند عدد نخود خام بچینید. سپس روی آنها خیارها را تا جایی که ظرف گنجایش دارد بچینید و مجدد چند عدد نخود خام را به همراه فلفل سبز و سبزی روی خیارها قرار دهید. در آخر به میزان یک سوم ظرف، محلول سرکه، نمک و آب را اضافه کنید.

مرحله چهارم: نگهداری خیارشور

بعد از اینکه همه مواد لازم را در ظرف ریختید، درب آن را با یک نایلون ببندید و برای ۳ تا ۴ هفته آن را در یک جای خنک قرار دهید تا آماده مصرف شود. شیشه خیارشور را باید دور از نور مستقیم خورشید و در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترسی موسیر با رب انار

نکات تکمیلی برای تهیه خیارشور خانگی با نخود خام:

یکی از دلایل استفاده از نخود خام در تهیه خیارشور، جلوگیری از آب انداختن و له شدن خیارها است.برای درست کردن خیارشور فوری، کافی است بعد از ریختن مواد در ظرف و بستن درب آن، شیشه را در قابلمه‌ای از آب جوش قرار دهید تا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد.ظرف شیشه‌ای مناسب‌ترین ظرف برای درست کردن خیارشور است زیرا نفوذ هوا به داخل را به حداقل می‌رساند.نسبت سرکه به آب در تهیه خیارشور یک به ۲ و نیم است و مقدار نمک ۳ قاشق چای‌خوری به ازای هر لیتر آب است.نگهداری خیارشور در دمای پایین مانع رشد کپک می‌شود، اما ممکن است باعث سفت شدن بافت خیارها شود.برای درست کردن خیارشور هم می‌توانید از آب جوشیده و هم آب نجوشیده استفاده کنید.برای تهیه خیارشور می‌توانید از سرکه سفید و سرکه سیب استفاده کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه خیارشور خانگی با نخود خام را آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما طبق این دستور تهیه پیش بروید و تفاوت را در نتیجه کار مشاهده کنید. 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید