راز تهیه شور بادمجان خانگی بدون استفاده از سرکه را بیاموزید!

  • توسط: admin


شور بادمجان یکی از چاشنی‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. اما این بار برخلاف روش معمول درست کردن ترشی و شور که از سرکه استفاده می‌شود، این شور خوشمزه بدون سرکه تهیه می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا با ما همراه باشید تا طرز تهیه این شور بادمجان خوشمزه را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شور بادمجان بدون سرکه

برای تهیه این شور خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان قلمی ۸ عددسیر۵ حبهجعفری یک قاشق غذاخوریترخون یک قاشق غذاخورینعناعیک قاشق غذاخوریفلفل سبز۲ عددنمک۱۲ قاشق غذاخوریآب۸ لیوانسیاه دانه به میزان لازمگلپر به میزان لازمفلفل قرمز و سیاه به میزان لازم

طرز تهیه شور بادمجان بدون سرکه

برای درست کردن این شور بدون سرکه طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: آماده سازی بادمجان‌ها

در ابتدای کار بادمجان‌ها را به خوبی بشویید و بعد سر و ته آن را با چاقو جدا کنید. سپس به قطعات درشت با پوست تقسیم کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس پنیر با پنیر موزارلا

مرحله دوم: بادمجان‌ها را بجوشانید

در یک قابلمه محلول آب و نمک درست کنید و بادمجان‌ها را برای ۱۵ دقیقه در آن بجوشانید. سپس آنها را در یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم: مواد را آماده کنید

فلفل سبز و سیر را خرد کنید و با سبزی‌های معطر، سیاه دانه، گلپر، فلفل قرمز و فلفل سیاه ترکیب کنید. به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم: آب نمک درست کنید

در یک قابلمه ۸ لیوان آب را با ۱۲ قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید و روی گاز قرار دهید. از زمانی که محلول شروع به جوشیدن کرد اجازه دهید ۱۰ دقیقه بگذرد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید تا محلول خنک شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حریره سیر، یک راهکار هوشمندانه برای نگهداری

مرحله پنجم: مواد را ترکیب کنید

در یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک، ابتدا مقداری از بادمجان را قرار دهید و روی آن ترکیب سبزی و ادویه‌ها را بریزید. این کار را تا زمانی که ظرف شما جا دارد انجام دهید. سپس محلول آب نمک را به عنوان جایگزین سرکه روی مواد بریزید تا جایی که محلول کمی بالاتر از مواد قرار بگیرد. بعد از آن درب ظرف را محکم ببندید و برای ۲ هفته در جای خنک نگهداری کنید تا شور بادمجان قابل مصرف شود.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه شور بادمجان بدون سرکه را آموزش دادیم. شما می‌توانید این بار شور را با روشی جدید تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید