درخشش ایجاب می‌کند! چگونه با استفاده از سرکه به راحتی یخچال و فریزر خود را پاک کنید و آن‌ها را به درخشش بی‌نظیری برسانید؟

  • توسط: admin


تمیز کردن یخچال فریزر یکی از کارهای چالش برانگیز است که ممکن است به همین دلیل انجام دادن آن را به تعویق بیندازید. تمیز کردن قسمت‌های مختلف یخچال نیازمند تمیز کردن اصولی است در غیر این صورت کاری زمان‌بر با نتیجه نامطلوب خواهد بود. یکی از وسایل پاک کننده یخچال که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، سرکه است. در این مقاله از مجله اکالا، روش پاک کردن یخچال فریزر با سرکه را آموزش خواهیم داد تا با یک ماده شوینده طبیعی به راحتی یخچال خود را تمیز کنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روش پاک کردن یخچال فریزر با کمک سرکه

برای تمیز کردن یخچال فریزر با سرکه باید مراحلی که در ادامه گفته می‌شود را به ترتیب انجام دهید تا در کمترین زمان تمیز کاری تمام شود.

مرحله اول: محلول سرکه را آماده کنید

در ابتدا یک کاسه متوسط انتخاب کنید تا محلول شوینده را در آن درست کنید. به میزان مساوی آب گرم و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید و درون یک آبپاش بریزید. بهتر است در حین کار دستکش دست کنید تا پوستتان آسیبی نبیند. سپس یک دستمال میکروفایبر یا دستمال لنگی برای تمیز کاری انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: مراحل پاک کردن چربی هود با جوش شیرین و سرکه

مرحله دوم: از خاموش بودن یخچال مطمئن شوید

برای شروع کار ابتدا باید یخچال را خاموش کنید. برای تمیز کردن یخچال از مایعات قابل توجهی استفاده می‌شود بنابراین بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای، یخچال را از برق بیرون بکشید.

مرحله سوم: یخچال را خالی کنید

بهترین زمان مناسب تمیز کردن یخچال فریزر، زمانی است که کمترین میزان مواد غذایی داخل آن است. زیرا برای تمیز کردن باید تمام آنها را از یخچال خارج کنید. سعی کنید تمام مواد غذایی را در جای خنک قرار دهید. همچنین باید در مدت یک تا ۲ ساعت تمیز کردن یخچال فریزر را تمام کنید تا مواد غذایی خراب نشوند.

مرحله چهارم: قفسه‌ها را جدا کنید

قسمت‌هایی از یخچال را مانند کشوها و طبقات جدا کنید و داخل سینک ظرفشویی با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند.

مرحله پنجم: محلول را اسپری کنید

زمانی که مواد غذایی و قفسه‌ها را خارج کردید، از محلول آب و سرکه به میزان قابل توجهی در همه قسمت‌های یخچال اسپری کنید. سپس با کمک یک دستمال مرطوب دیواره و قفسه‌های یخچال را تمیز کنید تا هر لکه و کثیفی روی آن است از بین برود. در آخر با یک دستمال یا حوله خشک، آن قسمت‌ها را خشک کنید.

در صورتی که با لکه‌های سرسخت مواجه شدید، مقداری سرکه سفید را به تنهایی روی قسمت مورد نظر بریزید و اجازه دهید برای چند دقیقه روی لکه بماند سپس با یک دستمال مرطوب روی آن بکشید.

مرحله ششم: درب یخچال را بشویید

برای تمیز کردن بدنه بیرونی یخچال از محلول سرکه، مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید. بعد از درست کردن این محلول با کمک یک ابر تمام قسمت‌های بیرونی یخچال را تمیز کنید و در آخر با یا یک حوله آن را خشک کنید.

مرحله هفتم: مواد غذایی را برگردانید

بعد از اینکه تمام قسمت‌های یخچال را با محلول آب و سرکه تمیز کردید، با یک حوله همه جا را خشک کنید تا هیچ رطوبتی باقی نماند. سپس مواد غذایی را بر اساس تاریخ انقضا در آن بچینید.

مرحله هشتم: فریزر را تمیز کنید

برای تمیز کردن فریزر ابتدا باید تمام وسایل داخل آن را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و درب آن را برای مدت کوتاهی باز بگذارید تا اگر یخ و برفکی وجود دارد، آب شود. سپس یخ‌های بزرگ را خارج کنید و محلول سرکه و آب را به همه قسمت‌های فریزر اسپری کنید و بعد با دستمال تمیز کنید. در نهایت بعد از خشک شدن فریزر، مواد داخل آن را به فریزر برگردانید.

بیشتر بخوانید: با این روش ساده لباس‌های چرک مرده را سفیدتان را مثل روز اول کنید

نکات تکمیلی برای پاک کردن یخچال فریزر با سرکه:

واشر درب یخچال یکی از قسمت‌هایی است که در بیشتر مواقع فراموش می‌شود. اما تمیز کردن این قسمت باعث می‌شود تا درب یخچال به خوبی بسته شود.استفاده از محلول سرکه و آب، علاوه بر کثیفی‌ها، بوی بد یخچال را هم از بین می‌برد.قبل از اینکه قفسه‌ها و کشوها را دوباره در یخچال قرار دهید، از خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید.به هیچ عنوان از شوینده‌های شیمیایی قوی برای تمیز کردن یخچال استفاده نکنید، زیرا ممکن است بوی آنها جذب غذاهای داخل یخچال شود.می‌توانید برای تمیز کردن یخچال فریزر از جوش شیرین هم کمک بگیرید. برای این کار به میزان یک قاشق غذاخوری به محلول سرکه و آب، جوش شیرین اضافه کنید.برای خوشبو شدن یخچال می‌توانید هر دو هفته یک بار پنبه‌ای را به عصاره وانیل آغشته کنید و آن را در پشت فریزر قرار دهید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، روش پاک کردن یخچال فریزر با سرکه را آموزش دادیم. شما می‌توانید با استفاده از این ماده ضدعفونی کننده طبیعی، به راحتی تمام کثیفی‌های یخچال فریزر را از بین ببرید.

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید