راز تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ مجلسی با اینکه مواد کمی نیاز دارید!

  • توسط: admin


پودینگ کاراملی دو رنگ، دسری است که با ظاهر زیبای لایه لایه و طعمی بی‌نظیر، هر مهمانی را به یک جشن تبدیل می‌کند. در ادامه با مجله اکالا همراه باشید تا طرز تهیه این دسر خوشمزه و مجلسی را با کمترین مواد برایتان شرح دهیم.

مواد لازم جهت تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ

مواد لازم جهت تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ به شرح زیر است:

شیر۴ پیمانه یا ۱ لیترنشاسته گندم پودری۳ قاشق غذاخوریزرده تخم مرغ۱ عددشکر۱ لیوانخامه صبحانه۱ پاکت (۲۰۰ میلی‌لیتر)شکلات۵۰ گرم

مراحل تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ

برای تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: کارامل کردن شکر

برای شروع کار شکر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا کم کم ذوب شود.

ذوب شدن و کارامل شدن شکر داخل قابلمه به یکباره اتفاق نمی‌افتد و باید کمی صبر داشته باشید تا شکر روی حرارت کم شروع به آب شدن کند. اصلا نباید شکر را با قاشق مخلوط کنید.

وقتی قسمتی از شکر کارامل شد. قابلمه را داخل دست حرکت بدهید تا شکرهای آب شده با شکرهای کارامل نشده جا به جا شوند؛ این کار را هر از گاهی انجام دهید تا در نهایت تمام شکرها ذوب و کاراملی شوند.

از نکات مهم کارامل کردن شکر این است که حرارت باید کم باشد؛ چون حرارت بالا باعث می‌شود شکر قبل از کارامل شدن بسوزد.

همچنین بعد از کارامل شدن شکر نباید آن را زمان زیادی به تنهایی روی حرارت نگه دارید؛ چون کارامل تیره می‌شود و طعم تلخی پیدا می‌کند یا به اصلاح می‌سوزد.

مرحله دوم: اضافه کردن خامه

وقتی شکر کاملا کارامل شد، خامه صبحانه را به آن اضافه کرده و همزمان با اضافه کردن خامه مواد را مخلوط کنید. (موقع اضافه کردن خامه، کارامل ممکن است به اطراف پاشیده شود؛ پس مراقب دست‌ها و صورت‌تان باشید تا نسوزد)

اگر با اضافه کردن خامه به کارامل، مواد کاملا مخلوط نشدند و تمام یا قسمتی از کارامل بست نگران نباشید، فقط حرارت را در کمترین حالت قرار دهید و در قابلمه را بگذارید تا کارامل بسته شده کم کم آب شود.

فقط هر از گاهی در قابلمه را بردارید و مواد را با همزن دستی مخلوط کنید. (برای اینکه خامه راحت‌تر با کارامل مخلوط شود می‌توانید آن را داخل ظرفی با قاشق هم بزنید تا کمی باز شود. سپس یک ملاقه کوچک از شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و خامه کمی رقیق‌تر شود.)

مرحله سوم: ترکیب تخم مرغ، نشاسته و شیر

در این فاصله زرده تخم مرغ و نشاسته الک شده را داخل ظرفی بریزید و شیر را کم کم به آن اضافه کنید تا کاملا یکدست شود و هیچ گلوله‌ای داخلش باقی نماند. سپس بقیه شیر را به آن اضافه و کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فراپه کارامل

مرحله چهارم: اضافه کردن ترکیب تخم مرغی به کارامل و خامه

وقتی کارامل و خامه کاملا مخلوط شدند در قابلمه را بردارید و مخلوط شیر، نشاسته و زرده تخم مرغ را داخل قابلمه بریزید و با همزن دستی مخلوط کنید.

مواد را روی حرارت ملایم با همزن دستی یا قاشق چوبی مدام هم بزنید تا کم کم به غلظت لازم برسد.

توجه کنید که حرارت باید کم باشد تا همزمان با غلیظ شدن مواد خامی نشاسته هم گرفته شود و طعم خامی داخل پودینگ حس نشود.

همچنین باید مواد را مرتب هم بزنید تا به صورت یکدست غلیظ شود.

وقتی مواد به غلظت پودینگ رسید حرارت را خاموش کنید. (غلظت مواد بعد از خنک شدن بیشتر می‌شود؛ پس این مورد را در رسیدن مواد به غلظت دلخواهتان در نظر بگیرید)

مرحله پنجم: اضافه کردن شکلات

پودینگ کاراملی شما آماده است و در این مرحله می‌توانید آن را داخل ظرف‌های دلخواه بریزید و تزئین کنید.

اما اگر می‌خواهید که پودینگ شما دو رنگ باشد می‌توانید نصف (یا یک چهارم) از پودینگ را جدا کنید و شکلات دلخواه را به آن اضافه کنید.

اجازه دهید شکلات‌ها یک دقیقه داخل پودینگ ثابت بمانند تا حرارت باعث آب شدنشان شود. سپس با قاشق مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید نوع شکلاتی است که استفاده می‌کنید؛ چون خود پودینگ به اندازه کافی شیرین است. اگر از شکلات شیری و ساده استفاده کنید شیرینی پودینگ شما بیشتر می‌شود. اگر شیرینی زیاد با ذائقه شما سازگار نیست به جای شکلات معمولی از شکلات تلخ استفاده کنید تا شیرینی دسرتان متعادل باقی بماند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ انگور خوشمزه

مرحله ششم: انتقال پودینگ به ظرف سرو

داخل ظرف‌های دلخواه از پودینگ کاراملی شکلاتی بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد. در این بین گاهی پودینگ کاراملی را هم بزنید تا رویه نبندد.

وقتی پودینگ کاراملی شکلاتی خنک شد و کمی خودش را گرفت، پودینگ کاراملی را به آرامی روی آن بریزید و داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود و خودش را بگیرد. (ترتیب لایه‌های پودینگ دلخواه است؛ می‌توانید اول از پودینگ کاراملی استفاده کنید.)

برای تزئین روی پودینگ می‌توانید از شکلات رنده شده یا ترافل رنگی استفاده کنید و یا روی پودینگ کاکائو الک کنید و از انواع میوه‌های دلخواه کنار پودینگ استفاده کنید.

نکات طلایی در تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای کارامل کردن شکر بهتر است از قابلمه‌هایی با دیواره و کف ضخیم استفاده شود؛ چون قابلمه‌هایی که ضخامت کم و نازکی دارند حرارت را زودتر منتقل می‌کنند و ممکن است باعث سوختن کارامل شوند.اگر در نهایت طعم تلخی داخل پودینگ کاراملی حس شود یعنی موقع کارامل کردن شکر، آن را سوزاندید.غلظت پودینگ موقع برداشتن از روی حرارت باید در حد سس باشد؛ اگر غلیظ‌تر باشد بعد از خنک شدن پودینگ سفت می‌شود و از بافت و لطافت اصلی خود فاصله می‌گیرد.موقع ریختن مواد داخل ظرف سرو می‌توانید ما بین پودینگ موز و گردوی خورد شده هم بریزید که باعث خوشمزه‌تر شدن دسر می‌شود.یکی از مهم‌ترین نکات برای خوشمزه شدن پودینگ استفاده از نشاسته تازه است. در صورتی که نشاسته کهنه باشد طعم نامطبوعی به دسر می‌دهد.پیمانه مورد استفاده برای پودینگ باید پیمانه استاندارد قنادی باشد. می‌توانید از لیوان فرانسوی هم به جای پیمانه استفاده کنید.زرده تخم مرغ داخل این دسر کاملا می‌پزد و با بقیه مواد مخلوط می‌شود و هیچ بوی نامطبوعی ایجاد نمی‌کند، ولی بافت خیلی لطیفی به پودینگ می‌دهد.شکر کاراملی و ذوب شده بسیار داغ است، پس باید مواظب باشید که باعث سوزاندن دست‌هایتان نشوید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینطرز تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دسر خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

سلام زهرا هستم متولد سال ۷۱
کلاس آشپزی خاصی نرفتم اما همیشه به آشپزی علاقه داشتم و دنبال امتحان کردن مزه های جدید بودم
عاشق درست کردن کیک و شیرینی و غذاهای جدیدم و از این کار لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با شما به اشتراک بذارم
ممنون که همراهم هستین

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید