سر به بهشت: کشف زیباترین مناطق مخفی البرز

  • توسط: admin


فشم یکی از زیباترین و نزدیک‌ترین مناطق اطراف تهران است که به خاطر طبیعت زیبا و سرسبزی که دارد، مرکز تفریح و محبوب‌ترین مکان برای وقت گذرانی تهران نشین‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با زیباترین و بهترین جاهای فشم آشنا شوید.

بهترین جاذبه‌های گردشگری فشم

فشم از قدیمی‌ترین شهرهای ییلاقی تهران است که طبیعت زیبا و خیره کننده‌ای را در خود جای داده است. این مکان توریستی در شهرستان شمیرانات قرار دارد و به ۲ قسمت سنتی و مدرن تقسیم می‌شود. قسمت شهری و مدرن فشم پر از ویلاهای لوکس است و در قسمت بومی آن خانه‌های گلی و روستایی زیادی به چشم می‌خورد.

این مکان پر از باغ‌های میوه، زمین‌های کشاورزی و همچنین مراکز تفریحی و دیدنی بسیار است که جذابیت گشت و گذار در این منطقه را چند برابر می‌کند.

نکته مهمی که در مورد فشم وجود دارد این است که این شهر ییلاقی زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی خنک دارد و یکی از خوش آب و هواترین مناطق اطراف تهران محسوب می‌شود. در ادامه این بخش به مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی فشم اشاره شده است.

۱- آبشار لارمحله

یکی از زیباترین مناطق فشم، آبشار لارمحله است که طبیعت فوق العاده جذاب و دیدنی دارد. این آبشار در بین دو راهی روستاهای آبنیک و گرمابدر قرار گرفته است و در نزدیکی آن نیز خانه‌های روستایی زیادی برای اقامت وجود دارد.

طبیعت این آبشار و جنگل‌های سرسبز اطراف آن شباهت زیادی به شمال دارد. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار و تابستان است. آبشار لارمحله در ۱۳ کیلومتری شرق فشم قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است.

۲- روستا و آبشار لالان

روستای لالان در فشم و در ۵۰ کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است و یکی از زیباترین روستاهای فشم محسوب می‌شود. این روستا طبیعتی دیدنی زیبا دارد.

اگر به روستای لالان سفر کردید، حتما از آبشار دیدنی این منطقه، تونل برفی و رودخانه لالان و همچنین چشمه تلخاب و قله خلنو نیز دیدن کنید. می‌توانید در فصول مختلف سال از این روستا دیدن کنید و تجربه‌های متفاوتی از گردشگری در یک منطقه شگفت انگیز را برای خودتان رقم بزنید.

۳- پیست اسکی فشم

یکی از جذاب‌ترین تفریحات فشم در فصل زمستان، پیست اسکی آن است. از آذر ماه تا نیمه فروردین می‌توانید برای اسکی به این منطقه بروید. برف بازی در هوای کوهستانی این منطقه و اسکی در دل برف‌های کوهستانی می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی و تفریحی لواسان

۴- امام زاده ابراهیم

امام زاده ابراهیم یکی از دیدنی‌های فشم برای علاقه‌مندان به گشت و گذار در طبیعت و زیارت در مکان مذهبی است. این مکان متبرک در روستای آبنیک و در کنار رودخانه‌ای زیبا قرار گرفته است. این امام زاده متعلق به فرزند امام رضا است که هر ساله عده زیادی از مردم برای زیارت راهی این منطقه می‌شوند.

۵- غار اسبول

اگر از غارگردی و کشف کردن تجربه‌های جدید لذت می‌برید، پیشنهاد می‌شود از غار اسبول دیدن کنید. این غار در نزدیکی شهر اوشان قرار گرفته و برای دسترسی به آن می‌توانید با ماشین به سمت دهانه غار برود و سپس پیاده شوید و از داخل غار دیدن کنید.

غار اسبول در حقیقت از سه غار طبیعی شکل گرفته است و از همین رو به آن سه غار نیز می‌گویند. این غار در ۲ طبقه با دو دهانه ۱/۵ و ۲ متری و یک دهانه ۳ متری یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که برخی شواهد نشان می‌دهد که برخی سفال و آثار تاریخی پیدا شده در این غار مربوط به انسان‌های نخستین است.

۶- روستای ایگل

روستای ایگل که تنها ۱۳ دقیقه تا تهران فاصله دارد، یکی از زیباترین روستاهای فشم است که در مسیر کوهنوردی قله توچال قرار گرفته است. این روستا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از همین رو آب و هوای آن بسیار خنک و دلچسب است.

اگر از این روستا دیدن می‌کنید، حتما از باغ‌های میوه، پوشش گیاهی منطقه و آبشار آن نیز دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی روستای ایگل نیز می‌توان به قلعه کیقباد یا تخت کیقباد و امام زاده علی اکبر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی جنگل‌های پاییزی ایران

۷- پارک سرقلا فشم

یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک‌های فشم در خیابان کلنگ قرار دارد. این پارک در بام فشم و در بلندترین نقطه آن احداث شده است و از همین در این پارک می‌توانید منظره‌ای چشم نواز از اطراف شهر را مشاهده کنید.

این پارک علاوه بر منظره زیبایی که دارد، دارای پارک بازی برای کودکان است و هم برای روز و هم شب گزینه فوق‌العاده‌ای برای تفریح محسوب می‌شود.

۸- رودخانه فشم

یکی از زیباترین جاهای دیدنی فشم تهران، رودخانه فشم است که آب آن از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرد. در گذشته مردم رودبار قصران از آب این رودخانه برای آشامیدن استفاده می‌کردند، اما با افزایش ساخت و سازهای غیرقانونی آب رودخانه آلوده و غیر قابل مصرف شود. این رودخانه در ۳۰ کیلومتری شمال شهر تهران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: روستای آهار تهران؛ یک مقصد رویایی برای عاشقان پاییز

۹- دشت جانستون

اگر برای پیک‌نیک‌های آخر هفته به دنبال یک منطقه سرسبز و خوش آب و هوا هستید، بهتر است به سمت دشت جانستون بروید. این دشت هوای پاک و منظره‌ای آرامش بخش دارد و وقت گذرانی در آن می‌توانید خاطراتی فراموش نشدنی از یک روز آرامش بخش را برای شما رقم بزند.

برای رسیدن به این دشت ۲ مسیر مختلف وجود دارد. مسیر اول بین روستاهای زایگان و آبنیک قرار دارد و مسیر دوم از راه روستای لالان است. در مسیر دوم مراکز تفریحی و رستوران‌های زیادی وجود دارد و مسیر اول کمی طولانی‌تر و پر پیچ و خم‌تر است.

نکاتی که باید برای سفر به فشم بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای سفر به فشم اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به فشم فصل بهار و تابستان است اما در دیگر فصول ساز نیز می توانید از پیست اسکی و برف بازی و هوای خنک این منطقه لذت ببرید.در فشم رستوران‌های متعدد و متنوعی وجود دارد و از همین رو می‌توانید در طب بازدید از این منطقه در این رستوران‌ها نیز غذا میل کنید.اگر به کوهنوردی علاقه دارید، می‌توانید از قله‌های سر به فلک کشیده البرز در این منطقه دیدن و یک کوهنوردی جذاب را تجربه کنید.برای رسیدن به فشم باید از اتوبان بابایی به سمت لواسان بروید و سپس وارد منطقه اوشون- فشم شوید.فشم علاقه بر جاهای دیدنی، طبیعت و تفریحگاه‌های مختلفی که دارد، پر از اقامتگاه‌های مختلف است که می‌توانید به صورت روزانه یا هفتگی آن‌ها را اجاره کنید.فاصله تهران تا فشم حدود ۳۵ دقیقه است و از همین رو از نزدیک‌ترین مکان‌های خوش آب و هوا به تهران محسوب می‌شود.

در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبه معرفی زیباترین و بهترین جاهای فشم پرداختیم. اگر ساکن تهران یا شهرهای اطراف آن هستید، حتما به جای سفر به مناطق دورتر، برای آخر هفته‌ها از جاذبه‌های این منطقه دیدن کنید و تجربه‌ای متفاوت از طبیعت گردی را برای خودتان و اعضای خانواده رقم بزنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید