راز ترشی ملس؛ عصاره‌ای از لذت بی‌مانند!

  • توسط: admin


ترشی به عنوان چاشنی مورد علاقه بسیاری از افراد در کنار غذاها انواع مختلفی دارد ولی معمولا چند مدل از آنها شناخته شده‌تر هستند. یکی از ترشی‌هایی که طعم فوق‌العاده‌ای دارد ولی شاید بسیاری از افراد آن را امتحان نکرده باشند، ترشی مخلوط ملس است. در این مقاله از مجله اکالا، با ما همراه باشید تا طرز تهیه این ترشی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی مخلوط ملس

برای درست کردن این ترشی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

گل کلم۵۰۰ گرمخیار۴ عددهویج۲ عددسیر۵ حبهقیسی۲۰۰ گرمفلفل سبز تند۳ عددزردچوبهنصف قاشق مرباخوریموسیر۱۰۰ گرمسرکه قرمز۳ تا ۴ لیواننمکبه مقدار لازمسیاه دانهیک قاشق چای‌خوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه ترشی مخلوط ملس

برای درست کردن ترشی مخلوط ملی باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: موسیر و قیسی را آماده کنید

در ابتدا باید در دو تا کاسه جداگانه موسیر و قیسی را در آب بخیسانید تا نرم شوند و تمام ناخالصی‌ها از آنها جدا شود و روی سطح آب بیاید. سپس آنها را از صافی رد کنید و روی یک پارچه تمیز و خشک پهن کنید تا آب اضافی آنها خارج شود.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه خیارشور دبه‌ای ترد و خوشمزه

مرحله دوم: آماده سازی گل کلم

شستن گل کلم ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. ابتدا با یک چاقوی تیز قسمت‌های سیاه آن را به صورت یک لایه نازک جدا کنید و دور بریزید. سپس گل کلم را به قطعات کوچک برش دهید و برای ۱۵ دقیقه در کاسه‌ای از آب قرار دهید و بعد آن را آبکشی کنید و روی یک دستمال تمیز و خشک پهن کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم: بقیه مواد را خرد کنید

در این مرحله خیارهای بوته‌ای را بشویید و روی دستمال پهن کنید تا خشک شود. سپس هویج را بشویید و پوست آن را جدا کنید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. بعد از آن نوبت به سیر می‌رسد. سیرها را ابتدا پوست بگیرید و بعد بشویید و روی دستمال قرار دهید تا خشک شوند.

مرحله چهارم: گل کلم و هویج را بپزید

بافت گل کلم و هویج نسبت به سایر مواد سفت‌تر است، بنابراین این دو مواد را در قابلمه بریزید و یک لیوان آب به همراه یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید برای ۵ دقیقه بجوشند تا کمی نرم شوند. سپس آنها را آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافی آنها خارج شود.

بیشتر بخوانید: ترشی سیر حبه‌ای فوری؛طعمی بی‌نظیر در زمان کوتاه

مرحله پنجم: ترکیب همه مواد

بعد از اینکه آب گل کلم و هویج خارج شد، آنها را در یک کاسه بزرگ بریزید و موسیر، قیسی، خیار و سیر را به آنها اضافه کنید. سیاه دانه و نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید و همه مواد راهم بزنید تا به صورت یکدست با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم: مواد را به شیشه منتقل کنید

بعد از اینکه کل مواد را ترکیب کردید، آنها را در یک ظرف شیشه‌ای خشک و تمیز بریزید و سرکه را اضافه کنید به صورتی که روی مواد را سرکه بپوشاند. درب ظرف را محکم ببندید و اجازه دهید برای ۲۵ روز در دمای محیط بماند تا آماده مصرف شود.

نکات تکمیلی برای تهیه ترشی مخلوط ملس:

برای جلوگیری از کپک زدن ترشی، باید همه موادی که استفاده می‌کنید، خشک باشند.می‌توانید در صورت تمایل سیاه دانه را حذف کنید، زیرا قیسی و موسیر به اندازه کافی به ترشی طعم می‌دهد.بعد از اینکه درب ظرف ترشی را باز کردید، آن را به یخچال انتقال دهید.به هیچ عنوان از قاشق کثیف برای برداشتن ترشی استفاده نکنید زیرا باعث کپک زدن آن می‌شود.سعی کنید ترشی استفاده شده را مجدد به ظرف ترشی برنگردانید.هر چند روز یک بار میزان سرکه ترشی را مشاهده کنید تا از سطح مواد پایین‌تر نرفته باشد، اگر پایین‌تر بود به ترشی سرکه اضافه کنید.برای قرمز شدن ترشی می‌توانید از لبو یا کلم قرمز استفاده کنید.اگر طعم تند را نمی‌پسندید، می‌توانید از فلفل شیرین به جای تند استفاده کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی مخلوط ملس را آموزش دادیم. طعم این ترشی کمی متفاوت از ترشی‌های دیگر است و به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار درست کردن آن را تجربه کنید و در کنار غذاهایتان آن را نوش جان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید