چگونه با استفاده از سرکه، ماشین ظرف‌شویی را به زنده‌یاده تبدیل کنیم؟

  • توسط: admin


ماشین ظرفشویی یکی از وسایل برقی آشپزخانه است که امروزه نقش پررنگی در خانه‌ها پیدا کرده است. استفاده از این دستگاه به مرور زمان باعث می‌شود که تکه‌های غذا، چربی و رسوباتی در آن جا بماند که اگر به موقع تمیز نشود باعث خراب شدن این دستگاه می‌شود و در نهایت عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کند. در این مقاله از مجله اکالا، راه‌های تمیز کردن ماشین ظرفشویی را با استفاده از سرکه به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با استفاده از سرکه

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی به کمک سرکه باید طبق مراحلی که در ادامه گفته می‌شود، عمل کنید:

مرحله اول: بررسی لوله تخلیه

برای شروع کار باید ابتدا قفسه زیرین ماشین ظرفشویی را خارج کنید تا بتوانید محل تخلیه را چک کنید. در برخی مواقع در محل تخلیه تکه‌هایی از باقیمانده غذا می‌ماند که ممکن است به پمپ آسیب برساند یا روی ظرف‌ها خش بیندازد. بهتر است برای این کار از دستکش استفاده کنید تا اشیا تیز و برنده به دستتان آسیبی نرسانند.

بیشتر بخوانید: ۹ روش آسان و کم هزینه برای تمیزکاری خانه

مرحله دوم: شستشو با سرکه

در این مرحله برای تمیز کردن، یک فنجان سرکه سفید را در قسمت بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. دقت داشته باشید زمانی که شستشو با سرکه را شروع می‌کنید نباید هیچ ظرف یا زباله دیگری در ماشین وجود داشته باشد. تنظیمات را روی داغ‌ترین درجه آب و طولانی‌ترین چرخه شستشو قرار دهید تا تمام قسمت داخلی ماشین ظرفشویی تمیز شود. این کار باعث می‌شود تا بوهای نامطبوع و رسوباتی که از مواد غذایی به جا مانده است، کاملا از بین برود.

مرحله سوم: جوش شیرین اضافه کنید

برای اینکه مطمئن شوید هیچ لکه و کثیفی دیگر در ماشین ظرفشویی وجود ندارد از جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار به اندازه یک مشت جوش شیرین را در کف ماشین ظرفشویی پخش کنید و درجه حرارت را روی آب گرم تنظیم کنید. با یک چرخه شستشو کوتاه هرچه لکه در ماشین مانده است را از بین ببرید و آن را خوشبو کنید.

نکات کلی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی با استفاده از سرکه:

برای تمیزتر شدن ظروف، همیشه ابتدا ماشین ظرفشویی را روی آب داغ تنظیم کنید.مواد شوینده ماشین ظرفشویی برای کار کردن نیاز به روغن روی ظروف دارند، بنابراین ظرف‌ها را قبل از قرار دادن در ماشین خیلی تمیز نکنید.قبل از اینکه ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی بچینید، تمام زباله‌های موجود روی آن را پاک کنید.بهتر است در هر چرخه شستشو، ماشین ظرفشویی را کامل پر کنید تا در مصرف آب و انرژی صرفه جویی کنید.اگر می‌خواهید ماشین ظرفشویی را جرم‌گیری کنید، فنجان سرکه را در قفسه پایینی قرار دهید.ماهی یک بار برای شستشوی ماشین ظرفشویی اقدام کنید تا کثیفی‌های آن ماندگار و تبدیل به جرم و رسوب نشود.سعی کنید ظروف را با آب سرد نشویید، زیرا قدرت پاک کنندگی آب در دمای پایین، کم است.در چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی دقت کنید تا روی هم انباشته نشوند تا مواد شوینده و آب به تمام قسمت‌های ظروف دسترسی داشته باشد.فیلترهای ماشین ظرفشویی را به صورت مرتب تمیز کنید.سعی کنید همیشه بعد از پایان چرخه شستشو تمام خرده زباله‌هایی که کف ماشین ظرفشویی ریخته است را با یک دستمال کاغذی تمیز کنید. 

در این مقاله از مجله اکالا، روش تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه را آموزش دادیم. دقت داشته باشید که برای طولانی کردن عمر ماشین لباسشویی، باید به موقع این دستگاه را با روش‌های اصولی تمیز کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید