طرازهای مختلف بینی با میکاپ، از مبتدی تا حرفه‌ای!

  • توسط: admin


آیا می‌خواهید بدون جراحی، بینی‌تان ظریف‌تر و زیباتر به نظر برسد؟ با چند ترفند ساده آرایشی، می‌توانید بینی‌تان را به شکل دلخواهتان فرم دهید. این روش، گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که دوست ندارند بینی خود را عمل کنند. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا باریک کردن بینی با ترفندها میکاپ را به شما آموزش دهیم.

وسایل مورد نیاز برای باریک کردن بینی با میکاپ

برای اینکه بتوانید با استفاده از میکاپ، بینی خود را زیباتر و باریک‌تر نشان دهید به چند وسیله ساده نیاز دارید. البته توجه داشته باشید که این وسایل فقط برای کانتورینگ بینی است و شما به وسیله‌های دیگری مانند کرم پودر نیز نیاز دارد.

۱- کانتور

از یک کرم پودر یا محصول کانتورینگ ۲ تا ۳ درجه تیره‌تر از پوستتان استفاده کنید. سایه چشم مات قهوه‌ای هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگر تازه کار هستید، پودر کانتور بهتر از کرم است.

۲- هایلایتر

هایلایتر مات یا سایه چشم روشن (۲ تا ۳ درجه روشن‌تر از پوستتان) برای روشن کردن قسمت‌هایی از بینی که می‌خواهید برجسته‌تر نشان داده شود، استفاده می‌شود.

۳- قلمو

برای اینکار به دو نوع قلمو نیاز دارید:

قلموی زاویه دار، برای کشیدن خطوط دقیق کانتور روی بینی بسیار مناسب است. قلموی کوچک و سفت، کنترل بیشتری به شما می‌دهد.قلموی پرپشت یا اسفنج بلندر هم برای ترکیب کردن و محو کردن خطوط کانتور استفاده می‌شود. اسفنج بلندر برای ترکیب کرم‌ها عملکرد بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: فید کردن آرایش چگونه انجام می‌شود؟

مراحل باریک کردن بینی با آرایش

با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید به راحتی بینی خود را با ترفندهای میکاپ باریک‌تر و زیباتر کنید.

مرحله اول: آماده‌سازی پوست

قبل از هرکاری باید از یک پرایمر خوب استفاده کنید تا آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و خطوط کانتور بهتر روی پوست بنشینند. در ادامه، برای یکدست شدن رنگ پوست و ایجاد پایه مناسب برای کانتورینگ از کرم پودر استفاده کنید. اما در صورت تمایل، می‌توانید این مرحله را بعد از کانتور نیز انجام دهید.

مرحله دوم: کشیدن خطوط کانتور

برای کانتور باید از یک (پودر، کرم یا سایه چشم) که ۲-۳ درجه تیره‌تر از پوستتان است، استفاده کنید. با استفاده از قلموی زاویه‌دار، دو خط موازی در دو طرف تیغه بینی بکشید. این خطوط را از بالای ابرو شروع کرده و تا نوک بینی ادامه دهید. دقت کنید که خطوط را خیلی پررنگ نکشید، زیرا پاک کردن آن‌ها دشوار است.

مرحله سوم: کانتورینگ بر اساس شکل بینی

برای اینکه این مرحله را به خوبی طی کنید باید به فرم بینی خود دقت کنید و با توجه به آن، یکی از کانتورهای زیر را انجام دهید:

بینی پهن: خطوط کانتور را از بالای ابرو تا بالای پره‌های بینی بکشید و در قسمت بالای ابرو به خوبی محو کنید.پره‌های بینی پهن: خطوط کانتور را از بالا تا پایین کشیده و سپس یک خط کوچک به سمت بیرون روی پره‌های بینی بکشید.نوک بینی پهن: خطوط کانتور را از بالا تا پایین کشیده و سپس دو خط کوچک به سمت داخل بکشید تا نوک بینی باریک‌تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: میکاپ‌های لایت اروپایی ترند ۲۰۲۴

مرحله چهارم: هایلایت کردن بینی

برای هایلایت کردن باید از یک هایلایتر مات یا سایه چشم روشن‌تر از پوستتان استفاده کنید. با استفاده از قلموی تمیز، یک خط نسبتا پهن در مرکز بینی بکشید. این خط را از بالای ابرو شروع کرده و تا جایی که می‌خواهید ادامه دهید.

توجه: اگر نوک بینی یا پایین بینی شما پهن است، هایلایت را تا پایین بینی نکشید.

مرحله پنجم: محو کردن

برای اینکه کانتور را به خوبی روی پوست خود بزنید باید از یک قلموی پرپشت یا اسفنج بلندر استفاده کنید. با حرکات دورانی ملایم، خطوط کانتور و هایلایت را به خوبی محو کنید تا یک انتقال رنگی نرم و طبیعی ایجاد شود. دقت کنید که خطوط کاملا محو شوند و تنها یک سایه ملایم باقی بماند.

توجه: فراموش نکنید که رنگ‌های کانتور و هایلایت نباید با هم ترکیب شوند و فقط باید خطوط محو شوند.

در این بخش از مجله سبک زندگی آدرینبه آموزش باریک کردن بینی با ترفندهای میکاپ پرداختیم. توجه داشته باشید که کانتورینگ بینی نیاز به تمرین دارد و با کمی تمرین، می‌توانید به نتایج دلخواهتان برسید. همچنین، توصیه می‌کنیم برای انجام کانتورینگ حتما از نور طبیعی و مناسب استفاده کنید تا تسلط بهتری بر میکاپ و پوستتان داشته باشید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید