جادوگر بتسدا از Starfield: دفاع می‌کند!

  • توسط: admin


کارگردان بخش طراحی بتسدا حتی با وجود عملکرد نه چندان خوب بسته الحاقی جدید بازی Starfield از آن به عنوان یکی از بهترین آثارش دفاع می‌کند.

بازی Starfield در روزهای اخیر به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز تبدیل شده است. پس از انتشار اولین بسته الحاقی بزرگ بازی به نام Shattered Space بسیاری از هواداران از این DLC ناامید شدند، چرا که محتوای ارائه‌شده ضعیف‌تر از انتظار بود و با توجه به زمان طولانی انتظار و قیمت بالای آن، نتوانست رضایت کافی را جلب کند. اما این تنها بخش کوچکی از مشکلات این بازی است.

بسیاری از بازیکنان هنوز از افول سریع این عنوان ابراز ناراحتی می‌کنند؛ افتی که مدت کوتاهی پس از انتشار بازی در سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز شد. اخیراً Emil Pagliarulo کارگردتن بخش طراحی در Bethesda Game استودیوی Studios از این بازی دفاع کرد و آن را در کنار دو فرنچایز مطرح این شرکت یعنی Fallout و The Elder Scrolls قرار داد.

این مقایسه از سوی او، ظاهرا تلاشی برای بازگرداندن اعتماد طرفداران و نشان دادن این موضوع باشد که استارفیلد همچون فال‌آوت و الدر‌ اسکرولز، پتانسیل بالایی برای موفقیت و تبدیل شدن به یک فرنچایز ماندگار را دارد. ولی با این حال، نقدهای اخیر پیرامون محتوای DLC و برخی از مشکلات گیم‌پلی نشان می‌دهند که شرکت بتسدا با چالش‌های جدی در حفظ رضایت بازیکنان خود مواجه است.

امیل پاگلیارولو که در سه فرنچایز اصلی بتسدا کار کرده است، طی مصاحبه اخیر خود با وبسایت GamesRadar تأکید کرد که این بازی در فضای منحصر به فردی در جریان است و ممکن است برای همه جذاب نباشد.

او افزود:

ما از پایه یک IP جدید و تجربه‌ای کاملاً منحصر به فرد برای کنسول‌ها ایجاد کردیم.

او از کلمه «منحصر به فرد» چندین بار استفاده کرد؛ به این معنا که بازی استارفیلد در حال ایجاد کامیونیتی کاملاً جدیدی است که ممکن است به راحتی با The Elder Scrolls یا Fallout ارتباط برقرار نکنند. این مقایسه‌ها یکی از دلایلی بود که از زمان انتشار استارفیلد باعث آسیب‌پذیری این بازی شد، زیرا طرفداران این بازی را با سری‌های قدیمی و مشهور استودیو بتسدا مقایسه می‌کنند.

پاگلیارولو گفت که این بازی اکنون بخشی از «سه‌گانه بزرگ» بتسدا است. زمانی این استودیو ادعا کرده بود که این بازی بهترین عنوانی است که بتسدا تا به حال ساخته، اما بسیاری از طرفداران با این نظر مخالفند. با اینکه تنها یک سال از انتشار آن می‌گذرد و طرفدارا تقریباً یک دهه برای آن انتظار می‌کشیدند، شمار بازیکنان آن خارج از Game Pass کاهش یافته است.

بسته الحاقی Shattered Space نقدهای متوسطی دریافت کرده و بازی‌هایی مانند Skyrim و Fallout 4 در برخی از پلتفرم‌ها بهتر از استارفیلد عمل می‌کنند. همچنین در سایت‌های محتوایی و استریم، این بازی در حال محو شدن است. تاد هاوارد مدیر بتسدا، قول داده بود که این عنوان هر سال محتوای الحاقی دریافت کند، اما حتی این بسته الحاقی هم به‌خوبی مورد استقبال قرار نگرفت. بنابراین در سال آینده ممکن است بتسدا یک DLC برای تعداد مخاطبی نزدیک به صفر منتشر کند.

مدافعان استارفیلد ممکن است به آمار «۱۵ میلیون بازیکن» استناد کنند، اما تا دسامبر ۲۰۲۳ این بازی حدود ۱۳ میلیون نسخه فروخته بود (که شامل کاربران گیم پس هم می‌شود)، اما سوال اصلی این است که چند نفر از آن بازیکنان هنوز درگیر بازی هستند؟

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید