راز تهیه پیراشکی سریع و خوشمزه در ۳۰ دقیقه فقط!

  • توسط: admin


به جرات می‌توان گفت که هیچ میان وعده‌ای از پیراشکی خانگی خوشمزه‌تر نیست. شاید فکر کنید که درست کردن پیراشکی بسیار زمان‌بر و طولانی است، ولی ما اینجا هستیم تا شما را با ساده‌ترین روش تهیه پیراشکی خانگی آشنا کنیم. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید روش طرز تهیه پیراشکی فوری را به طور کامل یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی فوری به روش خانگی

مواد لازم برای تهیه پیراشکی فوری به روش خانگی به شرح زیر است:

تخم مرغ۱ عددشکر۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارآرد۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دارماست یا شیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌داروانیلبه اندازه نوک قاشق چای‌خوریبیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوریروغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه پیراشکی فوری

آماده کردن مواد اولیه این پیراشکی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن نیز باید حدود ۱۵ دقیقه زمان صرف کنید. در این مقاله می‌توانید با مراحل درست کردن پیراشکی فوری به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: بیکینگ پودر را با ماست یا شیر ترکیب کنید

برای درست کردن این پیراشکی هم می‌توانید از ماست و هم شیر استفاده کنید. برای شروع باید ماست یا شیر را در یک کاسه بریزید و بعد بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید. حالا با یک لیسک یا قاشق چوبی مواد را هم بزنید.

مرحله دوم: تخم مرغ، وانیل و شکر را ترکیب کنید

تخم مرغ را بشکنید و در یک کاسه جداگانه بریزید. در ادامه وانیل و شکر را نیز اضافه کند. حالا با همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید تا ترکیبی کاملا یکدست ایجاد شود.

مرحله سوم: ترکیب تخم مرغی را به ماست اضافه کنید

زمانی که ترکیب تخم مرغی را مخلوط کردید، باید آن را به مخلوط ماست و بیکینگ پودر اضافه کنید و مواد را تنها در حدی که مخلوط شوند، هم بزنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دونات خانگی سالم و مغذی

مرحله چهارم: آرد را اضافه کنید

آرد را برای ۲ تا ۳ بار الک کنید. سپس آن را به آرامی و در چند مرحله به مایه پیراشکی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. در این مرحله خمیر شما باید غلظتی شبیه به ماست هم زده داشته باشد.

مرحله پنجم: پیراشکی‌ها را سرخ کنید

یک ماهیتابه گود را روی حرارت کم قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. اندازه روغن باید به قدری باشد که پیراشکی‌ها به طور کامل در روغن شناور شوند.

زمانی که روغن داغ شد ۲ قاشق از مایه پیراشکی را در روغن بریزید و صبر کنید تا پیراشکی‌ها پف کنند و آماده شوند. زمانی که یک سمت پیراشکی‌ها سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز طلایی شود.

مرحله ششم: پیراشکی‌ها را سرو کنید

به همین روش همه پیراشکی‌ها را آماده کنید و زمانی که سرخ شدند، آن‌ها را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود. حالا پیراشکی‌های خوشمزه خانگی را در ظرف مورد نظر بچینید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی با شکلات

نکات و فوت و فن‌های تهیه پیراشکی فوری

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه پیراشکی فوری اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بعد از آماده کردن پیراشکی‌ها می‌توانید مقداری شکلات را آب کنید و روی آن‌ها بریزید.در طرز تهیه پیراشکی در ماهیتابه، قبل از ریختن مایه پیراشکی در روغن حتما صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود.در طرز تهیه پیراشکی با ماست و بیکینگ پودر حتما از ماست شیرین استفاده کنید.بهتر است این پیراشکی را به صورت کم شیرین تهیه کنید و بعد روی آن شکلات آب شده بریزید.برای تزیین پیراشکی فوری می‌توانید مقداری پودر قند روی آن الک کنید.بهتر است اندازه پیراشکی‌ها را کوچک بگیرید تا سریع‌تر آماده و به خوبی مغز پخت شوند.می‌توانید از این پیراشکی‌های خوشمزه به عنوان میان وعده یا صبحانه استفاده کنید.از آن جایی که پیراشکی کالری و قند بالایی دارد، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.اگر خمیر پیراشکی را به این روش تهیه کنید، نیازی به استراحت یا خمیر مایه ندارد و در عرض چند دقیقه آماده می‌شود.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه بهترین روش طرز تهیه پیراشکی فوری خانگی اشاره شد. اگر تجربه درست کردن پیراشکی فوری را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید