نان خرمایی بدون کره برای کودکان مدرسه: راهی سریع و خوشمزه برای نیازهای غذایی کودکان!

  • توسط: admin


نان خرمایی یکی از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها است. این نان علاوه بر این که طعم بسیار نوستالژی و جذابی دارد بسیار مقوی است. تهیه نان خرمایی بدون کره در خانه کار سخت و دشواری نیست. شما به راحتی با چند قلم مواد ساده می‌توانید این نان خرماهای جذاب را تهیه کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، طرز تهیه نان خرمایی را بدون استفاده از کره و با روغن مایع به صورت مرحله به مرحله به همراه تمام نکات مهمی که در زمان تهیه این نان باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه نان خرمایی بدون کره

تخم‌مرغ ۱ عددروغن مایع۱/۲ پیمانهخرماحدود ۱۰ تا ۱۲ عددوانیل۱ قاشق چای‌خوریآرد۱ و ۱/۲ پیمانهنمک۱ پنسبیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوریشیر خشک۱/۴ پیمانهپودر نشاسته۱/۴ پیمانه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه نان خرمایی بدون کره

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این نان‌های مقوی ۴۵-۵۵ دقیقه است. مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب ۱۰-۱۲ عدد نان خرمایی متوسط به شما می‌دهد. درجه سختی تهیه این نان‌های خرمایی در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده‌سازی خرما

ابتدا خرماها را از هسته جدا کنید. سپس می‌توانید با استفاده از یک چنگال یا دستگاه خردکن آن‌ها را به شکل خمیر نرم درآورید. اگر خرماها خیلی خشک هستند، می‌توانید کمی آب گرم اضافه کنید تا نرم‌تر شوند و به‌ راحتی به خمیر تبدیل شوند. برای اینکه کار سریع‌تر انجام شود، از خرماهای نرم و تازه استفاده کنید. همچنین برای طعمی بهتر، می‌توانید مقداری پودر دارچین به خمیر خرما اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین کدو حلوایی

مرحله دوم: آماده سازی مواد خشک

در یک کاسه بزرگ، آرد، پودر نشاسته، بیکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب کنید. ترکیب مواد خشک را ۲-۳ مرتبه از الک رد کنید. الک کردن مواد خشک موجب هواده شدن ذرات آرد و لطیف شدن نان خرمایی‌های شما می‌شود. توجه داشته باشید که ترکیب دقیق مواد خشک باعث می‌شود که بافت نهایی نان شما سبک و پف‌دار باشد.

مرحله سوم: مخلوط کردن تخم‌مرغ و روغن

در یک کاسه جداگانه، تخم‌مرغ به دمای محیط رسیده را به همراه وانیل و روغن مایع خوب هم بزنید تا یک مخلوط یک دست به دست آید. برای طعمی بهتر، می‌توانید از روغن مایع بدون بو مانند روغن آفتاب‌گردان استفاده کنید.

مرحله چهارم: ترکیب مواد خشک و تر

به‌آرامی مواد خشک را به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کنید و با استفاده از یک قاشق یا همزن دستی آن‌ها را مخلوط کنید. به هم زدن ادامه دهید تا خمیر نرمی به دست آید. خمیر نباید خیلی سفت یا خیلی شل باشد. اگر خمیر خیلی سفت بود، می‌توانید کمی آب یا شیر به آن اضافه کنید تا قوام مناسبی پیدا کند. همچنین توجه داشته باشید که خمیر را بیش از حد هم نزنید، زیرا ممکن است نان شما سنگین شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک پای سیب با ماهیتابه

مرحله پنجم: شکل دادن به نان‌ها

خمیر را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید (اندازه یک گردو). هر قطعه را با دست باز کنید و مقداری خمیر خرما در وسط آن قرار دهید. سپس خمیر را دور خرما بپیچید و آن را به‌صورت دایره‌ای یا بیضی شکل دهید. اطمینان حاصل کنید که خرما به‌ خوبی داخل خمیر پیچیده شود و از خمیر بیرون نزند. اگر خمیر به دستتان می‌چسبد، دست‌های خود را کمی با روغن چرب کنید. پس از پیچیدن خمیرها با کمک چنگال یا هر ابزار مناسب دیگری که در دسترس دارید روی کلوچه خرمایی‌هایتان را طرح بیندازید. نان‌ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است، بچینید.

مرحله ششم: پخت نان خرمایی

فر برقی یا گازی‌تان را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. گرم کردن فر پیش از پخت کلوچه‌ها تأثیر زیادی در بافت و کیفیت نهایی کلوچه‌های شما دارند. سینی حاوی نان‌ها را در فر بگذارید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا نان خرمایی ها در فر بپزند و طلایی و پخته شوند. اگر روی نان‌ها خیلی زود طلایی شد؛ ولی هنوز پخته نشده بود، می‌توانید حرارت فر را کمی کاهش دهید و مدت زمان پخت را بیشتر کنید.

مرحله هفتم: خنک کردن و سرو نان خرمایی

پس از پخت کامل، نان‌ها را از فر خارج کرده و روی توری خنک‌کننده قرار دهید تا کاملاً خنک شوند. سپس آن‌ها را در ظرف مناسبی بچینید و آماده سرو کنید. نان خرمایی را می‌توانید در یک ظرف دربسته نگه‌داری کنید تا چند روز تازه بماند. این نان‌ها بهترین گزینه برای قرار دادن در ظرف تغذیه بچه‌ها برای مدرسه هستند.

 

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده و کامل فوق این نان‌های بسیار جذاب را تهیه کنید. این نان‌های خرمایی خوشمزه و مقوی، به دلیل داشتن خرما و استفاده از روغن مایع به جای کره، یک گزینه سالم و پرانرژی برای تغذیه مدرسه بچه‌ها هستند.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید