بهترین پارک‌های تهران که بکر و زیبا هستند برای همگی لحظاتی شاد و پر از تفریح و پیک‌نیک ارائه می‌دهند.

  • توسط: admin


تهران پر از پارک‌های سرسبز با مناظر فوق العاده جذاب و دیدنی است که وقت گذرانی در این پارک‌ها می‌تواند ایده خوبی برای پایتخت نشینان باشد. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با بهترین پارک‌های تهران از دید مردم و گردشگران آشنا شوید.

بهترین پارک‌های تهران همراه با آدرس

اگر برای آخر هفته‌ها به دنبال یک پارک نزدیک و زیبا برای وقت گذرانی با خانواده هستید، در این بخش می‌توانید با بهترین پارک‌های تهران برای کودکان و بزرگسالان و همچنین آدرس دقیق این پارک‌ها آشنا شوید.

۱- پارک دانشجو

یکی از بهتری پارک‌های تهران که قبل از انقلاب به عنوان بوستان پهلوی شناخته می‌شد، پارک دانشجو است. مساحت این پارک بیشتر از ۳ هزار متر مربع است و در آن علاوه بر فضای سبز، سالن تئاتر، کتابخانه، زمین بازی، بوفه و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد.

از آنجایی که این پارک نزدیک به دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر است به یک پاتوق محبوب برای دانشجویان نیز تبدیل شده است.

آدرس: مسیر خیابان ولی عصر و ضلع جنوب شرقی چهارراه ولیعصر

۲- پارک ملت

پارک ملت با قدمتی در حدود ۶۰ سال، یکی دیگر از بوستان‌های قدیمی شهر تهران است که در منطقه‌ای خوش آب و هوا در تهران قرار گرفته است. نوع معماری این پارک شباهت زیادی با پارک‌های انگلستان دارد و از بوستان‌های بزرگ تهران محسوب می‌شود. این پارک یکی از پارک‌های دریاچه دار تهران است که برای وقت گذرانی با خانواده و پیک نیز بسیار مناسب است.

از مهم‌ترین امکانات پارک ملت می‌توان به زمین والیبال، زمین بدمینتون، میز شطرنج و تنیس، رستوران، کافه، سرویس بهداشتی و همچنین سینمای ۴ بعدی و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

جالب است بدانید که این پارک به عنوان محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین پارک تهران نیز شناخته می‌شود و اکثر تهرانی‌ها پارک ملت را به گردشگرانی که از پایتخت دیدن می‌کنند، پیشنهاد می‌دهند.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار نیایش

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ مرکز خرید تهران (پاساژ)

۳- پارک نیاوران

پارک نیاوران یکی از زیباترین پارک‌های تهران است که به دستور محمدرضا پهلوی در شمال شرق تهران ساخته شده است. این پارک امکانات متنوعی مثل کتابخانه، آمفی تئاتر، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، زمین اسب سواری، سالن ورزشی و همچنین ۴ استخر بزرگ دارد.

این پارک یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای ورزش صبحگاهی است و مناظر دیدنی زیادی نیز برای عکاسی دارد.

آدرس: میدان باهنر، انتهای شمالی خیابان پاسداران، جنب کاخ نیاوران

۴- پارک آب و آتش

یکی دیگر از پارک‌های معروف تهران که به عنوان بوستان حضرت ابراهیم نیز شناخته می‌شود، پارک آب و آتش است. اگر به دنبال بهترین پارک تفریحی تهران برای کودکان و بزرگسالان هستید، بهتر است بازدید از این پارک را در اولویت خودتان قرار دهید. این پارک بخش‌های متعددی مانند پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آبنما و آلاچیق دارد.

در بخش‌های مختلف پارک فواره‌های آب به چشم می‌خورد و در کنار این آب‌ها چهار برج آتش قرار گرفته‌اند که هر از چند گاهی شعله‌های بزرگی از آن‌ها پخش می‌شود. این پارک از بهترین پارک‌های تهران برای پیک نیک است که به چند رستوران و کافه نیز دسترسی دارد و به طور کل مکان خوبی برای وقت گذرانی با خانواده محسوب می‌شود.

آدرس: ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک

بیشتر بخوانید: ۱۵ پیشنهاد جذاب و دیدنی برای تهران گردی

۵- پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر از محبوب‌ترین پارک‌های تهران است که در سال ۱۳۴۲ ساخته شده است. این پارک در کنار دریاچه چیتگر قرار دارد و یکی از بهترین مناطق تهران برای وقت گذرانی با خانواده و لذت بردن از تفریحات متنوع محسوب می‌شود.

در این پارک هم می‌توانید بنشینید و از طبیعت سرسبز آن لذت ببرید و هم با امتحان کردن تفریحاتی مثل پینت بال، اسب سواری، دوچرخه سواری، تیوپ سواری و سافاری لحظاتی خاص را برای خودتان رقم بزنید. در دریاچه چیتگر نیز می‌توانید انواع ورزش‌های آبی و قایقرانی را تجربه کنید.

آدرس: اتوبان تهران-کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن

۶- پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه یکی از زیباترین بوستان‌های تهران است که مقصد خوبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و تفریحات متنوع محسوب می‌شود. این پارک دارای پل معلق است و می‌توانید با پیاده روی از این پل شهر را نظاره کنید و از تماشای طبیعت اطراف آن لذت ببرید.

آدرس: منطقه پونک، انتهای بلوار همیلا

۷- پارک آبشار

یکی از بهترین پارک‌های کوهستانی تهران، پارک آبشار است که آب و هوای مطبوعی دارد و معمولا بسیار خلوت است. در این پارک یک آبشار و دریاچه مصنوعی وجود دارد و از آن جایی که در محدوده بیرون از شهر قرار دارد، مکانی مناسب برای استراحت کردن و تنفس هوای پاکیزه است.

این پارک به صورت طبقه‌ای طراحی شده است و در هر طبقه فضای سبز و آلاچیق برای وقت گذرانی وجود دارد. اگر از کوه پیمایی لذت می‌برید، این پارک انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین امکانات این پارک می‌توان به آلاچیق، بوفه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مسجد، نمازخانه، پیست دوچرخه سواری و مسیر کالسکه سواری اشاره کرد.

آدرس: انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، پارک آبشار

بیشتر بخوانید: ۱۰ کافه سنتی تهران را بشناسید

۸- پارک آزادگان

بهتر است بدانید که پارک آزادگان بزرگ‌ترین پارک ایران و از بهترین پارک‌های جنوب تهران است که مساحت آن در حدود ۱۱۲ هزار هکتار است. این پارک امکانات متنوعی دارد و در کنار مناظر طبیعی و دریاچه مصنوعی می‌توانید از موزه، باشگاه ورزشی، کافه، رستوران، میز تنیس، زمین بدمینتون، شهربازی، استخر، زمین بازی نیز دیدن کنید.

جالب است بدانید که در این بوستان ۹۰ گونه درخت و درختچه مختلف و ۴۰۰ گونه بوته وجود دارد و یک کتابخانه ۲ طبقه نیز در آن قرار گرفته است که می‌توانید در طول بازدید از پارک از آن نیز دیدن کنید.

آدرس: مشیریه، کنارگذر آزادگان، بوستان آزادگان

۹- پارک جمشیدیه

یکی از بهترین پارک‌های تهران در شب، پارک جمشیدیه است که به عنوان پارک سنگی جمشیدیه نیز شناخته می‌شود. این پارک وسعتی در حدود ۱۰ هکتار دارد و محل مناسبی برای پیاده روی شبانه و وقت گذرانی در دل طبیعت است.

این پارک دارای آبشار، دریاچه و آب مای سنگی است و در مسیر اصلی صعود به پناهگاه کلکچال قرار دارد و از همین رو مسیر کوهنوردان نیز محسوب می‌شود. این پارک محبوبیت زیادی بین تهرانی‌ها دارد و یکی از بهترین پارک‌ها برای پیک نیک، کوهنوردی و پیاده روی محسوب می‌شود.

مهم‌ترین امکانات این پارک سالن آمفی تئاتر، سفره خانه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، دریاچه و آب نما، روشنایی مناسب در شب، غرفه‌های فروش غذا و خوراکی و همچنین نمایشگاه‌های فصلی است که در فصل‌های مختلف برگزار می‌شود و در آن صنایع دستی و هنری به فروش می‌رسد.

آدرس: انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبه ۹ مورد از بهترین پارک‌های تهران برای وقت گذرانی در آخر هفته‌ها اشاره شد. فراموش نکنید که تهران پارک‌ها و تفریحگاه‌های متنوعی دارد و از همین رو بهتر است هر هفته برای بازدید از یکی از این پارک‌ها و مراکز تفریحی برنامه ریزی کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید