راز تهیه ترشی پیاز قرمز خلالی، جادوی خودبختی سفره های خانه

  • توسط: admin


ترشی پیاز قرمز یکی از انواع ترشی‌های بین‌المللی بسیار محبوب و خوشمزه است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. این ترشی نیز مانند بیشتر ترشی‌ها به روش‌های بسیار مختلفی تهیه می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی پیاز قرمز خلالی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه ترشی پیاز قرمز خلالی

مواد لازم جهت تهیه ترشی پیاز قرمز خلالی به شرح زیر است:

پیاز قرمز۵۰۰ گرمسیر۲ حبهشکر۱ قاشق چای‌خوریسرکه سفید۲ لیوانآب۱ لیواننمک۱ قاشق غذاخوریدانه فلفل سیاه۱ قاشق چای‌خوریدانه خردل۱ قاشق چای‌خوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه ترشی پیاز قرمز خلالی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه ۵۰-۶۰ دقیقه و مدت زمان انتظار تا تهیه نهایی این ترشی ۱-۲ هفته است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۵۰۰-۶۰۰ گرم ترشی به شما می‌دهد که به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این ترشی خوشمزه را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این ترشی در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی پیازها

پیازها را به خوبی بشویید. سپس پوست آن‌ها را بگیرید.

پیازها را با کمک چاقو به صورت خلالی نازک برش دهید. دقت کنید که خلال‌ها باید هم‌اندازه و نازک باشند تا ترشی به صورت یکدست تهیه شود.

پیازهای خلالی شده را در یک کاسه بزرگ بریزید.

برای تهیه این ترشی از پیازهای قرمز تازه و سالم استفاده کنید. اگر پیازها پوسیده یا نرم باشند، ترشی نهایی کیفیت لازم را نخواهد داشت.

مرحله دوم: خیساندن پیازها

در این مرحله باید پیازها را در آب نمک بخیسانید. برای هر لیتر آب، ۲ قاشق غذاخوری نمک نیاز است.

آب و نمک را با هم ترکیب کنید و روی پیازها بریزید به شکلی که محلول آب و نمک روی پیازها را بگیرد.

۲۵-۳۵ دقیقه ای زمان دهید تا پیازها در آب نمک بماند.

این کار باعث می‌شود تلخی و تندی پیاز از بین برود و در نتیجه ترشی نرم‌تری داشته باشید. پس این مرحله را به‌هیچ‌وجه حذف نکنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی هفت بیجار زرد

مرحله سوم: آماده سازی سس ترشی

در یک قابلمه کوچک، سرکه، آب، نمک، شکر، دانه فلفل سیاه و دانه خردل را بریزید و روی حرارت قرار دهید.

زمان دهید تا محلول فوق به آرامی بجوشد تا تمام ادویه‌ها در سرکه ترکیب شوند و طعم‌ آن‌ها آزاد شود. جوشیدن را برای ۵ تا ۷ دقیقه ادامه دهید.

توجه داشته باشید که کیفیت سرکه نقش مهمی در طعم نهایی ترشی دارد. سرکه‌های بی‌کیفیت ممکن است طعم تلخی به ترشی بدهند. از سرکه‌های سفید با کیفیت و ترجیحاً خانگی استفاده کنید.

می‌توانید به‌دلخواه ادویه‌های دیگری مثل تخم گشنیز، زیره سیاه یا دارچین به ترشی خود اضافه کنید تا طعم‌های جدیدی ایجاد کنید. اما ترکیب اصلی فلفل سیاه و خردل طعمی تند و کلاسیک به ترشی می‌بخشد.

مرحله چهارم: آبکش و خشک کردن پیازها

پس از خیساندن، پیازها را از آب‌نمک خارج کرده و در آب سرد بشویید تا نمک اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس به خوبی خشک کنید تا آب اضافی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی ذرت و زیتون

مرحله پنجم: انتقال به شیشه‌های نگهدارنده

برای جلوگیری از هرگونه آلودگی و افزایش ماندگاری ترشی، حتماً شیشه‌ها و درب آن‌ها را استریل کنید. این کار می‌تواند با جوشاندن شیشه‌ها در آب داغ یا قرار دادن آن‌ها در فر داغ انجام شود.

حال باید پیازهای خشک شده را در شیشه‌های استریل شده بریزید.

می‌توانید در هر شیشه چند تکه سیر برای طعم‌دهی بیشتر اضافه کنید.

بعد از اینکه محلول سرکه کمی خنک شد، آن را به آرامی روی پیازهای خلالی شده در شیشه‌ها بریزید. مطمئن شوید که سرکه تمام سطح پیازها را پوشانده و هیچ هوایی در شیشه باقی نمانده است.

درب شیشه‌ها را محکم ببندید. سپس شیشه‌ها را در یک جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

ترشی پیاز قرمز بعد از یک هفته آماده مصرف است، اما اگر بگذارید بیشتر بماند، طعم آن بهتر می‌شود. تا ۶ ماه می‌توانید این ترشی را در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید.

امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی آدرینمورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد. شما با این روش ساده و مرحله به مرحله، می‌توانید به راحتی این ترشی خوشمزه و خوش‌رنگ را در خانه تهیه کنید. رعایت نکات ذکر شده باعث می‌شود ترشی شما طعمی بی‌نقص و ماندگاری بالایی داشته باشد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید