جملات ناب درباره کتاب خواندن؛ سخن بزرگان درباره اهمیت مطالعه

  • توسط: admin


دنیای کتاب به قدری جذاب است که اگر وارد آن شدید شاید هرگز راه خروج از آن را پیدا نکنید. در این بخش از سایت ادبی و هنری متن‌ها جملات ناب درباره کتاب خواندن را برای شما دوستان قرار داده‌ایم. پس اگر شما هم طرفدار جدی دنیای کتاب هستید، در ادامه با ما باشید.

جملات زیبا درباره کتاب خواندن

اگر می‌خواهید عمر مفید و زندگی سطح بالایی دشته باشید به کتاب‌هایی که خوانده‌اید تکیه کنید و هیچ وقت یادگیری را متوقف نکنید و هرگز از رشد کردن دست نکشید.

جیم ران

کتاب‌های خوب مثل دوستان خوب، انگشت شمار و گزینش شده‌اند، هرچقدر امکان انتخاب بیشتری از میان آن‌ها داشته باشیم زندگی لذت‌بخش تر است.

لوئیزا می الکات

اگر هر روز فقط یک ساعت را در رشته تخصصی خود به کتاب خواندن بگذرانید طی یک هفته می‌توانید یک کتاب کامل بخوانید، با این میزان مطالعه در یک سال می‌توانید 50 کتاب بخوانید این مقدار در ده سال آینده به 500 کتاب می رسد. بنابراین بعد از ده سال وقتی حرف می‌زنید 500 کتاب خوانده شده پشت تخصص و نظرات شما قرار دارد.

 برایان تریسی

ایلیاد به این دلیل یک کتاب عالی است که در آن تمام زندگی یک نبرد است! ادیسیه به این دلیل که در آن زندگی یک سفر است و کتاب ایوب به این دلیل بزرگ است که زندگی در آن یک معما است.

گیلبرت کی چسترتون

گاهی اوقات با افراد غریبه‌ای مواجه می‌شویم که در همان نگاه اول و به طور ناگهانی با اولین کلمه‌ای که گفته می‌شود ما را جذب خود می‌کنند! مواجه شدن با برخی کتاب‌ها هم همینگونه است.

یک کتاب مثل یک تفنگ پر است. 

ری بردبری

کتاب‌های خوب ناگهان به صورت کتاب درآمده‌اند! اما کتاب‌های بد باید نوشته شوند.

 اسکات فیتزجرالد

مطلب مشابه: متن درباره کتاب و مطالعه [ 35 جمله ارزشمند در مورد کتاب ]

کتاب خواندن مهم‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید! اگر خواندن بلد باشید دروازه های دنیا به روی شما باز می‌شود.

باراک اوباما

کسی که کتاب می‌خواند تا قبل از مرگ هزار بار زندگی می‌کند! اما کسی که هیچ وقت کتاب نمی‌خواند فقط یک بار زندگی می‌کند.

جورج مارتین

یکی از لذت بخش‌ترین احساسات دنیا اینه که می‌فهمی قبل از خواب یک کتاب خوب برای خواندن داری.

 دیلادیمیر ناباکوف

وقتی یکی از کتابهای ماکیاول مورد استقبال عموم قرار نگرفت او گفت:  کتاب آینۀ روح خواننده و نویسنده هر دو است اگر خری در آن خیره شود انتظار نداشته باشید تصویر فرشته‌ای در آن نقش ببندد…

ماجراهای حاودانه در فلسفه

عکس نوشته مطالعه و کتاب خوانی

روزی که می‌گذرد، دیگر وجود ندارد و چیزی بیش از یک داستان از آن باقی نمی‌ماند! اگر داستانی گفته نمی‌شد یا کتابی نوشته نمی‌شد انسان مانند حشره‌ای کوچک فقط برای یک روز زندگی می‌کرد…

عجیب نیست وقتی یک کتاب را چندین بار می‌خونی انگار چاق‌تر میشه؟ انگار هر بار که اونو می‌خونی چیزی بین صفحات باقی می‌مونه. احساسات، افکار، صداها، بوها..! حتی وقتی سال‌ها بعد دوباره کتاب رو باز می‌کنی، خودت رو هم اونجا می‌بینی، اما کمی جوان‌تر، کمی متفاوت، انگار کتاب تورو مثل یه غنچه گل فشرده حفظ کرده… هم عجیب و هم آشنا…

یک دوستدار کتاب، ارباب کتابهای خود است! اما یک کتاب شناس برده کتابهاست…

بعضی کتاب‌ها را باید فقط باید چشید! بغض کتابها را باید بلعید! فقط تعداد کمی از کتاب‌ها را باید خوب جوید و به طور کامل هضم کرد…

مشکلی که درباره راز خلقت جهان با آن مواجه هستیم خیلی بزرگتر از چیزی است که تصور می‌کنید؛ انگار ما کودکی هستیم که در یک کتاب‌خانه بزرگ پر از کتاب با زبان‌های گوناگون و ناشناخته قدم می‌گذارد! تنها چیزی که کودک می‌داند این است که این کتاب‌ها را حتماً کسی باید نوشته باشد…

وقتی کتابی می‌نویسید مثل اینه که پیامی را در یک بطری بگذارید و آن را در اقیانوس بیندازید! شما نمیدونید که آیا هرگز به هیچ ساحلی خواهد رسید یا خیر؛ فقط گاهی احتمال دارد که ببینید به دست شخص مناسبی افتاده است…

کتاب یک رویاست که بین دستان شما قرار دارد.

برای کتاب خواندن همیشه باید کتابهای انتخاب کنیم که بزرگ‌تر و فراتر از خودمان باشند! به طوری که مجبور شویم بهترین ورژن و سطح عملکرد خود را برای هماهنگ شدن با آنها به کار بگیریم.

چیزی که  واقعاً مرا ناامید می‌کند کتابی است که وقتی خواندن آن تمام می‌شود خواننده آرزو می‌کند ای کاش نویسنده کتاب دوست صمیمی من بود تا هر زمان که دوست داشتم می‌توانستم با او تماس بگیرم و حرف بزنیم! هرچند این موضوع هنگام کتاب خواندن زیاد پیش نمی‌آید.

کتابدارن تور لیدرهای تمام علوم هستند.

متن عمیق درباره مطالعه

شاید آنها حق داشتند که عشق را در میان کتاب ‌ها قرار دادند! شاید هیچ جای دیگری نمی‌توانست زنده بماند…

خیلی وقته که احساس می‌کنم زندگی من کتابی است که به زبانی ناشناخته نوشته شده و من نمیدونم این کتاب را چجوری بخونم.

یکی از بهترین کارهایی که همیشه میتونی انجام بدی خریدن کتابه؛ البته اگر بتونی برای کتاب خواندن وقت هم بخری…

ما با کتاب‌ خواندن بر دوش غول‌ها ایستاده‌ایم.

جان لاک

یک مرد هیچ وقت نمی‌تواند شراب قرمز زیاد، مهمات زیاد و کتابهای زیاد در اختیار داشته باشد.

رادیارد کیپلینگ

زندگی کوتاه تر از چیزی است که آن را با خواندن کتاب های بد تلف کنید. 

جیمز جویس

هر ساله تعداد بیشتری از افراد به جای خواندن کتاب برای بچه‌های خود، کوکائین مصرف می‌کنند.  

مایکل اسکات

حقیقت این است معنای کلماتی که به کار می‌بریم بسیار بیشتر از چیزی است که بیان می‌کنیم! بنابراین یک کتاب خوب و کامل فراتر از چیزی است که نویسنده می‌خواهد بگوید.

هیچ چیز دیگری مانند کار کردن روی کتاب بعدی، شما را به عنوان یک نویسنده آموزش نمی‌دهد. 

برخی کتاب ها شما را آزاد می‌گذارند و برخی دیگر شما را آزاد می‌کنند…

باید کتابی بخوانیم که مثل یک فاجعه ما را تحت تأثیر قرار دهد! کتابی که ما را مثل مرگ کسی که بیشتر از خودمان دوستش داریم عمیقاً غمگین کند؛ مثل تبعید شدن به اعماق جنگل‌های تاریک و دورافتاده، مثل خودکشی! کتاب خواندن باید مثل تبر دریای منجمد درون ما را بشکافد و خورد کند.

جملات بزرگان درباره کتاب خواندن

برای یک نویسنده هیچ وقت زمانی برای نوشتن پیدا نمی‌شود! اگر انگیزه، تمایل و نظم نداشته باشید حتی اگر تمام استعدادهای دنیا را داشته باشید باز هم نمی‌توانید هیچ کتابی را تمام کنید.

نورا  رابرتز

ما هرگز از دوستی هایی که با کتاب‌ها ایجاد می‌کنیم خسته نمی‌شویم.

چارلز دیکنز 

کتاب‌ دوستی است که هرگز شما را نا امید نمی‌کند.

توماس کارلایل

مطلب مشابه: جملات زیبا برای اینستاگرام { 50 جمله و شعر زیبا برای استوری و کپشن }

شاید هیچ روزی از زندگی خود را مثل روزهایی که با خواندن کتاب مورد علاقه خود گذراندیم، کامل زندگی نکرده باشیم. 

مارسل پروست

اگر بتوانید هفته‌ای یک کتاب بخوانید، تا پایان عمر خود فقط چندهزار کتاب خوانده‌اید! یعنی حدود یک دهم درصد از کل کتاب‌های یکی از بزرگترین کتابخانه‌های حال حاضر دنیا! ولی راه حل این است که بدونید چه کتاب‌هایی بخوانید…

کارل ساگان

در جستجو برای یافتن حقیقت باید همه چیز را مستقیم تجربه کنید، بسنده کردن به نظر دیگران یا خواندن یک کتاب فقط شما را گمراه تر می‌کند.

بروس لی

مدیتیشن از شما یک انسان عمیق می‌سازد، صحبت کردن انسانی روشن و کتاب خواندن انسانی کامل.

بنجامین فرانکلین

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید