طرز تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی؛ لذیذترین غذای اصیل شهرکرد

  • توسط: admin


اگر به دنبال غذایی خاص برای مهمانی‌هایتان هستید، گردو پلو با گوشت قلقلی انتخابی عالی برای شما است. این غذای اصیل و پرطرفدار شهرکرد نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه تهیه آن نیز بسیار آسان است. تا انتهای این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا طرز تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی

برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرمبرنج۴ پیمانهمغز گردو۴۰۰ گرمپیاز۱ عددکره۵۰ گرمزرشک (اختیاری)به مقدار لازمزعفران دم کردهبه مقدار لازمروغنبه مقدار لازمآببه مقدار لازمنمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

مراحل تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی

برای تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: آماده کردن مواد گوشت قلقلی

یک عدد پیاز را رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید. سپس پیاز رنده شده را همراه با گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به خوبی ورز دهید تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم: سرخ کردن گوشت قلقلی‌ها

مواد آماده شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا گوشت استراحت کرده و منسجم‌تر شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه باید از مواد گوشت به اندازه دلخواه برداشته و به شکل گلوله‌های کوچک درآورید. سپس گوشت قلقلی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله سوم: آماده‌سازی گردو

مغز گردوها را به اندازه دلخواه خرد کنید. گردوهای خرد شده را به مدت ۳۰ دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا نرم شوند. سپس، آن‌ها آبکش کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گردو پلو همدانی با مرغ

مرحله چهارم: پختن برنج

برای پخت بهتر باید برنج را از قبل به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در آب ولرم خیس کنید. برنج خیسانده شده را همراه با کمی نمک در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا نیم‌پز شود، سپس آبکش کنید.

مرحله پنجم: چینش لایه‌ها

در کف قابلمه مورد نظر، ته دیگ دلخواه خود را قرار دهید. سپس یک لایه برنج و یک لایه گردوی خیس خورده را به صورت لایه لایه در قابلمه بچینید. این کار را تا زمانی که مواد تمام شوند، ادامه دهید.

نکته: می‌توانید گوشت قلقلی‌ها را به صورت لایه لایه داخل برنج بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و هویج

مرحله ششم: پخت گردو پلو با گوشت قلقلی

روی قابلمه را دم کنی قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم بگذارید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن برنج، کره را ذوب کنید و به همراه زعفران دم کرده روی برنج بریزید. گردو پلو را در ظرف مورد نظر سرو کرده و با زرشک، گوشت قلقلی سرخ شده و گردو تزیین کنید. نوش جان!

نکته: استفاده از زرشک اختیاری است. در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده نکنید.

در این بخش از مجله آشپزی آدرینبه آموزش طرز تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی پرداختیم. این غذا نه تنها برای مهمانی‌ها بلکه برای یک شام دلچسب خانوادگی هم انتخابی بی‌نظیر است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این غذای خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزان خود نوش جان کنید تا از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید