بهترین و جدیدترین مدل‌های مبل چوبی با لطافت و شیکی؛ رونق سال 1403

  • توسط: admin


انتخاب مبلمان برای خانه باید با توجه به برخی نکات مهم و اصولی انجام گیرد. مبلمان‌های چوبی در ابعاد و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که شما متناسب با فضا و دکوراسیون داخلی منزلتان می‌توانید مبلمان خاص خود را انتخاب کنید. در این مقاله از مجله اکالا، به شما کمک می‌کنیم تا با در نظر گرفتن نکات مهم، بهترین انتخاب را در خرید مبلمان داشته باشید.

۳ نکته مهم که در انتخاب مبلمان چوبی لوکس و مدرن باید بدانید

مبلمان‌های چوبی، علاوه بر زیبایی و شکوه، ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از سایر مبلمان‌ها متمایز می‌کند. شما قبل از خرید، بودجه خود را مشخص کنید و متناسب با عدد بودجه به دنبال تهیه بهترین مبلمان باشید. به خاطر داشته باشید که مبلمان با کیفیت بالاتر، معمولاً قیمت بیشتری دارد.

۱- بررسی نوع چوب استفاده شده در مبل

جنس چوبی که در مبل استفاده شده است تأثیر مهمی در استحکام و زیبایی مبلمان شما دارد. پیش از خرید باید در مورد نوع چوب مبلمان اطلاعاتی را از فروشنده دریافت کنید. در ادامه بهترین چوب‌های استفاده شده در مبلمان را معرفی خواهیم کرد.

یکی از محبوب‌ترین انواع چوب برای مبلمان چوب درخت گردو است. این چوب با رنگ گرم و بافت زیبا، برای مبلمان لوکس و کلاسیک بسیار مناسب است.

چوب درخت بلوط با رنگ منحصر به فردی که دارد بسیار سخت و بادوام است. از این چوب در ساخت انواع مبلمان با طرح‌های زیبا، مناسب کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: مبل سرمه‌ای؛ یک انتخاب کلاسیک و شیک در دکوراسیون

چوب ماهون نیز یکی از خاص‌ترین انواع چوب به دلیل رنگش است. این چوب با رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای، برای مبلمان کلاسیک و لوکس مناسب است.
چوب درخت راش هم جز یکی از محکم‌ترین انواع چوب‌ها است. این چوب با بافتی سخت و یکدست، برای مبلمان مدرن و مینیمال مناسب است.

۲- بررسی کیفیت ساخت مبلمان

علاوه بر جنس چوب انتخابی کیفیت ساخت مبل نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اتصالات چوب‌ها باید محکم و با کیفیت بالا باشند تا دوام مبلمان را تضمین کنند. رنگ‌آمیزی بدنه چوبی مبل باید با کیفیت بالا و ماندگار باشد.

پیش از انتخاب مبل روی آب بنشینید و راحتی مبل را بررسی کنید. نشیمنگاه باید نرم و راحت باشد پشتی مبل باید به اندازه کافی بلند و حمایت‌کننده باشد. همچنین توجه داشته باشید که دسته‌‌های مبل باید در ارتفاع مناسب قرار داشته باشند تا راحتی را در زمان نشستن برای شما فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: دیزاین خانه با مبل خاکستری

۳- بررسی سبک دکوراسیون

با توجه به ابعاد فضای اتاق نشیمن و تعداد نفرات، مبلمان را در اندازه مناسب انتخاب کنید. مبلمان باید متناسب با اندازه فضای شما باشد.

رنگ چوب و پارچه مبلمان باید با سایر وسایل خانه از نظر رنگ، سبک هماهنگ باشد. به طور مثال مبلمان چوبی با طراحی ساده و بدون تزیینات اضافی، برای سبک مینیمال و اسپرت ایده‌آل است. برای اضافه کردن رنگ و جذابیت به مبلمان چوبی می‌توانید از انواع کوسن‌های رنگی روی مبل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین مبل‌های راحتی رنگی جدید را بشناسید

چوب‌های تیره مانند گردو و چوب ماهون، همراه با طرح‌های منبت‌کاری شده، ظاهری لوکس و جذاب دارند که برای سبک کلاسیک مناسب هستند. به جزئیاتی مانند دستگیره‌ها، پایه‌ها و روکش‌ها توجه کنید.

برای ایجاد فضایی آرام و شیک از رنگ‌های خنثی و نود استفاده کنید. برای ایجاد یک ظاهر مدرن و مینیمال می‌توانید از مبل‌های با طرح‌های هندسی کمک بگیرید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله از مجله سبک زندگی آدریندر مورد انتخاب مبلمان چوبی لوکس و مدرن برایتان مفید واقع شده باشد. در خرید مبلمان دقت لازم را داشته باشید؛ زیرا مبلمان جز کالاهای است که در بلند مدت قرار است از آن استفاده کنید.

شما با در نظر گرفتن این نکات و با کمی تحقیق، می‌توانید مبلمانی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی و دوام، با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد و بتوانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید