۸ نشانه‌ای به جدیدیترین روش، دوستان واقعی خود را تشخیص دهید

  • توسط: admin


زندگی همیشه خوب و خوش نیست! ما برای شاد بودن در زندگی به عشق نیاز داریم اما همیشه نمی‌توانیم عشق واقعی که در قلب دیگران نسبت به ما وجود دارد را ببینیم. گاهی افراد در موقعیت‌های دشواری هستند، برخی نیز مهارت‌های ارتباطی خوبی برای بیان احساساتشان ندارد.

اما وقتی کسی شما را دوست دارد می‌توانید این دوست داشتن را در رفتارش بفهمید، بدون اینکه کلامی به زبان بیاورد. در این مقاله از مجله اُکالا خواهیم دید چگونه و با کمک چه نشانه‌هایی می‌توانیم بفهمیم دیگران دوستمان دارند.

کسانی که دوستتان دارند را با این نشانه‌ها شناسایی کنید

۱. با آنها احساس امنیت می‌کنید.

حس امنیت زیربنای احساس دوست داشتن است. کسی که شما را دوست دارد از نظر جسمی یا به دارایی شما آسیب نمی‌رساند. آنها شما را تهدید یا تحت فشار قرار نمی‌دهند تا کارهایی را انجام دهید که نمی‌خواهید، به جای شما تصمیم نمی‌گیرند، یا شما را از حمایت اجتماعی خود محروم نمی‌کنند.

احساس امنیت همچنین به این معناست که در تصمیم گیری خود آزاد باشید و خود را بدون ترس از پاسخ آنها ابراز کنید. وقتی نظرات و اهدافی را به اشتراک می‌گذارید، از طرف کسی که دوستتان دارد تشویق می‌شوید، نه تحقیر یا سرزنش.

بیشتر بخوانید: نشانه‌های پنهان کردن عشق در مردان

۲. آنها به شما گوش می‌دهند.

کسی که شما را دوست دارد به جزئیات زندگی شما علاقه مند است. آنها به جای اینکه فوراً مکالمه را به سمت تجربیات خود منحرف کنند، با پرسیدن سوالات دیگر، فعالانه گوش می‌دهند.

به جای اینکه با یک جمله “اوهوم” یا “وای، چه بد” احساس می‌کنید که آنها واقعاً به موضوع گفتگوی شما اهمیت می‌دهند. کسی که شما را دوست دارد، به طور کلی علایق شما، تاریخ‌های مهم زندگی‌تان و چیزهای مهمی که از زندگی خود به او گفته‌اید را به یاد خواهد داشت.

۳. آنها تفاوت‌های شما را به رسمیت می‌شناسند.

مهم نیست که شما و کسی که دوستتان دارد چقدر نقاط مشترک دارید، بازهم افراد متفاوتی هستید، بنابراین در مورد همه چیز احساس یکسانی نخواهید داشت.

کسی که شما را دوست دارد عقاید و احساسات فردی شما را به عنوان بخشی از آنچه که هستید می‌پذیرد. آنها ممکن است در یک بحث محترمانه شرکت کنند، اما به جای اینکه اصرار کنند طرف آنها را بگیرید، به دیدگاه شما علاقه نشان می‌دهند. آنها سعی نمی‌کنند انتخاب‌ها یا رفتار شما را کنترل کنند. همچنین تا زمانی که با آنها موافق نباشید، محبت را از شما دریغ یا از شما انتقاد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: علامت‌هایی که نشان می‌دهد نامزدت میلی به ازدواج ندارد

۴. آنها شما را تشویق می‌کنند که کار خود را انجام دهید.

مطمئناً آدم‌های نزدیک به هم باید از همراهی یکدیگر لذت ببرند. با این حال، فردی که شما را دوست دارد، تشخیص می‌دهد که شما در خارج از رابطه هویت جداگانه‌ای دارید و زمانی که می‌خواهید وقت خود را برای دیدن دوستان یا دنبال کردن سرگرمی‌های خود بگذرانید، از شما حمایت می‌کند.

آنها همچنین دوستی‌ها و علایق خود را حفظ می‌کنند به جای اینکه به شما نگاه کنند تا آنها را سرگرم کنید یا تمام نیازهای اجتماعی آنها را برآورده کنید. این مورد به این معنا نیست که شما برای آنها مهم نیستید یا هرگز در مورد کارهای شما نظر خود را بیان نمی‌کنند، بلکه به این معنی است که آنها به حریم شما احترام می‌گذراند و حالت چسبندگی ندارند.

۵. شما به یکدیگر اعتماد دارید.

اعتماد اغلب همراه با دوستی و عشق ایجاد می‌شود و معمولاً یکی را بدون دیگری پیدا نمی‌کنید. کسی که شما را دوست دارد به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهد کرد، مگر اینکه به او خیانت کنید. آنها بدون دلیل به شما شک نمی‌کنند، شما را به دروغگویی یا تقلب متهم نمی‌کنند، یا اصرار ندارند که همه جا با هم بروید.

اعتماد همچنین به این معنی است که آنها به اندازه کافی احساس امنیت می‌کنند تا نظرات و احساسات خود را به اشتراک بگذارند، در مورد چالش‌هایی که با آن روبرو هستند صحبت و درخواست کمک کنند.

۶. آنها به شما کمک می‌کنند تا نیازهای خود را برآورده کنید.

در حالی که هیچ فردی نمی‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند، کسی که شما را دوست دارد حمایت عاطفی زیادی از شما خواهد داشت. بسیاری از افراد فقط به همین دلیل به دنبال روابط دوستانه یا عاشقانه هستند.

افرادی که شما را دوست دارند، نمی‌توانند و نباید که همه‌کاری را برای شما انجام دهند، اما آنها موفقیت‌های شما را تشویق می‌کنند و در هنگام زمین خوردن پشت شما خواهند بود. آن‌ها در صورت امکان کمک و زمانی که نتوانند ایده‌ها یا پیشنهادات مفیدی را ارائه می‌کنند. مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، در بدترین حالت می‌توانید روی آنها برای ابراز محبت و گوش شنوا حساب کنید.

۷. به شما احترام می‌گذارند.

روابط دوستانه بدون احترام نمی‌توانند رشد کنند. کسی که به شما احترام می‌گذارد نشان می‌دهد که برای شما و زمان با هم بودنتان ارزش قائل است. آنها همچنین از انتخاب‌های شما حمایت خواهند کرد، حتی اگر موافق نباشند.

سایر نشانه‌های احترام که باید به دنبال آنها بود عبارتند از:

صداقتارتباط شفافزبان مودبانه و با ملاحظه، حتی در هنگام مشاجرهفشار وارد نکردن برای کنار گذاشتن مرزها

۸. برای شما زمان اختصاص می‌دهند.

عشق در لحظات کوچک زندگی روزمره بیشتر به چشم می‌خورد. کسی که شما را دوست دارد به جای اینکه شما را با حرکات عجیب و تجملاتی خوشحال کند، ممکن است به سادگی حضوری ثابت و دلسوزانه در زندگی شما داشته باشد. آنها در شرایط خوب و بد حاضر هستند، به این معنا که در هر شرایطی می‌توانید روی حمایت مستمر آنها حساب کنید.

این ابراز محبت‌های آرام‌تر ممکن است شما را شبیه به داستان مورد علاقه‌تان هیجان‌زده نکند، اما مطمئناً پس از گذشت زمان و با وجود کوچک بودن، اثر آنها مدت زیادی دوام خواهند آورد.

 

مطالبی که گفته شد، همه ویژگی‌های کسی که دوستتان دارد نیست. به صورت کلی و طبق آنچه در این مقاله از مجله اُکالا خواندید، کسی که شما را دوست دارد، در رفتارهای مختلف خود، حسن نیت نشان می‌دهد و حتی اگر نتواند در زمان‌هایی این علاقه خود را به زبان بیاورد، باز هم عشق و دوست داشتن در رفتارش نمایان است.

کسی که دوستتان دارد، برای شما بهترین‌ها را می‌خواهد و نسبت به شما ملایم و مهربان است و مهم‌تر از همه اینکه برای خوب بودن رابطه با شما تلاش می‌کند. شما در این باره چه نظری دارید؟ با دیدن چه رفتاری از طرف دیگران، می‌فهمید که دوستتان دارند؟ نظر و تجربیات خود را برای ما بنویسید.

منبع: healthline

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید