کشف کنید: ۹ فایده شگفت‌انگیز هلو برای تندرستی و تقویت سلامت!

  • توسط: admin


هلو از میوه‌های پرطرفدار فصل تابستان است که علاوه بر طعم شیرین و عطر خوش، مجموعه‌ای مفید از ویتامین‌ها و مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان را در خود جای داده است و فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا ۱۰ مورد از مهم‌ترین خواص هلو را برایتان شرح دهیم. 

با خواص هلو برای سلامتی بدن آشنا شوید!

برای آشنایی با خواص هلو در ادامه با ما همراه باشید.

۱- سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها

هلو سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، مس، منگنز، Niacin پتاسیم، مواد معدنی و ترکیبات مفید گیاهی است. یک هلو با اندازه متوسط (حدود ۱۵۰ گرم) دارای مواد تشکیل دهنده زیر است:

کالری۵۸ کالریپروتئین۱ گرمچربیکمتر از ۱ گرمکربوهیدرات۱۴ گرمفیبر۲ گرم

هلو همچنین مقادیر کمتری از منیزیم، فسفر، آهن و برخی ویتامین‌های گروه B را دارد. به علاوه هلو سرشار از آنتی اکسیدان است؛ ترکیبات گیاهی مفید که با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به محافظت از بدن در برابر پیری و بیماری کمک می‌کنند. هرچه میوه تازه‌تر و رسیده‌تر باشد، میزان آنتی اکسیدان بیشتری را در خود دارد.

۲- هلو به عمل هضم کمک می‌کند

خوردن هلو می‌تواند در فرایند هضم سالم نقش داشته باشد. یک هلو با اندازه متوسط حدود ۲ گرم فیبر را به بدن می‌رساند که این فیبر می‌تواند به هضم یکنواخت و به رفع اختلالات روده کمک کند و احتمال یبوست را کاهش دهد. گل هلو همچنین ترکیبات خاصی را ارائه می‌دهد که به نظر می‌رسد باعث افزایش میزان سلامتی روده و عمل دفع می‌شود.

۳- سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

هلو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و همچنین سطح‌ تری گلیسیرید و کلسترول کمک کند. علاوه بر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که مصرف هلو می‌تواند به بهبود وضعیت اسیدهای صفراوی مرتبط باشد؛ ترکیباتی که توسط کبد شما از کلسترول تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز هسته انبه!

۴- هلو از پوست شما محافظت کند

هلو دارای اثرات محافظتی برای پوست است و به سالم ماندن پوست شما کمک می‌کند. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در هلو می‌تواند توانایی پوست شما را در حفظ رطوبت بهبود بخشد و در ترمیم بافت‌های پوستی مفید واقع شود. 

به علاوه مواد موجود در گل هلو می‌تواند با حفظ رطوبت در پوست و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه‌های مضر آفتاب، به سلامت پوست شما کمک کند.

۵- از انواع خاصی از سرطان جلوگیری می‌کند

مانند بیشتر میوه‌ها، هلو ترکیبات گیاهی مفیدی دارد که ممکن است در مقابل سرطان‌های مختلف از بدن شما محافظت کند. میوه هلو سرشار از کاروتنوئیدها و اسید کافئیک است که این دو آنتی اکسیدان دارای خاصیت ضد سرطانی هستند.

همچنین مطالعات آزمایشگاهی بر روی حیوانات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در دانه‌های هلو ممکن است رشد تومورهای پوستی غیر سرطانی را محدود کرده و از تبدیل آن‌ها به سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

ناگفته نماند هلو سرشار از پلی فنول است. پلی فنول‌ها دسته‌ای از آنتی اکسیدان‌ها هستند که باعث کاهش رشد و محدود کردن گسترش سلول‌های سرطانی می‌شوند. به علاوه پلی فنول‌های هلو توانایی کشتن سلول‌های سرطانی را نیز دارند؛ بدون اینکه به سلول‌های سالم آسیب برساند.

۶- مصرف هلو علائم آلرژی را کاهش می‌دهد

هلو ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهد. هنگامی که بدن شما در معرض آلرژی‌ها و عوامل آلرژی زا قرار دارد، هیستامین‌ها یا مواد شیمیایی ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن شما آزاد می‌شود تا بدن شما را از آلرژی خلاص کند.

هیستامین‌ها بخشی از سیستم دفاعی بدن شما هستند و علائم آلرژی مانند عطسه، خارش یا سرفه را تحریک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که هلو می‌تواند با جلوگیری از ترشح هیستامین‌ها در خون، علائم آلرژی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: خواص آب گیلاس برای سلامت بدن

۷- مصرف هلو ایمنی بدن را تقویت می‌کند

هلو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های تقویت کننده سیستم ایمنی است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند با انواع خاصی از باکتری‌ها مبارزه کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

۸- در برابر سموم خاصی از سلامت بدن محافظت می‌کند

در یک مطالعه علمی، وقتی عصاره هلو به افراد سیگاری داده می‌شود، دفع نیکوتین از طریق ادرار افزایش می‌یابد. از این رو مصرف هلو می‌تواند از بدن در برابر سموم خاص محافظ کند.

۹- سطح قند خون را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در هلو ممکن است به جلوگیری از بالا رفتن قند خون و مقاومت به انسولین در افراد با اضافه وزن کمک کند.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینمهم‌ترین خواص هلو را برایتان شرح دادیم. هلو به طور گسترده‌ای در دسترس است و به روش‌های مختلفی می‌توان آن را مصرف کرد. می‌توانید از خوردن هلو به تنهایی لذت ببرید یا آن‌ها را به راحتی در وعده اصلی، میان وعده، دسرها و یا اسموتی ترکیب کنید.

منبع:

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید