کشف رمز نشت‌های ۳ هزار کیلومتری از خطوط گاز سمنان!

  • توسط: admin


به گزارش تجارت نیوز،

بهزاد خلیلی ۹ مهرماه از نشت یابی بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه خبر داد و اظهار کرد: افزون بر این آمار، طی ۶ ماهه اول امسال در ۲۱ شهر استان بیش از ۷۵ هزار علمک مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفته است.

وی افزود: در این بازه زمانی، تاکنون  ۶۰ مورد نشت زیرزمینی و دو هزار و ۵۰۰ مورد نشت رو زمینی در خطوط گاز این استان شناسایی و توسط پرسنل امداد و تعمیرات رفع عیب شد.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۵۲ درصد از اهداف تعیین‌شده سال ۱۴۰۳ در بخش نشت‌یابی انشعابات محقق شده است، گفت: هدف از عملیات نشت یابی، استفاده ایمن، بهینه و پایدار گاز است؛ نشت یابی در ایستگاه‌ها و خطوط لوله و شبکه، ضامن ایمنی و سلامت شبکه گازرسانی است.

خلیلی، ضمن قدردانی از همکاران نشت یاب مستقر در سطح استان تصریح کرد: واحد بازرسی فنی به صورت دوره ای در راستای نگهداری و مراقبت از تأسیسات گاز، پایش مستمر شبکه توزیع و خط تغذیه را در برنامه فصلی خود قرار می دهد و اجرای این امر ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی به عنوان سرمایه ملی را در پی دارد.

ابوالفضل قدرتی رئیس اندازه گیری و توزیع گاز شرکت گاز استان سمنان نیز از افزایش ۱۱ درصدی گازرسانی به ۲نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان در نیمه اول امسال و از ابتدای سال تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه، ۹۵۹ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه های استان تحویل داده شد که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۸۶۵میلیون مترمکعب بوده است.

وی افزود: بر اساس داده‌های موجود ۵۸ درصد گاز مصرفی استان طی مدت فوق الذکر به ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی استان و برای تولید برق اختصاص داده شده است.

قدرتی با بیان اینکه استفاده از گاز طبیعی برای تولید برق باعث افزایش بازدهی نیروگاه‌ها می‌شود، تصریح کرد: استفاده از سوخت پاک گاز در نیروگاه‌ها، کاهش تولید آلاینده‌های خطرناک را در پی دارد.

رئیس اندازه گیری و توزیع گاز شرکت گاز استان سمنان با اشاره به فعالیت دو نیروگاه سیکل ترکیبی و ۱۰ نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق (CHP) در این استان، خاطرنشان کرد: سوخت پایه تمامی این نیروگاه‌ها گاز طبیعی است و امیدواریم در فصل سرد امسال با همت هر ایرانی در بهینه مصرف کردن گاز، نیازی به سوخت جایگزین برای استمرار فعالیت نیروگاه ها نباشد.

منبع :

ایسنا

به اشتراک گذاری

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید