کشف راز پخت کباب وزیری: بی‌نهایت لذیذ و اشتهاآور!

  • توسط: admin


کباب وزیری، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که از ترکیب کباب کوبیده و جوجه کباب تهیه می‌شود. در این مقاله از آدرینبلاگ، شما را با طرز تهیه کباب وزیری آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه کباب وزیری (برای کباب کوبیده)

مواد لازم جهت تهیه کباب وزیری (برای کباب کوبیده) به شرح زیر است:

گوشت چرخ کرده گوساله یا مخلوط گوساله و گوسفند۵۰۰ گرمپیاز متوسط۱ عددنمک۱/۲ قاشق غذاخوریفلفل سیاه۱/۴ قاشق چای‌خوریپودر زیره۱/۴ قاشق ‌چای‌خوریزعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم جهت تهیه کباب وزیری (برای جوجه کباب)

مواد لازم جهت تهیه کباب وزیری (برای جوجه کباب) به شرح زیر است:

فیله مرغ بدون پوست و استخوان۴۰۰ گرمپیاز متوسط۱ عددماست چکیده۱/۲ پیمانهزعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوریآبلیمو۱ قاشق غذاخورینمک۱ قاشق چای‌خوریفلفل سیاه۱/۲ قاشق چای‌خوریپودر پاپریکا۱/۴ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه کباب وزیری

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه ۸-۱۰ دقیقه، مدت زمان استراحت و تهیه نهایی این کباب ۲-۳ ساعت است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این کباب در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده‌ سازی پیاز

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رنده یا میکسر پوره کنید و درون صافی بریزید. آب پیازهای رنده شده را به خوبی بگیرید.

مرحله دوم: ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه‌ها

گوشت چرخ‌کرده را به همراه پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه، پودر زیره و زعفران دم‌کرده در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. مواد را به خوبی ورز دهید تا یکدست شود و حالت چسبندگی پیدا کند تا موقع پخت وا نرود.

سپس، مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند. نمک را به اندازه کافی اضافه کنید تا کباب طعم بگیرد.

برای کباب کوبیده، از گوشت چرخ‌ کرده گوساله یا مخلوط گوساله و گوسفند با چربی متوسط استفاده کنید. گوشت‌های خیلی چرب یا بدون چربی، کباب خشکی به شما می‌دهند.

مرحله سوم: آماده سازی مرغ

فیله‌های مرغ را بشویید و به قطعات مکعبی متوسط برش دهید.

برای جوجه کباب، از فیله مرغ بدون پوست و استخوان استفاده کنید. مرغ‌های با پوست، هنگام پخت چربی زیادی آزاد می‌کنند و کباب را چرب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای

مرحله چهارم: طعم‌دار کردن مرغ

در یک کاسه، ماست، زعفران دم‌کرده، آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، پیاز خلالی خرد شده و پودر پاپریکا را با هم مخلوط کنید.

سپس، مرغ‌ها را به مخلوط مایه‌دار اضافه کنید و به طور کامل با آن آغشته کنید.

روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها مزه دار شوند.

مرحله پنجم: پخت کباب کوبیده و جوجه کباب

کباب کوبیده را سیخ بکشید، از مخلوط گوشت کوبیده به اندازه یک پرتقال برداشته و به سیخ‌های کباب بچسبانید و با کمک دست به گوشت شکل دهید.

قطعات مرغ مزه دار شده را نیز به سیخ‌های کباب بکشید. کباب‌ها را روی منقل یا تابه گریل که از قبل گرم شده است قرار دهید.

هر طرف کباب‌ها را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزید تا به طور کامل پخته و طلایی شوند.

مرحله ششم: تزیین و سرو غذا

کباب کوبیده و جوجه کباب را به طور مرتب در ظرف بچینید. با گوجه فرنگی، فلفل سبز، پیاز خلال ‌شده و جعفری ساطوری تزیین کنید.

می‌توانید کباب را با مخلوطی از آبلیمو، زعفران دم‌کرده، نمک و فلفل همراه با نان سنگک یا لواش سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آدانا کباب به روش اصیل ترکیه‎‌ای

۸ راز خوشمزه‌تر شدن کباب وزیری

در ادامه به چند نکته طلایی برای خوشمزه‌تر شدن کباب وزیری اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

می‌توانید از ادویه‌های دیگری مانند پودر سیر، پودر فلفل قرمز، یا سماق نیز استفاده کنید.برای طعم قوی‌تر، می‌توانید از رنده پوست لیمو یا آب نارنج نیز در مایه‌ مزه‌دار کردن کباب استفاده کنید.سیخ‌ها را قبل از استفاده خیس کنید تا موقع پخت به کباب نچسبند.کباب‌ها را روی حرارت ملایم و به طور مداوم بچرخانید تا به طور یکسان پخته شوند.از فشار دادن کباب‌ها روی سیخ خودداری کنید، زیرا باعث می‌شود آب کباب خارج شده و خشک شود.جوجه‌ها را روی حرارت ملایم بپزید تا نسوزند و داخلشان خام نماند. می‌توانید از فویل آلومینیومی برای مرطوب نگه داشتن جوجه‌ها در حین پخت استفاده کنید. بعد از پخت، به جوجه‌ها چند دقیقه استراحت دهید تا سفت نشوند.برای اینکه کباب کوبیده طعم دودی به خود بگیرد، می‌توانید از مقداری چوب ذغال در کنار منقل استفاده کنید.اگر جوجه کباب را به صورت تکه‌های بزرگ‌تر برش می‌دهید، ممکن است لازم باشد زمان پخت را کمی بیشتر کنید.

با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی آدرینمی‌توانید کباب وزیری را به خوشمزه‌ترین شکل ممکن تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. این غذا به دلیل طعم و مزه فوق‌العاده، ظاهر زیبا و مجلسی و سادگی در تهیه، انتخابی عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها است. 

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید