کشف اسرار کباب تابه‌ای عربی؛ طرز تهیه‌ای که مزه‌اش را فراموش نخواهید کرد!

  • توسط: admin


کباب تابه‌ای عربی، یک غذای محبوب عربی است که به دلیل طعم تند و لذیذ خود، طرفداران زیادی دارد. این کباب طرز تهیه آسانی دارد و هر کسی می‌تواند به راحتی آن را در منزل تهیه کند. در این قسمت از آدرینبلاگ، شما را با طرز تهیه کباب تابه‌ای عربی آشنا می‌کنیم. پس اگر به غذاهای تند علاقه دارید با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه کباب تابه‌ای عربی

برای تهیه کباب تابه‌ای عربی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرمپیاز۱ عدد بزرگسیر۱ حبهفلفل سبز۲ عددگوجه فرنگی۴ عددرب گوجه فرنگیبه مقدار لازمفلفل قرمز۱ قاشق چای‌خوریادویه کاری۱ قاشق چای‌خوریزردچوبه۱/۲ قاشق چای‌خورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمکرهبه مقدار لازمروغنبه مقدار لازمآب۱ استکان

مراحل تهیه کباب تابه‌ای عربی

پس از آماده‌ سازی مواد اولیه، نوبت به تهیه این کباب خوشمزه می‌رسد. در ادامه، مراحل تهیه کباب تابه‌ای عربی را به صورت گام به گام شرح می‌دهیم.

مرحله اول: رنده کردن پیاز

برای تهیه کباب تابه‌ای عربی، ابتدا یک عدد پیاز را به صورت درشت رنده کنید. پیازهای رنده شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس، پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک ظرف بریزید.

مرحله دوم: اضافه کردن فلفل سبز، سیر و ادویه جات

سیر و فلفل سبز را به صورت ریز رنده کنید. سپس آن‌ها را به همراه فلفل قرمز، ادویه کاری، زردچوبه، مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ‌ کرده اضافه کنید. حالا باید مواد را به خوبی با دست ورز بدهید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

پس از ورز دادن، روی ظرف را پوشانده و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا طعم مواد به خوبی به خورد هم رفته و کباب شما عطر و مزه‌ دلچسب‌تری پیدا کند.

مرحله سوم: سرخ کردن کباب تابه‌ای

بعد از گذشت یک ساعت، گوشت را از یخچال خارج کنید. یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مقدار کمی روغن داخل آن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود.

سپس، مقداری از مایه کباب را برداشته و به شکل دلخواه فرم دهید. کباب‌ها را داخل تابه قرار داده و اجازه دهید تا یک سمتشان به طور کامل سرخ شود. در نهایت، کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود.

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی وا رفتن کباب تابه‌ای و راه‌حل‌های آن

مرحله چهارم: آماده کردن سس

بعد از اینکه کباب‌ها را سرخ کردید، آن‌ها را از تابه خارج کنید. حالا وقت آماده کردن سس است. برای این کار، یک استکان آب داخل تابه ریخته و کمی کره به آن اضافه کنید و بگذارید کره ذوب شود. بعد از اینکه آب به جوش آمد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا در آب حل شود.

در ادامه، گوجه فرنگی‌ها را شسته و از وسط نصف کنید و درون سس قرار دهید. در نهایت، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا سس به آرامی بجوشد و جا بیفتد.

نکته: برای خوشمزه‌تر شدن کباب تابه‌ای می‌توانید مقداری زعفران دم کرده به سس اضافه کنید.

مرحله پنجم: قرار دادن کباب در تابه

بعد از اینکه تقریبا نصف آب موجود در تابه تبخیر شد و سس غلیظ‌تر شد، کباب‌های سرخ شده را درون تابه بچینید. اجازه دهید کباب‌ها به آرامی در سس بپزند و طعم آن را به خود بگیرند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب فلفلی به روش خانگی

مرحله ششم: سرو کردن کباب تابه‌ای عربی

بعد از اینکه سس به غلظت دلخواه رسید، کباب‌ها را به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید و گوجه فرنگی‌ها را نیز در کنارشان بچینید. می‌توانید این غذای خوشمزه را به همراه برنج یا نان سرو نمایید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه کباب تابه‌ای عربی را به شما آموزش دادیم. امیدواریم از این دستور پخت لذت برده باشید و لذت خوردن این کباب خوش‌عطر و طعم را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید