چگونه یک خوراک نخود فرنگی و گوشت سنتی و خوشمزه تهیه کنیم؟

  • توسط: admin


خوراک نخود فرنگی با گوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، طعمی بی‌نظیر و دلچسب را به شما ارائه می‌دهد. این غذا می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل و مغذی برای ناهار یا شام سرو شود. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا طرز تهیه این خوراک را برایتان شرح دهیم.

مواد لازم جهت تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت

مواد لازم جهت تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت به شرح زیر است:

گوشت گوساله یا گوسفندی۵۰۰ گرمنخود فرنگی۳ پیمانهپیاز۱ عدد بزرگزردچوبه۱ قاشق چای‌خوریفلفل سیاه۱/۲ قاشق چای‌خوریرب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخورینمکبه مقدار دلخواهروغن به مقدار لازمآببه مقدار لازم

مراحل تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه این خوراک ۴۰-۶۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این خوراک جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این خوراک در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی پیاز

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید.

درون قابلمه‌ای که قصد طبخ خوراک را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید.

پیازهای خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت

گوشت را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. حال گوشت را به قطعات دلخواه خرد کنید.

گوشت خرد شده را به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و بوی خامی اش گرفته شود.

مرحله سوم: افزودن ادویه‌ها و رب گوجه فرنگی

زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی

مرحله چهارم: پخت خوراک

۳ پیمانه آب به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید، در قابلمه را ببندید و به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا گوشت کاملاً پخته شود.

پس از پخت گوشت، نخود فرنگی‌های شسته شده را به محتوای خوراک اضافه کنید و ۱۵-۳۰ دقیقه زمان دهید تا نخود فرنگی ها بپزند و نرم شوند.

مرحله پنجم: تنظیم چاشنی و سرو غذا

پس از پخت گوشت و نخود فرنگی آب خوراک باید کم شده باشد و غذایتان لعاب اندازد.

حال باید با مقداری نمک و فلفل سیاه چاشنی خوراک را تنظیم کنید.

خوراک نخود فرنگی با گوشت را در ظرف مورد نظر بکشید. می‌توانید این غذای خوشمزه را با برنج، نان یا سیب زمینی پخته و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی

نکات و فوت و فن‌های تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت

به ۱۰ نکته مهم و طلایی زیر در تهیه خوراک گوشت و نخود فرنگی توجه داشته باشید:

می‌توانید از انواع سبزیجات دیگر مانند هویج، سیب زمینی یا فلفل دلمه‌ای نیز در این خوراک استفاده کنید.برای طعم‌دارتر شدن خوراک، می‌توانید از ادویه‌های مختلف مانند زیره، پودر سیر و پاپریکا نیز استفاده کنید.اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می‌توانید فلفل سبز یا فلفل قرمز به خوراک اضافه کنید.از گوشت تازه و باکیفیت استفاده کنید. گوشت گوسفندی یا گوساله به دلخواه شما قابل انتخاب است.از رب گوجه فرنگی باکیفیت استفاده کنید تا طعم خوبی به خوراک شما بدهد.اضافه کردن کمی آبلیمو در انتهای پخت به خوشمزه‌تر شدن خوراک کمک می‌کند.گوشت را به اندازه کافی بپزید تا کاملاً نرم و ترد شود.نخود فرنگی را در اواخر پخت به خوراک اضافه کنید تا له نشود.می‌توانید خوراک را با جعفری تازه، گشنیز یا پیاز داغ تزئین کنید.خوراک نخود فرنگی با گوشت را می‌توانید تا ۲ روز در یخچال نگهداری و مجدد گرم کنید.

امیدوارم با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی اکالا، خوراک نخود فرنگی با گوشت لذیذی را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. خوراک نخود فرنگی با گوشت، غذایی ساده، خوشمزه و مقوی است که می‌توانید به راحتی در منزل آن را طبخ کنید.

این غذا منبع بسیار خوبی از پروتئین، آهن و فیبر است و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل و مغذی برای ناهار یا شام سرو شود. با کمی خلاقیت و سلیقه می‌توانید تنوعی به این غذا ببخشید و از طعم و مزه آن لذت ببرید. نوش جان!

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید