چگونه ماندگاری رب گوجه فرنگی را تازه تر نگه داریم؟ 4 روش جذاب برای افزایش طول عمر این خوراکی خوشمزه

  • توسط: admin


رب گوجه فرنگی از آن چاشنی‌هایی است که در آشپزی کاربرد زیاد دارد و طعم و رنگ بی‌نظیری به غذاها می‌بخشد. اما اگر رب گوجه فرنگی به درستی نگهداری نشود، به سرعت کپک زده و فاسد می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا، روش‌های نگهداری رب گوجه فرنگی را معرفی می‌کنیم. اگر همیشه با مشکل کپک زدن رب گوجه فرنگی دست و پنجه نرم می‌کنید، با ما همراه باشید.

روش‌های نگهداری رب گوجه فرنگی

در ادامه، روش‌های نگهداری رب گوجه فرنگی برای افزایش ماندگاری آن را معرفی می‌کنیم.

۱- نگهداری رب گوجه فرنگی در یخچال

یک روش‌ ساده برای نگهداری رب گوجه فرنگی، قرار دادن آن در مکانی خشک و خنک مانند یخچال است. برای این کار، ابتدا یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار تهیه نموده و خوب بشویید و خشک کنید. سپس، رب گوجه فرنگی را با یک قاشق تمیز درون شیشه بریزید.

پس از ریختن هر چند قاشق رب گوجه فرنگی، با پشت قاشق سطح رب را فشار دهید تا هیچ فضای خالی در آن باقی نماند، زیرا وجود هوا باعث کپک زدن رب می‌شود. پس از پر شدن کامل شیشه، درب آن را محکم ببندید و آن را در سردترین قسمت یخچال مثل طبقات پایینی یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص رب گوجه فرنگی تقلبی + نکاتی که باید بدانید!

۲- نگهداری رب گوجه در فریزر

یکی دیگر از روش‌های نگهداری رب گوجه فرنگی برای طولانی مدت، فریز کردن آن است. برای فریز کردن رب گوجه فرنگی، یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک بردارید و رب گوجه فرنگی را قاشق قاشق درون ظرف بریزید.

مانند روش قبلی، پس از هر چند قاشق، با پشت قاشق روی سطح رب گوجه فرنگی را فشار دهید تا هوای اضافی بین رب خارج شود. پس از پر کردن ظرف، درب آن را محکم ببندید و آن را در فریزر قرار دهید. البته توجه داشته باشید که ظرف را تا لبه پر نکنید، زیرا ممکن است در فریزر بشکند.

بیشتر بخوانید: برای جلوگیری از پاشیدن رب گوجه هنگام پخت چه کنیم؟

۳- نگهداری رب خانگی در بطری نوشابه

استفاده از بطری نوشابه، یکی دیگر از راه‌های نگهداری رب گوجه فرنگی است. نگهداری رب گوجه فرنگی در بطری نوشابه به دلیل جنس پلاستیکی این بطری‌ها و احتمال آزاد شدن مواد شیمیایی مضر در رب، به طور کلی توصیه نمی‌شود. با این حال، در صورت مصرف زیاد و کوتاه‌مدت از رب می‌توانید از این روش برای نگهداری رب خانگی استفاده کنید.

۴- نگهداری رب گوجه فرنگی بیرون از یخچال

بهترین روش برای نگهداری طولانی‌مدت رب گوجه بیرون از یخچال، کنسرو کردن آن است. برای این کار باید پس از پخت کامل رب و سرد شدن آن، رب را در شیشه‌های خشک با درب فلزی بریزید. سپس شیشه‌ها را در قابلمه‌ای پر از آب قرار داده و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید.

پس از سرد شدن کامل، شیشه‌ها را از آب خارج کرده و محکم بودن درب آن‌ها را به خوبی بررسی کنید. اگر درب شیشه‌ها به راحتی باز نشود، یعنی فرآیند کنسرو کردن به درستی انجام شده و می‌توانید رب را به مدت یک سال خارج از یخچال نگهداری کنید.

نکته: هنگام ریختن رب گوجه فرنگی در ظرف حتما از قاشق‌های تمیز و خشک استفاده کنید. قاشق اگر چرب، روغنی، خیس و کثیف باشد می‌تواند منجر به کپک زدن و فساد رب گوجه فرنگی شود.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، روش‌های نگهداری رب گوجه فرنگی برای جلوگیری از کپک زدن آن را شرح دادیم. با استفاده از هر کدام از این روش‎ها می‌توانید رب گوجه‌های خود را برای مدت طولانی سالم نگه‌دارید و دیگر نگران کپک زدن و فاسد شدن آن‌ها نباشید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید