چگونه تلخی آبلیمو خانگی را بگیریم؟ | 6 روش طلایی

  • توسط: admin


آیا می‌دانید گرفتن تلخی آبلیموی خانگی چگونه است و چطور مزه تلخ آبلیموی تازه را از بین ببرید؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در آدرینبلاگ یاد می‌گیریم که چگونه تلخی آبلیمو خانگی را بگیریم؟

۶ روش گرفتن تلخی آب لیمو در خانه

در روش‌های صنعتی برای گرفتن تلخی آبلیمو از دستگاه استفاده می‌شود و در این روش معمولا هسته آبلیمو کمی له می‌شود و ممکن است آبلیمو مزه تلخی پیدا کند. برای گرفتن تلخی آبلیمو در خانه روش‌های مختلفی وجود دارد.

در ادامه این بخش به بهترین روش‌های از بین بردن تلخی آبلیمو اشاره شده است.

۱- گرفتن تلخی آبلیمو با هویج

یکی از رایج‌ترین روش‌های از بین بردن تلخی آبلیمو، استفاده از هویج است. در این روش باید به ازای هر ۱۵ کیلو لیمو، از ۴ عدد هویج استفاده کنید. در این روش باید هویج‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را خشک کنید.

سپس اجازه دهید که هویج‌ها کاملا خشک شوند. در ادامه هویج‌ها را در آبلیمو بیندازید و حدود ۲۴ ساعت صبر کنید تا تلخی آبلیمو به طور کامل به هویج‌ها جذب شوند. حالا می‌توانید آبلیمو را از صافی رد کنید و در شیشه مناسب بریزید و درب آن را محکم ببندید.

بعد از صاف کردن آبلیمو می‌توانید از پالپ‌های لیمو برای مزه دار کردن انواع خورش یا شربت نیز استفاده کنید.

۲- صاف کردن آبلیمو

اگر به تازگی آبلیمو تهیه کرده‌اید، بهتر است در اولین فرصت آبلیموها را از صافی رد کنید تا تفاله‌ها و هسته‌های لیمو به طور کامل جدا شوند. با این روش تلخی آبلیمو گرفته و مزه آن بهتر می‌شود. بعد از صاف کردن آبلیمو حتما آن را در شیشه‌ای خشک و تمیز بریزید و درب آن را محکم ببندید تا آبلیموی شما خراب و سیاه نشود.

۳- گرفتن تلخی آبلیمو با نمک

برای گرفتن تلخی آبلیمو با نمک باید آبلیمو را داخل یک شیشه تمیز و خشک بریزید و به اندازه یک قاشق از روی بطری را خالی نگه دارید. در ادامه به ازای هر لیتر آبلیمو باید یک قاشق سر خالی نمک به آن اضافه کنید.

نمک علاوه بر گرفتن تلخی آبلیمو، ماندگاری آن را افزایش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که بعد از اضافه کردن نمک درب بطری را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کپک نزدن آبلیمو

۴- طرز گرفتن تلخی آبلیموی تازه با سیاهدانه

راهکار بعدی برای از بین بردن تلخی آبلیمو، اضافه کردن مقداری سیاهدانه به آن است. در این روش باید بعد از این که آبلیمو را در شیشه ریختید، چند عدد سیاه دانه به آن اضافه کنید. این کار هم تلخی آبلیمو را کاهش می‌دهد و هم ماندگاری آن را بیشتر می‌کند.

۵- گرفتن تلخی آبلیمو با نخود

برای این که تلخی آبلیموی شما گرفته شود، می‌توانید چند عدد نخود داخل شیشه آبلیمو بیندازید. در این روش باید اجازه دهید نخود برای مدت طولانی داخل شیشه آبلیمو بماند تا تلخی آن گرفته شود.

۶- گرفتن تلخی آبلیمو با سیب زمینی

در این روش باید یک عدد سیب زمینی را بشویید و سپس پوست آن را جدا کنید. حالا سیب زمینی را با یک چاقو خرد کنید. تکه‌های سیب زمینی را داخل شیشه آبلیمو بیندازید. حدود یک روز صبر کنید و بعد آبلیمو را صاف کنید. سیب زمینی تلخی آبلیمو را به خود جذب می‌کند و مزه بهتری به آن می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبلیمو خانگی بدون تلخی

نکاتی که باید در مورد گرفتن تلخی آبلیمو خانگی بدانید!

در ادامه به چند نکته طلایی برای از بین بردن تلخی آبلیمو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای نگهداری آبلیمو سعی کنید از بطری‌های شیشه‌ای استفاده کنید و شیشه را در مکانی خنک و تاریک قرار دهید.برای جلوگیری از تلخ شدن لیمو بعد از آبگیری، بهتر است لیموها را چند روز در معرض هوا قرار دهید تا پوست آن‌ها کمی خشک شود. این کار موجب کاهش عصاره تلخ پوست لیمو می‌شود.برای تهیه آبلیموی خانگی سعی کنید از لیمو ترش‌های آبدار که پوست نازک و وزن سنگین‌تری دارند استفاده کنید.قبل از گرفتن آبلیمو خانگی حتما هسته‌های لیمو را به طور کامل جدا کنید تا آبلیموی شما تلخ نشود.برای درست کردن آبلیموی خانگی سعی کنید از لیموهایی که زردتر هستند استفاده کنید. سبز و ضخیم بودن پوست لیمو موجب تلخ شدن مزه آبلیمو می‌شود.از آن جایی که ممکن است هویج و سیب زمینی در آبلیمو نرم شوند، باید بعد از یک روز آبلیمو را صاف کنید تا آبلیموی شما خراب نشود.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه این سوال پاسخ دادیم که چگونه تلخی آبلیمو خانگی را بگیریم و از شر تلخی آن خلاص شویم. به خاطر داشته باشید که فشردن پوست و له شدن هسته لیمو موجب تلخی آبلیمو می‌شود، پس در زمان تهیه آبلیمو مراقب این موضوع باشید. شما از چه روش‌هایی برای گرفتن تلخی آبلیموی خانگی استفاده می‌کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید