چرا نباید قهوه و چای را در لیوان یکبار مصرف نوشید؟

  • توسط: admin


ظروف یکبار مصرف حاوی یک ماده شیمیایی صنعتی به نام بیسفنول A هستند. بیسفنول A که با نام BPA نیز شناخته می شود در انواع ظروف پلاستیکی، جعبه ها و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. هنگامی که این ظروف توسط گرمای غذا یا منبع حرارتی گرم می شوند، ترکیبات شیمیایی به داخل غذا نفوذ کرده و آن را سمی می کند.

به گزارش سرگرمی روز، این ظروف پلاستیکی قابل مایکروویو به همان اندازه خطرناک هستند زیرا وقتی این ظروف در مایکروویو گرم می شوند، همیشه این احتمال وجود دارد که غذای شما آلوده شود. بهتر است غذا را از این ظروف خارج کرده، در ظرف شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید و سپس روی اجاق گاز یا مایکروفر گرم کنید.

این امر در مورد نوشیدنی های گرم مانند چای و قهوه نیز صدق می کند. سعی کنید از نوشیدن مایعات داغ در لیوان های پلاستیکی یا یکبار مصرف خودداری کنید. گرما فرآیندی را آغاز می کند که به طور بالقوه می تواند مواد شیمیایی سمی را به نوشیدنی داغ وارد کند.

مضرات خوردن غذای گرم در ظروف پلاستیکی

BPA که از طریق غذا وارد بدن می شود وارد خون می شود. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، این ماده با عملکرد هورمون ها به ویژه استروژن تداخل دارد. CDC همچنین دریافت که بیش از 90 درصد افراد دارای سطوح قابل تشخیص BPA در بدن خود هستند. همچنین، تحقیقات نشان می دهد که BPA می تواند اثرات متعددی بر باروری مردان و زنان، سلامت قلب، تیروئید، عملکرد سیستم ایمنی و سایر مسائل داشته باشد.

بر اساس مطالعات، افرادی که BPA بالایی دارند بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند. سطوح بالای BPA می تواند منجر به اختلال در سطح آنزیم های کبدی شود.

از دیگر معایب مصرف غذای گرم در ظروف پلاستیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرطان: برخی از مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی مانند فرمالدئید و اکریلونیتریل می توانند به سلول های بدن آسیب رسانده و باعث سرطان شوند.

حساسیت پوستی: ترکیبات شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی می توانند باعث تحریک، قرمزی، خارش و حساسیت پوست شوند.

تغییر طعم و بوی غذا: گاهی اوقات حرارت دادن غذا در ظروف پلاستیکی باعث تغییر طعم و بوی غذا می شود. این ممکن است به دلیل تغییر ساختار شیمیایی غذا توسط ترکیبات شیمیایی باشد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید