چرا اشتباها جرائم رانندگی به وجود می‌آورد؟

  • توسط: admin


ارسال اشتباهی جرائم رانندگی ممکن است به علت عوامل مختلفی اتفاق بیفتد. یکی از دلایل شایع آن نبود توجه و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است. افرادی که به طور نادرست یا غیرمسولانه رانندگی می‌کنند ممکن است در نتیجه تصمیم‌گیری‌های نامناسب ناشی از اشتیاق بیش از حد به سرعت، مصرف مواد مخدر یا الکل، یا عدم توجه به شرایط جوی و رانندگی، جرائم رانندگی رادر ارسال اشتباهی انجام دهند.

به علاوه، عواملی مانند نقض قوانین راه و شهرسازی، نداشتن نظارت مناسب از سوی ارگان‌های اجرایی و پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین عدم پیگیری جدی از طرف مراجع قضایی، می‌تواند باعث ارسال اشتباهی جرائم رانندگی شود. بنابراین، آگاهی رانندگان از قوانین و احترام به آنها، نظارت مناسب و اجرای دقیق قوانین، و پیگیری و اجرای سختگیرانه از سوی مراجع قضایی، می‌تواند کمک کننده‌ای برای پیشگیری از ارسال اشتباهی جرائم رانندگی باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس پلیس راهور فراجا: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود که برای رفع این خطا باید دوربین‌ها نوسازی شود البته دستکاری کردن پلاک توسط برخی از رانندگان در این اشتباه بی‌تاثیر نیست.

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

وی افزود: این دو عامل باعث شده که ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید