پهپادی سریع و خردمند در حال پرواز در آسمان

  • توسط: admin


انتظار می رود این پهپاد مافوق صوت تا سال 2026-2027 ساخته شود.

بر اساس یک گزارش آنلاین، استارت آپ هرمئوس در حال توسعه یک سیستم پیشرانه مافوق صوت برای وسایل نقلیه خود به نام های Quarterhorse و Darkhorse است که می تواند در آن بازه زمانی به سرعت بیش از 5 ماخ برسد.

نسخه های مختلف پرواز پهپاد مافوق صوت

Mk 1: اولین نسخه پروازی Quarterhorse که با نام Mk 1 شناخته می شود، در اواخر سال 2024 برای آزمایش های پروازی آماده است. این آزمایش ها بر روی برخاست و فرود با سرعت بالا تمرکز خواهند داشت.

Mk2: در سال 2025، Mk 2 قرار است با موتور پرت و ویتنی F100 به پرواز مافوق صوت برسد. این نسخه مقدمه ای بر قابلیت های فراصوت کامل در نسخه های بعدی خواهد بود.

Mk 3: انتظار می رود تا سال 2026، Mk 3 توسعه یابد و از پیشرانه Chimera II استفاده کند که شامل یک موتور اصلاح شده F100 است. هدف این نسخه دستیابی به سرعت های بالاتر از 3.3 ماخ است و از تست های وزارت دفاع ایالات متحده پشتیبانی می کند.

توسعه موتور هیبریدی؛ توربوجت و رم جت

هرمئوس در حال توسعه یک موتور هیبریدی سیکل توربین به نام Chimera است که دو موتور را در یک سیستم ترکیب می کند: یک توربوجت برای سرعت های پایین تر و یک رم جت برای سرعت های بالاتر.

Chimera II: این نسخه بهبود یافته موتور Chimera است که از موتور F100 به جای J85 استفاده می کند. این موتور بزرگتر است و هرمئوس محفظه های پس سوز خود را ساخته است. آنها محفظه های استاندارد پس سوز را قطع می کنند و سپس برای عملکرد بهتر توربین ها را سریعتر می چرخانند. موتور F100 مورد استفاده در Chimera II در زمان شروع پرواز برای چند دقیقه در حالت حداکثر پس سوز کار می کند.

سیستم Ramjet: در سرعت های بالاتر، یک سیستم نیمه جت جایگزین موتور توربوجت می شود و شامل یک ورودی، محفظه احتراق قوچ و یک سیستم بای پس توسعه یافته توسط هرمئوس می شود. این سیستم حتی از پس سوز به عنوان موتور جت هوا استفاده می کند.

سیستم بای پس: این سیستم به هوا اجازه می دهد تا از طریق موتور توربوجت و مستقیماً به موتور جت خطی در هنگام عبور از آن عبور کند.

انتقال موتور: موتور توربوجت F100 هواپیما را تا حدود 3 ماخ شتاب می دهد. سپس موتور به طور کامل دور زده می شود و موتور جت کار را به دست می گیرد. در ضمن موتور توربوجت کاملا محصور و خنک می شود. این پهپاد برای افزایش سرعت به 4 ماخ و بالاتر وارد یک شیرجه شیب دار می شود.

اسب سیاه: این پهپادهای نظامی از سیستم رانش Chimera II استفاده می کنند و برای رسیدن به سرعت مافوق صوت (بیش از 5 ماخ) طراحی شده اند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید