پنج سریال فوق‌العاده از پرفروش‌ترین بازیگر ترکیه این پنج عنوان بهترین اثرهای پینار دنیز + داستان زندگی وی

  • توسط: admin


در این مقاله از مجله اینترنتی آدرینبلاگ، به معرفی بهترین فیلم‌های بازیگر محبوب ترکی، پینار دنیز، می‌پردازیم، همچنین بیوگرافی کوتاهی از او هم به شما ارائه می‌دهیم.

بیوگرافی

نام انگلیسی: Pınar Denizسال تولد: ۴ نوامبر ۱۹۹۳محل تولد: آدانا، ترکیهتحصیلات: روابط عمومی و تبلیغات در دانشگاه استانبولشغل: بازیگرمعروفیت: به خاطر بازی در سریال‌های “وطنم تویی” (۲۰۱۶)، “یک روزگار دیوانه” (۲۰۱۸)، “انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند” (۲۰۲۰)، “عشق ۱۰۱” (۲۰۲۰) و “قضاوت” (۲۰۲۱)

آغاز فعالیت هنری

پینار دنیز فعالیت هنری خود را در سال ۲۰۱۴ با بازی در سریال «صفر دوباره» و در نقش اِوریم آغاز کرد. اما درخشش او در عرصه بازیگری با سریال پرطرفدار «وطنم تو هستی» در سال ۲۰۱۶ و ایفای نقش ییلدیز رقم خورد.

موفقیت‌های هنری

دنیز در سال ۲۰۲۰ برای بازی در فیلم سینمایی «آدم‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند» و در نقش جرن، برنده‌ جایزه آرتمیس طلایی از جشنواره بین‌المللی فیلم İzmir شد.شهرت جهانی پینار دنیز با بازی در سریال «قضاوت» در سال ۲۰۲۱ رقم خورد. این سریال برنده‌ جایزه امی بین‌المللی شد، در بیش از ۱۰۰ کشور به فروش رفت و دنیز در آن نقش جیلین، وکیلی جسور را ایفا کرد.بازی درخشان او در سریال «قاضی» جوایز متعددی را برای وی به ارمغان آورد، از جمله جایزه پِرودو (۲۰۲۳) که معتبرترین جایزه تلویزیونی آمریکای لاتین است و همچنین دو سال پیاپی (۲۰۲۲ و ۲۰۲۳) جایزه پروانه‌ طلایی شد.

۱) قضاوت (Yargi)

سال تولید: ۲۰۲۱بازیگران: کان اورگانجی اوغلو، پینار دنیز، زینو اراجارژانر: اکشن، جنایی، درام، هیجان انگیزامتیاز (IMDB): ۸.۳تعداد قسمت‌ها: ۹۵ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

در حالی که جیلین هنوز در دانشکده حقوق تحصیل می‌کرد، پدرش به جرمی که مرتکب نشده بود، متهم شد. از آن زمان به بعد، جیلین فهمید که گاهی اوقات بین قانون و عدالت تفاوت وجود دارد. او مصمم شد در کنار عدالت بایستد.  در سوی دیگر، ایلگاز، دادستانی وظیفه‌شناس و قانون‌مدار را می‌بینیم که به هیچ وجه از مسیر عدالت قانونی منحرف نمی‌شود. او که در خانواده‌ای با سابقه درخشان در دستگاه قضایی و انتظامی بزرگ شده، از بدو تولد با مفاهیمی مانند قانون و نظم آشنا بوده و معتقد است که عدالت واقعی در چارچوب قانون معنا پیدا می‌کند.

سرنوشت اما این دو شخصیت متضاد را به هم پیوند می‌دهد. زمانی که برادر ایلگاز به قتل متهم می‌شود، او درمی‌یابد که برای اثبات بی‌گناهی برادرش، به کمک جیلین و روش‌های غیرقانونی او نیاز دارد.

سریال «قضاوت» یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ بود و همچنان جزو پرفروش‌ترین سریال‌های ترکی در جهان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های ترکی نتفلیکس

۲) عشق ۱۰۱ (Ask 101)

سال تولید: ۲۰۲۰بازیگران: پینار دنیز، مرت یازی‌چی اوغلو، کوبیلای آکاژانر: کمدی، درام، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۴تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (۲ فصل)

خلاصه داستان

«عشق ۱۰۱» (Love 101) یک سریال کمدی-درام نوجوانانه‌ ترکی است که در دهه‌ ۱۹۹۰ ترکیه روایت می‌شود. داستان درباره‌ گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی است که به خاطر رفتارهای خلافشان در آستانه‌ی اخراج قرار دارند. آن‌ها برای ماندن معلم محبوبشان در شهر، دست به نقشه جالبی می‌زنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند کاری کنند که معلمشان عاشق شود، به این امید که او به خاطر عشقش شهر را ترک نکند و در کنار آن‌ها بماند.

این سریال ترکیبی از طنز، درام، عشق، دوستی و خودشناسی را به مخاطب ارائه می‌دهد و با شخصیت‌های جذاب، موسیقی متن عالی و داستانی قابل درک، تجربه‌ تماشای دلنشینی را برای شما رقم می‌زند.

۳) وطنم تویی (Vatanim Sensin)

سال تولید: ۲۰۱۶بازیگران: پینار دنیز، برگزار کورل، بوران کوزومژانر: درام، تاریخی، عاشقانه، جنگیامتیاز (IMDB): ۸.۴تعداد قسمت‌ها: ۶۰ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

سریال “وطنم تویی” در سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۲ و در بحبوحه‌ جنگ استقلال ترکیه روایت می‌شود. داستان حول محور خانواده‌‌ای می‌گردد که در شهر ازمیر زندگی می‌کنند. با شروع جنگ، زندگی این خانواده دستخوش تحولات بزرگی می‌شود. “احمد” سرپرست خانواده، یک افسر شجاع در ارتش عثمانی است که به همراه دیگر هموطنانش برای آزادی کشورشان می‌جنگد. “عزیزه“، همسر احمد، زنی فداکار و قوی است که در غیاب شوهرش، مسئولیت سنگین مراقبت از خانواده را بر عهده دارد.

“وطنم تویی” سریالی پرماجرا و احساسی است که به خوبی رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم ترکیه در جنگ استقلال را به تصویر می‌کشد. این سریال همچنین به موضوعاتی مانند عشق، خانواده، وطن‌پرستی و هویت ملی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های جان یامان

۴) بازیگر (Aktris)

سال تولید: ۲۰۲۳بازیگران: پینار دنیز، اوراز کایگیلار اوغلو، احمد رفعت سونگرژانر: جنایی، درام، هیجان انگیزامتیاز (IMDB): ۵.۴تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

یاسمین درین، بازیگر معروف ترکیه، سال‌هاست که زندگی دوگانه‌ای دارد. او پشت شهرتش پنهان شده و شب دیگری را در تعقیب هدف جدیدش در مراسم گالای فیلم جدیدی که در آن نقش داشته، به پایان می‌رساند. زمانی که رازهایش فاش می‌شود، زندگی دوگانه‌اش به خطر می‌افتد و زندگی دوم او به سرعت به ماجرایی پر از رمز و راز و سوءظن تبدیل می‌شود.

۵) یک روزگار دیوانه (Bir Deli Rüzgar)

سال تولید: ۲۰۱۸بازیگران: پینار دنیز، برک جانکات، آلمیلا آداژانر: درام، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۵.۸تعداد قسمت‌ها: ۶ قسمت (۱ فصل)

سی سال پیش، ملیکه سختی‌های تعقیب رویای خواننده شدن را به تلخی تجربه کرد. حالا که اوضاع مالی سختی دارد و رویاهایش به کلی فرو ریخته‌اند، در این میان، با گوکچه، دختری جوان و جاه‌طلب که در آرزوی خوانندگی است، ملاقات می‌کند. کلیکه در گوکچه انعکاسی از گذشته‌ خود را می‌بیند و از روی دلسوزی، سعی می‌کند او را از خطرات و سختی‌های این مسیر پر هیجان، اما پر مخاطره، آگاه کند.

در این مقاله از مجله فرهنگ و هنر اکالا، ۵ تا از بهترین سریال‌های پینار دنیز را به شما معرفی کردیم، امیدواریم از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

منابع:

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید