پنجه جادویی گیاهان خشک در تهیه خیارشور ترد و لذت بخش

  • توسط: admin


به جرات می‌توان گفت خیارشور پرطرفدارترین چاشنی و دورچین است. این چاشنی پرمصرف و شورمزه را به روش‌های مختلفی می‌توان در خانه تهیه کرد. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود خیارشور طعم خاص و خوشمزه‌ای پیدا کند استفاده از سبزی خشک در فرایند تهیه آن است. سبزی خشک خیارشور شامل ترخون، گشنیز، شوید، نعناع، ریحان و مرزه است. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه خیارشور با سبزی خشک را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خیارشور با سبزی خشک

برای درست کردن این خیارشور خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

خیار قلمییک کیلوگرمسرکه سفیدیک لیوانفلفل تند۳ عددسیر۵ حبهترخون خشک شده۲۰ گرمگشنیز خشک شده۲۰ گرمشوید خشک شده۲۰ گرمنعناع خشک شده۲۰ گرمریحان خشک شده۲۰ گرممرزه خشک شده۲۰ گرمزاج سفیدبه میزان ۲ حبه قندتخم گشنیز¼ قاشق چای‌خورینمکنصف لیوان

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه خیارشور با سبزی خشک

برای درست کردن این خیارشور باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: آماده سازی خیارها

ابتدا بدون اینکه به پوست خیار آسیبی وارد کنید، قسمت‌های اضافی آن را جدا کنید و خوب بشویی. سپس با یک دستمال تمیز آنها را خشک کنید تا هیچ رطوبتی نداشته باشند تا بعدا باعث کپک نشود.

بیشتر بخوانید: اگر خیارشور خیلی شور شد چه کار کنیم؟

مرحله دوم: آب سرکه درست کنید

در این مرحله در یک قابلمه آب، سرکه و نمک را بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا آب به جوش بیاید. بعد از این که آب به نقطه جوش رسید و نمک به طور کامل در آب حل شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا محلول خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی سیر و سبزی خشک

سیرها را در این مرحله پوست بگیرید و بشویید و با یک دستمال تمیز آب اضافی آن را بگیرید. در یک کاسه کوچک تمام سبزی‌های خشک را با هم مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید تا به صورت یکدست با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم: انتقال خیار به ظرف

در این مرحله یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک را انتخاب کنید و شروع کنید خیارها را داخل آن بچینید. در هر ردیفی که خیارها را قرار می‌دهید، مقداری از سبزی خشک، تخم گشنیز و فلفل تند را بچینید و این کار را تا زمانی که ظرف پر شود تکرار کنید.

مرحله پنجم: آب سرکه را اضافه کنید

زمانی که تمام مواد را داخل ظرف چیدید، یک تکه زاج سفید را در ظرف بیندازید تا خیارشورهای تردتری داشته باشید. سپس محلول آب، نمک و سرکه را در ظرف بریزید به طوری که روی خیارها را کامل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: خیار شور ترد خانگی را با آب نجوشیده درست کنید

مرحله ششم: نگهداری خیارشور

قبل از اینکه درب شیشه را ببندید یک کیسه فریزر روی ظرف بکشید و درب را روی کیسه محکم ببندید تا از ورود هر گونه هوا به داخل ظرف جلوگیری کنید. سپس ظرف را در محیطی خشک و خنک و دور از نور خورشید قرار دهید تا بعد از گذشت یک هفته آماده مصرف شود.

نکات کلیدی برای تهیه خیارشور با سبزی خشک:

اگر برای درست کردن خیارشور محدودیت زمانی دارید، می‌توانید زمانی که محلول سرکه، آب و نمک جوشید، خیارها را داخل آن بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد. دقت کنید که خیارها نباید خیلی نرم شود.برای جلوگیری از کپک زدن خیارشورها، می‌توانید قبل از اینکه خیارها را به ظرف منتقل کنید، شیشه‌ها را درون آب جوش قرار دهید تا برای نیم ساعت بجوشد و بعد از آب خارج کنید و اجازه دهید تا خشک شوند.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه خیارشور با سبزی خشک را آموزش دادیم. استفاده از سبزی‌های معطر طعم خیارشور را دوچندان مطلوب‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حتما درست کردن خیارشور خانگی را با این دستور تهیه امتحان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید