پلنگ عظیم ایرانی: لحظه‌ای رمانتیک در تالش

  • توسط: admin


پلنگ ایرانی یکی از گونه‌های حیات وحش با ارزش است که برای حفظ و حراست آن تلاش‌های زیادی انجام می‌شود. این حیوان زیبا و شگفت‌انگیز در منطقه تالش در شمال ایران دیده شده است. پلنگ ایرانی یکی از پلنگ‌های کوهی است که بدنی قدرتمند و استوار دارد و برای شکار قدرت بالایی دارد. این حیوان نشینی پنهان و دلیر است و بیشتر از شب‌ها فعالیت می‌کند. با افزایش تخریب محیط زیست و شکار غیرقانونی، تعداد پلنگ‌های ایرانی به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است و از این رو برنامه‌های حفاظتی و حفاظت از این گونه بسیار حیاتی به نظر می‌رسد. حفظ این حیوان زیبا به عنوان یکی از نمادهای بزرگ حیات وحش ایران، نیازمند تلاش و همکاری همگانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمزه عشوری  امروز، ۱۶ اسفند ماه با اشاره به مشاهده یک فرد پلنگ در منطقه شهرستان تالش، اظهار کرد: تالش با داشتن زیستگاه‌ها و مناطق کوهستانی و جنگلی از ظرفیت اکولوژیکی بالا برای گونه‌های شاخص نظیر پلنگ، برخوردار است.
وی افزود: یکی از دوستداران و علاقه‌مندان به طبیعت در مناطق کوهستانی و جنگلی تالش موفق به ثبت تصاویری از یک فرد پلنگ با استفاده از دوربین تلفن همراه خود در شب شد.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حفاظت‌ شده و با ارزش به شمار می‌رود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید