ورود به دنیای بازی ها با بلال: زمانی برای شروع!

  • توسط: admin


اگر از روش پخت تکراری بلال خسته شده‌اید و به دنبال یک روش خاص برای تهیه بلال هستید، بهتر است آن را با شیر بپزید و سپس به روشی جدید مزه دار کنید. اما روش پخت آسان بلال با شیر چگونه است؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با خوش‌طعم‌ترین روش درست کردن بلال در خانه آشنا شوید.

مواد لازم برای آب پز کردن بلال با شیر

مواد لازم برای آب پز کردن بلال با شیر به شرح زیر است:

بلال۴ عددشیربه مقدار لازمآویشن، نمک و پول بیبربه مقدار لازمشکر۱ قاشق مرباخوریکرهبه مقدار لازمسس مایونز۱ تا ۲ قاشق غذاخوریپنیر ورقه‌ای۲ عدد

مراحل تهیه آب پز کردن بلال با شیر

آماده کردن بلال به این روش حدود ۱ ساعت طول می‌کشد. در ادامه این بخش می‌توانید با روش پخت آسان بلال با شیر و مزه دار کردن آن با کره و پنیر آشنا شوید.

مرحله اول: بلال را با شیر بپزید

برای شروع باید پوست بلال‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در قابلمه بریزید. در ادامه شیر را به قابلمه اضافه کنید. مقدار شیر باید به اندازه‌ای باشد که بلال‌ها به طور کامل در شیر قرار بگیرند.

یک قاشق مرباخوری شکر نیز به شیر اضافه کنید تا هم بلال‌ها خوش طعم‌تر شوند و هم بعد از پخت بافت نرم‌تری پیدا کنند. درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید بلال‌ها برای حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم بپزند و کاملا نرم شوند.

مرحله دوم: بلال‌ها را در کره تفت دهید

بعد از این که بلال‌ها به خوبی پختند، باید مقداری کره در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا تکه‌های کره به طور کامل آب شوند. سپس بلال‌ها را در ماهیتابه بچینید.

مقدار کره باید به اندازه‌ای باشد که بلال‌ها به کره آغشته شوند. چند دقیقه صبر کنید و سپس بلال‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم به کره آغشته شود.

مرحله سوم: ادویه‌ها را اضافه کنید

در این مرحله باید نمک، آویشن و پودر پول بیبر را روی ذرت‌ها بریزید و دوباره آن‌ها را برگردانید و طرف دیگر ذرت‌ها را نیز به با ادویه‌های مختلف مزه دار کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلال تنوری با سس مخصوص

مرحله چهارم: سس را اضافه کنید

بعد از چند دقیقه باید سس مایونز را در یک ظرف بریزید و سپس با استفاده از یک برس سس را روی ذرت‌ها بمالید. زمانی که یک طرف ذرت‌ها به سس آغشته شد، ذرت‌ها را برگردانید و طرف دیگرشان را نیز به سس مایونز آغشته کنید.

مرحله پنجم: پنیر را اضافه کنید

در آخرین مرحله از پخت بلال در شیر و کره نوبت اضافه کرده پنیر است. پنیر را روی بلال‌ها قرار دهید. می‌توانید از مقدار پنیر بیشتر یا کمتری برای مزه دار کردن این بلال‌ها استفاده کنید. برای چند دقیقه درب ماهیتابه را به صورت نیمه روی آن قرار دهید و صبر کنید تا پنیرها آب شوند.

سپس به کمک برس، پنیر را به طور کامل روی بلال پخش کنید. بلال خوشمزه و مزه دار شده سما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف مناسب بریزید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلال مایونزی در مایکروفر

نکات و فوت و فن‌های تهیه بلال آب پز در شیر

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه بلال آب پز در شیر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در زمان آب پز کردن بلال به هیچ عنوان به آن نمک اضافه نکنید، زیرا این کار موجب دیرپز و سفت شدن آن می‌شود.اضافه کردن شکر به بلال در زمان پخت، موجب نرم شدن بافت آن می‌شود.هر ۱۰۰ گرم بلال پخته شده در شیر بدون سس و پنیر حاوی ۹۶ کالری است.به منظور پخت بهتر بلال‌ها بهتر است هر ۲۰ دقیقه یک بار آن‌ها را در قابلمه جابه جا کنید تا تمام قسمت‌های بلال به خوبی بپزد و نرم شود.مقدار کره‌ای که برای مزه دار کردن بلال استفاده می‌شود، متفاوت است و شما می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان مقدار کره را کم یا زیاد کنید.برای خوش طعم شدن بلال‌ها می‌توانید مقداری پودر سیر و پودر فلفل سیاه نیز به آن‌ها اضافه کنید.می‌توانید برای مزه دار کردن بلال‌ها به جای پنیر ورقه‌ای از مقداری پنیر پیتزا یا هر پنیر دیگری که دوست دارید نیز استفاده کنید.برای این که بلال‌ها سریع‌تر بپزند، می‌توانید آن‌ها را همراه با کمی شیر در زودپز بریزید.برای مزه دار کردن بلال می‌توانید مقداری سیر را رنده کنید و به سس مایونز اضافه کنید و سپس از این سس برای روی بلال استفاده کنید.اگر طعم سس مایونز را نمی‌پسندید، می‌توانید از هر نوع سس دیگری که دوست دارید برای طعم دار کردن بلال استفاده کنید.می‌توانید به جای سس برای مزه دار کردن بلال‌ها از مقداری رب انار طبیعی نیز استفاده کنید. بهتر است رب اناری که استفاده می‌کنید، ملس باشد.به جای این که نمک، فلفل، آویشن و ادویه‌ها را به صورت جداگانه روی بلال بریزید، می‌توانید همه آن‌ها را با سس مایونز ترکیب کنید و سپس روی بلال را با آن بپوشانید.اضافه کردن مقداری آب لیمو ترش تازه طعم فوق‌العاده‌ای به بلال پخته شده می‌بخشد.برای تزیین این بلال‌های خوشمزه می‌توانید از مقداری جعفری خرد شده استفاده کنید.اگر اندازه بلال‌ها بزرگ است، بهتر است قبل از پخت آن‌ها را نصف کنید و سپس در قابلمه بیندازید.برای پخت ذرت بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید تا مزه بلال‌ها لذیذتر شود.برای تهیه این بلال‌ها بهتر است از بلال مکزیکی یا بلال‌هایی که بافت نرم و شیری دارند استفاده کنید.در زمان پخت بلال‌ها در شیر می‌توانید پوست بلال‌ها را بشویید و کف قابلمه بچینید و سپس آن‌ها را همراه با شیر بپزید.یک روش جذاب برای مزه دار کردن بلال در خانه این است که یک عدد کرانچی تند را کاملا پودر کنید و به جای ادویه و نمک روی بلال‌ها بریزید.در زمان پخت بلال‌ها به هیچ عنوان نباید درب قابلمه را به صورت کامل روی آن قرار دهید. این کار موجب سر رفتن شیر می‌شود.

اگر به دنبال پخت بلال به روش جدید هستید و دوست دارید طعم متفاوتی از بلال پخته شده را تجربه کنید، بهتر است در اولین فرصت دست به کار شوید و این بلال‌ها را طبق روش تهیه‌ای که در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبرایتان شرح دادیم، آماده کنید. مطمئن باشید طعم این بلال‌ها با تمام بلال‌هایی که تا به حال خورده‌اید متفاوت است و به شدت از خوردن آن لذت می‌برید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید